Kitcaride tänavalegaalsusest
#20

Isetegemise aluseks on lihtsus ja odavus.

Alusta sellest, millise võimsusega mootorit sa tahad: Pane http://www.mobile.de detailotsingusse ainult auto võimsus ja hakka hinda tõstes vaatama, milliseid autosid sa saama hakkad.

Näiteks 147 kw / 200 ps klassis saad sa 500 euro eest mingi bmw 535 või 735.
Näiteks 184 kw / 250 ps klassis saad sa 1000 euro eest mingi Audi V8 või bmw 740.
Näiteks 222 kw /302 ps klassis saad sa 2500 euro eest mingi bmw750 või mercedes s500.
Mõistlik oleks vaadata 1000 euro eest Audi V8, kuna nii saab lisaks võimsale mootorile ka nelikveo pealekauba.

Nii saad sa lisaks mootorile ka käigukasti, veermiku, pidurid, valuveljed ja palju muud - kui hobiauto projekt peaks ebaõnnestuma, siis lähed olemasoleva doonorautoga rullnokkadega foori taha tõmbekaid tegema.

Nüüd, kus sul on mootor olemas, tead sa täpselt, kui palju tuleb raamis mootorile ja muudele detailidele ruumi jätta.

Nüüd hakkad duuralumiinium (vene D16T sulam, või lääne analoog 2024 seeria sulam) torudest lihtsat redeli kujulist raami tegema, võttes eeskujuks 1960 aastate Mercedese veoautode raami, mis on ehitatud torude peale (sellise tugevusarvutused on väga lihtsad ja erikaal üllatavalt hea).
Sisuliselt moodustavad raami 2 suure läbimõõduga õhukeseseinalist alumiiniumist toru, mis on õhemate torudega ühendatud.
Alumiiniumtorude kilohind on vahemikus 50-100 eek /kg.
Arvestades, et raam kaalub ligi 100-200kg kulub alumiiniumi peale 5-20 tuhat.
Ilmselt oskad ise keevitada ja kokku monteerida, ning ongi sul sõitev raam olemas - edasi konstrueerid istmete ümber metallist turvapuuri ja lisad vajadusel plastist keredetaile.

Kuna sellise lihtsa toruraami tugevusarvutus on ülimalt lihtne, siis pole erilist probleemi vastavate arvutuste tegemisel - kui tugevusarvutused on tehtud, siis ei tohiks ka dokumentide väljastamisel probleeme tulla.

Selline isetehtud auto jääb eelkõige "tõmbekate" tegemiseks, kuna maanteel üle 90 või 110 kmh sõita ei tohi - seega pole mõtet eriti rõhku panan aerodünaamikale ja plastist voolujoonelistele keredetailidele, kuna võimsa 250 hj mootori korral on 100 kmh sõites õhutakistus tühiselt väike ka viletsa aerodünamika korral.
Võttes toruraami pikkuseks ulmelised 5 meetrit (lihtne arvutada), siis kuluks kahest torust koosneva raami peale 10 meetrit toru.

Näiteks 100 mm välisläbimõõdu, 94 mm siseläbimõõdu ja 3 mm toru paksuse korral kaalub jooksev meeter Al toru 2.5 kg.
Näiteks 150 mm välisläbimõõdu, 142 mm siseläbimõõdu ja 4 mm toru paksuse korral kaalub jooksev meeter Al toru 5.0 kg.
Näiteks 200 mm välisläbimõõdu, 184 mm siseläbimõõdu ja 8 mm toru paksuse korral kaalub jooksev meeter Al toru 13 kg.

Ehk kahest torust koosnev Al-raami põhiline kandev osa kaaluks vaid 25-130 kg, seega pole mõtet siin kaaluga kokku hoida.
Siia lisandub muidugi istmete ümber oleva turvaraami kaal.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 13-05-2009, 22:13 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: hobiautod - 13-05-2009, 22:37 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 13-05-2009, 23:52 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 09:19 AM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 11:03 AM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 12:12 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 12:12 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 16:02 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 16:57 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 18:34 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 17:40 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: stihl - 14-05-2009, 18:24 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 19:02 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: altraditional - 14-05-2009, 19:33 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 20:37 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: dad - 14-05-2009, 21:10 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: Jesper - 14-05-2009, 20:48 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: omar - 14-05-2009, 21:23 PM
RE: Kitcaride tänavalegaalsusest - Autor: xyzwt - 16-05-2009, 11:36 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne