03-06-2009, 21:55 PM
Jah, on tõesti BMW 2004 SA, Lõuna-Aafrikas valminud BMW ja Glasi ristand.
BMW ostis Glasi aastal 1966 ja kahe aasta pärast lõpetati Glasi sõiduautode tootmine. Keskklassisedaani Glas 1700 vastu tunti aga huvi Lõuna-Aafrikas ja juba 1968 algaski seal tootmine, algul küll Saksamaalt toodud osadest. Auto, mis kandis nime BMW 1800/2000, oli varustatud BMW mootori ja firmamärkidega, kuid muidu nagu Glas ikka. 70-ndate algul otsustati sõidukile anda BMW-likum välimus. Asi võeti ette üsna suurejooneliselt: disain telliti Pietro Frualt, vajalikud keredetailid valmistati Euroopas ja transporditi Aafrikasse. Esilaternad pärinesid BMW 2800-lt, tagalaternad aga esimeselt 5-seerialt. Suvel 1973 algaski BMW 1804/2004 tootmine. Edasise kohta lähevad andmed lahku: üks allikas väidab, et toodeti neid vaid aasta ja umbes 1400 tk., teine jälle et kaks aastat ja üle 1800. Ühtekokku olevat "Aafrika Glase" toodetud üle 20 000, seega rohkem kui tehti originaal-Glas 1700. Edaspidi valmistati Lõuna-Aafrikas samu BMW mudeleid kui Euroopaski.
BMW ostis Glasi aastal 1966 ja kahe aasta pärast lõpetati Glasi sõiduautode tootmine. Keskklassisedaani Glas 1700 vastu tunti aga huvi Lõuna-Aafrikas ja juba 1968 algaski seal tootmine, algul küll Saksamaalt toodud osadest. Auto, mis kandis nime BMW 1800/2000, oli varustatud BMW mootori ja firmamärkidega, kuid muidu nagu Glas ikka. 70-ndate algul otsustati sõidukile anda BMW-likum välimus. Asi võeti ette üsna suurejooneliselt: disain telliti Pietro Frualt, vajalikud keredetailid valmistati Euroopas ja transporditi Aafrikasse. Esilaternad pärinesid BMW 2800-lt, tagalaternad aga esimeselt 5-seerialt. Suvel 1973 algaski BMW 1804/2004 tootmine. Edasise kohta lähevad andmed lahku: üks allikas väidab, et toodeti neid vaid aasta ja umbes 1400 tk., teine jälle et kaks aastat ja üle 1800. Ühtekokku olevat "Aafrika Glase" toodetud üle 20 000, seega rohkem kui tehti originaal-Glas 1700. Edaspidi valmistati Lõuna-Aafrikas samu BMW mudeleid kui Euroopaski.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.