26-03-2011, 02:57 AM
Pikaajaline kütusekulu jälgimine ühe auto pidamise juures viis pealtnäha seletamatute nähtusteni.
Alati olin mõõtnud kulu ühel kindlal meetodil - paak täis X-liitrit, trip-meetri näit Y kohe nulli. Vahepealne kulu: X/Y*100.
Aastatel 2008-2009 oli keskmine kulu 30000km jooksul soojal ajal maantesõidul 9,8l/100km. Mitte kunagi vähem. Pideva neliveo ja laiade rehvide korral - peaaegu talutav kulunumber.
2010 teisel poolaastal kukkus keskmine kulu järsku püsiva tasemeni 8,4l/100km, vähemalt 10 paagitäie ehk 6000km jooksul. Ilma igasuguse sekkumiseta mootorielementide toimimisse, rehvimõõtu ja sõidustiili muutmata,- oleks justkui ebaloogiline...
Ent siiski - milles oli põhjus?
Piinlik tunnistada, aga triviaalne.
Kõigi 4 ratta pidurisadulate ja -silindrite täielik remont.
Alati olin mõõtnud kulu ühel kindlal meetodil - paak täis X-liitrit, trip-meetri näit Y kohe nulli. Vahepealne kulu: X/Y*100.
Aastatel 2008-2009 oli keskmine kulu 30000km jooksul soojal ajal maantesõidul 9,8l/100km. Mitte kunagi vähem. Pideva neliveo ja laiade rehvide korral - peaaegu talutav kulunumber.
2010 teisel poolaastal kukkus keskmine kulu järsku püsiva tasemeni 8,4l/100km, vähemalt 10 paagitäie ehk 6000km jooksul. Ilma igasuguse sekkumiseta mootorielementide toimimisse, rehvimõõtu ja sõidustiili muutmata,- oleks justkui ebaloogiline...
Ent siiski - milles oli põhjus?
Piinlik tunnistada, aga triviaalne.
Kõigi 4 ratta pidurisadulate ja -silindrite täielik remont.