25-01-2007, 03:19 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2007, 03:27 AM ja muutjaks oli valdo.)
GAZ-67 Kirjutas:Mis need SB mudelid kujutavad endast, kas militaar või tsiviilrattad?
Minuteada DKW spetsiaalseid militaar-rattaid teinud ei olegi. Kui, siis vaid militaarvariante tavalitest (SB, KM, KS, NZ jt seeriate) tsiviilratastest, mis võib-olla mõningate nüansside poolest erinesid esimestest.
Näiteks tüüpiline SB 200 näeb välja selline - http://www.autogallery.org.ru/k/d/37dsb20f.jpg
OT: Ärgem unustagem, et erinevalt N.Liidust elas Saksamaa kuni 1943. aastani omaenda maa kodaniku jaoks tavalist tsiviil-elu ning käimasolev sõda avaldus peamiselt vaid selles, et uudistest tuli rindeteateid ning teatud vanusegruppide meesterahvad olid mobiliseeritud rindele. See tähendab, et ka tööstus oli selline, nagu ta oli rahuajal olnud, st kogu tööstus ei olnud teps mitte organiseeritud rinde vajadusteks, vaid üksikud tehased tootsid sõjatoodangut (vrd - N.Liidu tööstus orienteeriti militaarvajadusteks juba 1930ndate algul industrialiseerimise algusfaasis, kui sõda alles plaaniti).
Saksamaa enda jaoks muutus selline elustiil alles peale Stalingradi kaotust 1942./43.a. vahetusel. Totaalsõja alguseks peetakse seal üldiselt propagandaministri dr Goebbelsi kuulsat Berliini Spordipalee kõnet, mille ta pidas 18. veebruaril 1943. Kummaline küll, aga alles nii hilja.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.