Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks.
#13

Nii, talveralli on möödas. Tüsistustega loomulikult, tahaks veel sõita. Rajad ja teed olid head. Ülihea valik.

Küll aga peab hakkama ausalt ära rääkima kõigest mis juhtus ja mis nalja sai.
Alustuseks. Töötunde on kokku ca 300 kahe mehe peale kokku. Plus kolmas kes ka viimased ca 60h kapotaluse ehitamisel abiks oli.
Tööde nimistu ja järjekord:

Elektritööd:
Kogu süsteemi ülevaatus ja korrastus, kaasaarvatud kaitsmekarbist osaline väljavahetus , sest väga palju pesi oli maha sulanud. Ime et see auto veel maha põlenud ei olnud. Mitmeid uusi otsi ja asju.

Esiots:
Lanseronide korralik remont. Ümberehitus ja tugevdus. Tugilaagrite lahtivõtt ja läbipesu, vedrukeeru kärbe 1keerd.

Salongipõhi:
kokku 7 erinevat väljavahetatud kohta. Uus istmeraam. Uusa kaasõitja jalgealune. Kõik pinnad epoksiidkrundi ja veoki raamivärvi all. Kerehermeetik kõiki kriitilisi kohti kaitsmas.

Karbid:
Kogu räme joga välja karbist ja selle detailide vahelt; makrofleks , pahtel ja muu jama eemaldatud. Karp sai uued vahelehed, sisse toruliidese esi ja tagapoolraamide vahel. Karp seest kaetud epoksiidkrundiga ja hilisemalt on lastud õõnsusesse roostetõrjevaha. Seda et kere on jäigem ja konkreetsem oli ka kohe tunda.

Mootor:
Täielik väljavahetus 2 põlve uuema pealt( omega B ) , Kõik kinnitused ja sillatalad ning konsteinid on originaalid, kuid iga kui viimsem tükk on käsitööna modifitseeritud etistuks kokku nii nagu peab. Kapoti alla vaadates ei saa keegi öelda et selle või selle oled sa ise teinud. Mitte üks käsitöö lahendus ei lagunenud ka kõige kõvemates aukudes ega jäärajal ära. Mootori elektroonika on ühendatud autosse selliselt et asjatundmatule pilgule on see nagu tehasejuhtmestik. Lisaks on ka tehtud mootorile Engine Check tuluke ja veakoodi lugemise indikaator.

Käigukast ja ülekanne:
Käigukast samuti omega B R25/28. Sidur tehtud trossisidurile ümber et sobiks rekordi enda varasemaga. Kiirusülekande tigu on valitud selline et kiiruse näidu erinevus vana kastiga erineb vaid kümnendikes, kasutusele Läksid Commodore C kellad. Tulemus 55kmh GPS i järgi, näit on 60 kmh. Kardaani vahetada ei soovinud ja tuli teha custom made kardaan. Esimene osa on Omega B kardaan ja tagumine osa on Rekord E1 originaal. peab vastu väga hästi. Viskuvust ei ole ja tehtud on nii et isegi ülevaatuse härra ei saanud lambiga vaadates aru.

Radiaator:
Koos kinnitusega, nii ülemiste kui alumistega on Omega A pealt võetud ja kõik kandurid siirdatud Rekordile. Ülevaatusel kapoti all käies kiitis Herra et kui korras kõik on ja et pole õline. Ühestki ümberehitusest ta aru ei saanud.

Roolivõimendus:
Karp Omega B. Voolikud, võimendi, reservuaar Omega A. Õnnestus sellega et ei olegi liiga kerge. Roolikarbi all olev pendel hoob on pressitud maha originaalkarbilt ca 15T jõudu kasutades, ning asendatud Omega B karbi küljes olevaga. Neil on kenake erinevus sees pikkuses. Nuut on kusjuures sama kui Omega tootmise lõpuni välja.

Karteri ja lumekaitse.
Käsitöö otsast otsani, lehtalumiinium 3mm paksusega, tugevdatud materjal. Kogukaal koos kinnitusga kerele vaid 3kg. Tõestanud ennast minu jaoks, paari hange harja sai kriibitud kui klaasistunud teel kiirust liiga palju sai. Surus hange peale ja ei lasknud mootoriruumi mitte kübetki.

Veermikku ja piureid ei puutunud sest pidurisüsteem toimis ülimalt hästi ja on vaatamata vanusele väga eeskujulik. Puksiosa on tänase päevani üllatavalt hästi säilinud ja mitmel puksil olid isegi loetavad veel tehase koodid. Maateedele sobib pehmem puks igati hästi.

Kogu töö auto juures sai tehtud kohe alguses kinlda veendumusega et see auto peab ka olema igapäeva kasutuseks võimalik. Seega ei teinud üheski töös ega sõlmes mööndusi et peaks hakkama hiljem ümbertegema sest enne Talverallit ei olnud aega.

Kõige nõrgemaks lüliks osutus kütusepump mis ilmselt suutis kuskilt paagist ülesse leida mingi sodi ja selle tõttu kinni kiiluda. Algselt sai tehtud paagile lahendus kus kütusepump võtab paagis jämeda toruga kütet, et imada ja etteanda jõuaks. Hiljem tuli filter küttepumba ja paagi vahele panna ja toru peenemaks teha uuesti vooliku näol. Tehas on ettenäinud aga lahenduse kus on kõigepealt pump siis filter, mitte vastupidi. Kuid nagu tõestatud siis toimib ka vastupidine lahendus.


Kogu selle ümberehitamise ja nokitsemise tulemus oli mitu magamata ööd ja see et auto jõudis päris 98 prostendilise sõiduvalmiduseni alles 22 õhtul kell 21:00 Küll aga olin eelmisel päeval käinud ära ülevaatusel, kus puudusid veel logarid, kaugtuled, udutuled, värskelt värvitud veljed ja raadio ning nipetnäpet.
Kuna oli vaja teha mõningane testring linnapeal enne hommikust sõitu siis läksime kogu komandoga ka poodi sest vaja ju ka varusid täiendada enne hommikut. Esimene ebaõnn tabas kui usaldasin pneumotööriista. Kinni sai pandud näitude järgi rattamutrid. Valuvelje puhul ei soovitata üle tõmmata pika sabaga, oleks pidanud...
Näide : Turu tänav kell on 21:20 vist
[Pilt: 0101414755a5253.jpg]

Rattamutter lendas sellise terava laksuga vastu küljeakent et ime et viimane terveks jäi.
Kohe töökotta tagasi ja uued mutrid plus õige tööriist millega rattad said alla nii nagu peab. Meetrine pikendus ja küünarvarsmomentvõti keeras kinni, Ralli pidas vastu ilma et oleks veel rattaid eritanud.

Hommikul loomulikult ebaõnn jätkus. Kell 6:45 selgus et 4 punktivööd on jäänud kinnitamata nii nagu õige on. Seega vööd lahti ja koos teistega sisse. Lootus oli rajal peale panna ja jätkata ajastutruu teemat. Rajal olles tuli meelde et peal on tavavööd ja istume neil 4punkti oamdel peal Big Grin Niipalju siis vöödest.

Loomulikult siis ka küttepumba nali. Kõik oli ilus selle kohani kus me lõpuks ilusat talveilma ja üksiku varese kraaksumist nautisime. Vahelduseks möödumas ka mõni auto. Suured tänud ka herradele Corollaga kes suures aktivismis me küttepumpa läbipuhuma hakkasid. Tänud teile meeleolu eest. Eks me saime lisainnustust et kella 10:23 paiku oli meil Raplast lennupostiga saabunud teine kütusepump. No aga ega nii hästi ei saanud ju minna et see oleks olnud perfektne. Korpuse ja palstivahelt immitses bensiini läbi , pagassi põhi ujus.
Aga kuna me pole allaandja tüüpi mehed siis kiirplaan, nööri otsas türile tanklasse ja kohe türile esimesse lahtiolevasse autopoodi. Sealt saime riiulilt viimase keemilise metalli. Siis veel sai võetud eelviimane BrakeCleaner. Samal ajal astusid poodi sisse herrased siksi mehed kel oli miskine rihm lennanud. Küsimuse peale et kas rong on läinud, olid härrad positiivsed ja ütlesid et pole viga nemad on nagunii viimased.
Siis sai mingine tund aega välitingimustes küttepumba korpust kokku liimitud. Vahepeal soojenes küttepump ka sõbra auto kapoti all otse mootori peal. Aga lekke ta minetas ja siis kiire koosolek ekipaazis, kõik olid ühel nõul et: Sitta kah et esimene katse nahka läks, paneme lõpuni, ükskõik kus see ka poleks.
Suund Karksile ja kõne Priidule et kas me arvestuse väliselt võime lõpuni jätkata, Priidult vastuseks : Dobroo. Tuld Karksile. Türilt saime minema kuskil ca 12:00 paiku vist vb ka hiljem.

Karksi.... rajale autoga millega ma veel libedal sõita polnud saanudki. Ehk siis null tunnetust antud autost. Ei tea ei pidavust ega kaapimise piiri, ei pidurite lukustumise hetke ega ninalükkamise kiirust.
Arvestades kõike olen ma ise Karksi ajaga väga rahul. Tühimass 1200kg rajal koos 200kg ekipaaziga. Vähemasti sai mul pähe ennem naljaviluks saksivärvidesse värvitud kiiver.

Kalasaba läks nahka kuna selgus et korraldaja oli nimme vimka vist sisse visanud. Täpselt seal ku kaardil märgitud me ei saanud isegi GPSiga kontrollides ( peale kahte ringi otsimist lülitasime töösse) seda õiget otsa kätte. GPS sist lähtudes selgus hilje et teeots oli tegelikult legendil märgistust 200m ennem. Kuna aeg oli juba läinud ja päris kella 1:00 ei soovinud strandi jõuda siis saatsime kalarootsu selleks aastaks pikalt. Läksime otsima saladuslikku tanklat keset suvalist küla. Sisemine aimdus ütles et peab olema Karmas. Ei saa lihtsalt teisisti olla. See on selline koht ; middle of the nowhere... Oligi. Sealt tegime ka väikse apsaka , kuid saime kähku pihta ja viimane ots legendi nautisime vaid ilusat loodust, libedat teed, üllatusi ja paari spordimomenti. Meeskond saiu katsetada kas neil on käerammu et õhtul korke maha keerata ja tooste tõsta. Käterammu oli. Kaks väikest ja kerget hange sai võetud kohe 1,5km vahega. Küll aga oli see üks libedamaid lõike mis oli. Nalja sai, sporti sai. Kraavi ei leidnud.
Üks ülivahva video on ka ootel sellest kuidas leidsime metsaveoriida ja käisime seda ülilähedalt vaatamas ja nuusutumas. Märgitud Y asemel oli seal tegelikult T rist. See sai ka saatuslikuks siis ühele teisele ekipaazile.

Strandis oli üli vahva. Hommikul tegime aknast pilte tossavatest kaasvõistlejatest ja nööri otsas liikuvatest. Viskasime pakid ära autosse ja kontrollkäivitus selle kokkuliimitud küttepumbaga, saadana värk lausa poolest pöördest paugupill. Siis ära basseini vedelema. Priit , tänud et sellise hommikuse lõõgastuse välja sebisid, Motoristiklubi seiklejad tänavad üheskoos ja teevad kummarduse.

200km koduteed möödus igavalt, küttekulu keskmiselt 90kmh juures ca 6-7l/100km. Pole paha.

Modifitseerimine jätkub suvel.

Miskeid pilte ka veel ehitusjärkudest ja muust.
[Pilt: 0101275691dc2e3.jpg] See on vaid pool sellest mis ühest karbist välja tuli. Kes tunnistab ülesse kes selle makro sinna karpi lasi??? RSK!!!

[Pilt: 010127572542ac5.jpg]
Epoga töödeldud lahtine karp, natuke paistab ka toru ja kinnitused karbis sees.

[Pilt: 010127574112b17.jpg]
Epoga töödeldud küljekarp seestpoolt. Ima selleta läheb see uus karp tavaliselt ülikähku läbi.

Post sai pikk ja eks pilte tuleb veel.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 13-01-2013, 21:38 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: PlyVal64 - 16-01-2013, 00:06 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 16-01-2013, 01:15 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: miniest - 16-01-2013, 11:25 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 16-01-2013, 14:26 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 21-02-2013, 19:40 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: PlyVal64 - 22-02-2013, 11:20 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: agaa - 22-02-2013, 18:50 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: v6sa - 22-02-2013, 10:56 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: hundu77 - 22-02-2013, 14:22 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: rnx69 - 22-02-2013, 14:42 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 22-02-2013, 17:14 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 02-03-2013, 00:50 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: v6sa - 02-03-2013, 10:09 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 09-03-2013, 02:44 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: PlyVal64 - 13-03-2013, 17:13 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 13-03-2013, 18:43 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: PlyVal64 - 14-03-2013, 11:08 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: pppp - 14-03-2013, 11:44 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: PlyVal64 - 14-03-2013, 12:44 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: olevtoom - 14-03-2013, 14:25 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 14-03-2013, 20:00 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 02-08-2013, 00:08 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 24-11-2013, 11:27 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 24-11-2013, 11:58 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: hundu615 - 24-11-2013, 15:33 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: martinjev - 24-11-2013, 20:07 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 24-11-2013, 23:46 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: hundu615 - 25-11-2013, 10:12 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: iceman - 25-11-2013, 15:50 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 25-11-2013, 19:37 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: martinjev - 25-11-2013, 20:04 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 27-11-2013, 13:57 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: PlyVal64 - 27-11-2013, 15:27 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 27-11-2013, 15:58 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 25-02-2014, 23:19 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: Alts - 25-02-2014, 23:38 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: martinjev - 26-02-2014, 09:26 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 26-02-2014, 09:36 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: M.K.R.1 - 14-12-2015, 20:39 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: Injection - 15-06-2017, 10:22 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryan - 16-06-2017, 20:51 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: mlsluik - 17-06-2017, 06:21 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: stihl - 17-06-2017, 12:14 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: Injection - 18-06-2017, 10:15 AM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: hundu615 - 18-06-2017, 19:13 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: ryblik1 - 26-02-2019, 22:39 PM
RE: Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks. - Autor: mossepower - 09-06-2021, 14:24 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne