kolmerattaline või külgkorviga roller, mopeed või võrr.
#6

Vahendan Motokuurist mõttekäike


Qubik Kirjutas:Tahaks ka sõna võtta. Olen projekteerinud kaua kolmerattalist invasõidukit ühele tsiklifanaatikule, küll aga sedasi, et taga oleks 1 ja ees 2 ratast. Kuid sellise kolmerattalise asja, nagu piltidel sinine on, kus tagasillaks ATV sild ehitamine võtaks igapäev tehes aega umbes nädala või kaks. Kuid eeldab kõikide tükkide olemasolu. Ehk siis mootor, doonorraam, ATV tagasild koos tagakiigega. Selliste juppide hinnad, kui kasutatuna osta, leiad internetist. Ntks osta.ee. Kui lasta kellegil valmis teha, siis hind sõltub väga palju tegijast. Hea hingega mees teeks selle kasvõi heategevusena.

Hirmsasti tahaks seda projekti enda kanda võtta, kuid ajagraafiku tõttu selle aasta sees Sa ilmselt sõita veel ei saaks-ma ei jõuaks valmis ehitada.

simsu Kirjutas:Pmst kõige odavam ja lihtsam viis on vist ehitada külgkorv endale nt selline http://www.atmracing.ee/?lang=est&m1=1&news=18 ehituskulu ei ole väga kallis, kui kaherattaline olemas, siis lisa ratas, materjal ja keevitamine. Infot leidub palju korvide tegemise kohta, siinsamas foorumiski on tehtud säärukorve. Usun, et kui küsida infot kellelgilt kes on ennem teinud korve, ega nad seenele ei saada vist. Korviga see ka hea, niipalju kui ma aru sain, kasutad ratastooli, siis korvi on hea see panna Big Grin. Väike miinus on ka, kui korv vasakul võib paremale poole pikali kukkuda ja vastupidi, sest korv on üpriski kerge arvatavasti ja loomulikult on korviga sõita natuke keerulisem.
om Kirjutas:Korvivarianti peaksin mina kõige ebasobilikumaks selle ebastabiilsuse tõttu.

ATV tagasillaga tehes tuleb suurimaks miinuseks tagadifri puudumise tõttu tekkivad sitad pööramisomadused normaalse haakumisega teekattel ja tagarehvide kiire kulumine.

Ise läheks, nagu ennem ka juba mainisin, üherattaveo peale ja kasutaks mootori külgasendit
Minu enda rumal loogika hakkaks sellist asja ehitama automaatsiduri ja käsistarteriga hiina võrrimootorist, kahest juppideks lõigatud võrriraamist, torujuppidest ja kolmest 19" võrrirattast. Liikuva prototüübi peaks valmis saama ühe nädalavahetusega katsetusteks. Siis umbes nädal õhtuti nokitsedes läheks selle lastehaiguste ja tehniliste lahenduste kohendamiseks ja nädal produkti lõppviimistluseks.

Eelarve oleks mootor, kett, uued õhukummid ja rehvid ning igasugused poldid-mutrid, laagrid jne kokku umbes 3500-3750.-
Viimistlemisele (puhastus, värvimine, sadulanahk, transport jne) läheks kuskil 500-1000.-
Raamid, rattad, esihargi, juhtraua ja muud doonorosad leiaks tõenäoliselt niisama ka.
St. valmis masina otsene ehitusmaksumus 4000-4750.-
karlerik110 Kirjutas:Om: Niipalju kui mina neid automaatsiduriga hiina võrrimootoreid proovida olen saanud, on need jube uimased. Seda juba soolorattal. Kui nüüd rattal veel kaal suuremaks läheb, arvan, et see mootor jääb väga nõrgukeseks seal peal. Ise valiksin mootoriks 50 cc Honda Monkey klooni, elektristarteri ja automaat/poolautomaat siduriga. See peaks päris töökindel mootor ka olema :roll: Hinnavahe ka hiina võrri mootoril ja Honda kloonil suur pole.

Miinuseks 4 taktilisel mootoril, et pole komplektis summutit, trosse hammakaid ega muud sellist.

Võibolla üldse doonoriks sel juhul miski Jawa Betka või mõni Spirit vms osta?

Väike minu mõttekäik lihtsalt. :roll:

veli Kirjutas:Oi nüüd läks küll asi põnevaks! mida rohkem mõtteid, seda parem!
Ma olen arvestanud sellega, et see saaks valmis järgmiseks suveks, siis on talvel aega mõelda ja ehitada.
Alguses mõtlesin ka, et külgkorviga oleks lihtsam ehitada ja parem sõita nt kruusateedel, kus on kaks siledamat roobast, siis on kõik rattad siledama osa peal, aga nüüd mõtlen, et kolmerattaline on ohutum ja seda saaks ehitada/kohandada minu puude järgi.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne