Lisan maksustatud HJ arvutamise valemi nii nagu see Riigi Teatajas avaldatud on. Näidiseks nelja Packardi 1937-nda aasta mootori HJ arvutused.
N=0,3 x i x d
N = 0,3 x i x d² x S
N – effektiivne HJ
i – silindrite arv
d – silindrite läbimõõt sentimeetrites
S – kolvikäik meetrites
N = 0.3 x 6 x 8.73² x 0.108 = 14.82 Packard Six 115C
N = 0.3 x 8 x 8.25² x 0.108 = 17.64 Packard 120
N = 0.3 x 8 x 8.10² x 0.127 = 20.00 Packard Super-Eight
N = 0.3 x 12 x 8.73² x 0.108 = 29.63 Packard Twelve
Tollimaks arvutati iga efektiivse HJ pealt:
• -sõiduautod 140 kr
• -bussid 100 kr
• -veoautod ja kõik eriotstarbelised autod 40 kr
• -sõiduautode šassiid 40 kr
• -veoautode ja busside šassiid 20 kr
Tollitariifid Riigi Teatajast (nr.22, 1932)
N=0,3 x i x d
N = 0,3 x i x d² x S
N – effektiivne HJ
i – silindrite arv
d – silindrite läbimõõt sentimeetrites
S – kolvikäik meetrites
N = 0.3 x 6 x 8.73² x 0.108 = 14.82 Packard Six 115C
N = 0.3 x 8 x 8.25² x 0.108 = 17.64 Packard 120
N = 0.3 x 8 x 8.10² x 0.127 = 20.00 Packard Super-Eight
N = 0.3 x 12 x 8.73² x 0.108 = 29.63 Packard Twelve
Tollimaks arvutati iga efektiivse HJ pealt:
• -sõiduautod 140 kr
• -bussid 100 kr
• -veoautod ja kõik eriotstarbelised autod 40 kr
• -sõiduautode šassiid 40 kr
• -veoautode ja busside šassiid 20 kr
Tollitariifid Riigi Teatajast (nr.22, 1932)