ENSV autotranspordiettevõtted
#31

Rakvere rajoon
1. Autotranspordibaas nr 2
1.september 1944 – asutatud Rakveres Aia 16, alabaas Kohtla-Järvel Saka külas. Segamajand. Nii põhi- kui alabaas tegelesid nii kauba- kui reisijateveoga. Alabaas kolis mõne aasta jooksul Jõhvi.
17.august 1949 likvideeriti Jõhvi alabaas ja anti täies koosseisus üle Toilas äsjaloodud autotranspordibaasile nr 12
30.august 1958 asutatud majandi filiaal Kundas.
12.veebruar 1959 eraldus majandist Kunda filiaal, millest sai iseseisev majand Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses numbriga 113.
16.veebruar 1959 asutatud filiaal Tapal
16.mai 1959 Tapa filiaal eraldati majandist ja reorganiseeriti autotranspordibaasiks nr 21.
1.juuli 1968 eraldati majandist busside ja taksode kolonn, mille baasil moodustati Rakvere Autobussi- ja Taksoautopark, mille aadressiks sai majandi senine asukoht. Autotranspordibaas nr 2 põhibaasiks sai Rägavere tee 44 territoorium ning tegevusalaks jäi ainult kaubavedu.
25.jaanuar 1972 moodustatud Kunda kolonn likvideeritud autotranspordibaasi nr 22 territooriumil.
1.jaanuar 1973 anti majandi Loksa kolonn üle autotranspordibaasile nr 21.
Ajavahemikul 1975-1982 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3063-T.
1.jaanuar 1989 eraldatud majandist Kunda kolonn, millest moodustatud iseseisva majandina Kunda Autobaas.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Rakvere Autobaasiks.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Rakvere Autobaas.

2. Autotranspordibaas nr 113
12.veebruar 1959 – asutatud Kundas autotranspordibaasi nr 2 Kunda filiaali baasil. Majand allus Rahvamajanduse Nõukogule ning tegutses segamajandina toimetades ka Kunda lähiümbruse bussiliine.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 22.
1.oktoober 1963 anti reisijatevedu ja autobussid üle Rakvere 2.autobaasile. Majand jäi tegutsema ainult kaubavedudel.
25.jaanuar 1972 majand likvideeriti. Varad ja kohustused anti üle autotranspordibaasile nr 2, mille baasil moodustati autotranspordibaas nr 2 Kunda kolonn.
1.jaanuar 1989 taasloodud iseseisva majandina, nimeks Kunda Autobaas.
31.detsember 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile.

3. Autotranspordibaas nr 21
16.mai 1959 – asutatud Tapal Lillaka 58 autotranspordibaasi nr 2 Tapa filiaali baasil. Samuti segamajand, mis tegutses tollase Tapa rajooni bussiliinidel.
26.september 1960 võeti Tallinna 23.autobaasilt üle Tamsalu kolonn.
1.juuli 1961 võeti Põltsamaa 5.autobaasilt üle Rakke kolonn.
10.aprill 1962 seoses Tapa rajooni likvideerimisega anti reisijatevedu üle Paide 10.autobaasile ja Rakvere 2.autobaasile. Majand jäi tegutsema ainult kaubavedudel.
1.jaanuar 1970 loodi majandi koosseisus autokolonn 3058-T.
1.jaanuar 1973 võeti 2.autobaasilt üle Loksa kolonn.
1.jaanuar 1977 anti Loksa kolonn üle Kehras loodud autotranspordibaasile nr 1.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Tapa Autobaasiks.
23.detsember 1991 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti tervikvarana rendile.

4. Rakvere Autobussi- ja Taksoautopark
1.juuli 1968 – asutatud Rakveres Aia 16 autotranspordibaasi nr 2 reisijateveokolonnide baasil.
12.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Rakvere Autobussi- ja Taksopargiks.
1.märts 1992 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Rakvere ATP.
1.september 1993 ettevõtte Tapa filiaalist reorganiseeritud riiklik aktsiaselts Tabus.

Võru rajoon
1. Autotranspordibaas nr 3
asutatud septembris 1944 Võrus Kreutzwaldi 17, viimasesse asukohta Räpina mnt 16 koliti juba viiekümnendatel. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga terve nõukogude perioodi. Majandi filiaal asus Põlva alevis.
1.detsembril 1966 väljastatud ministeeriumi käskkirjaga planeeriti küll eraldada reisijatevedu ja anda see üle Tartu Autobussi- ja Taksoautopargile samamoodi nagu pool aastat varem tehti Valga 9.autobaasiga. Tegelikkuses see plaan ei rakendunud.
Ajavahemikul 1975-1985 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3064-T.
1.jaanuar 1982 eraldati majandist Põlva filiaal, mille baasil moodustati uus autotranspordibaas nr 4.
1980-te teises pooles käis dokumentidest läbi ka Võru Autobussi- ja Taksopargi moodustamine, milleni siiski ei jõutud.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Võru Autobaasiks.
1.oktoober 1991 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Võru Autobaas.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: XTA - 27-01-2007, 02:02 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Aare - 27-01-2007, 07:23 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Aare - 27-01-2007, 07:26 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: PETSS - 27-01-2007, 20:05 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Aare - 28-01-2007, 00:19 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: PETSS - 28-01-2007, 21:58 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: XTA - 07-02-2007, 00:53 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: PETSS - 09-02-2007, 23:54 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: VOLVO CLUB - 07-02-2007, 07:52 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: XTA - 09-02-2007, 15:18 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: 6628 - 09-02-2007, 10:20 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 31-07-2013, 15:06 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Praktik - 09-02-2007, 22:59 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: keskealinevanur2 - 10-03-2007, 02:53 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: andypold - 26-05-2010, 14:13 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: keskealinevanur2 - 10-03-2007, 02:59 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: VOLVO CLUB - 10-03-2007, 09:08 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: PX03-68 - 10-03-2007, 13:58 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: PX03-68 - 11-03-2007, 18:27 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 05-08-2013, 19:23 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Daff - 05-08-2013, 21:45 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Alts - 05-08-2013, 22:50 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 29-04-2014, 00:02 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: aavu - 29-04-2014, 09:57 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: zazik - 29-04-2014, 12:12 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: stretch - 29-04-2014, 13:02 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: h2rra - 29-04-2014, 18:01 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Veteran - 29-04-2014, 19:46 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Alts - 29-04-2014, 20:36 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 30-04-2014, 00:26 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 01-05-2014, 11:43 AM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 01-05-2014, 12:26 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 01-05-2014, 13:12 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 01-05-2014, 14:30 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 01-05-2014, 15:09 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: mustninja - 01-05-2014, 15:56 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Kadari - 01-05-2014, 17:35 PM
RE: ENSV autotranspordiettevõtted - Autor: Alts - 01-05-2014, 20:05 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne