Kahemootorilised ülirasked veoautod ja kiirautobusid
#9

Ei saa uuemast ajast unustada Hollandi tuntud ralli- ja ärimehe Jan de Rooy Dakari rallil kasutatud DAF-e (aastad 1984-1988).

Kiirel otsingul selline tšehhikeelne ülevaade - http://veteran.auto.cz/clanek/550/daf-tu...i-tragedie

Kui de Rooy alustas kahe mootori ja kahe kabiiniga, originaalraamil masinatest, siis hilisemad DAF Turbotwinid olid alumiiniumist ruumilise raamiga, mootorite koguvõimsus üle 1000 hj, tippkiirus 220 km/h. Üks mootor vedas esi-, teine tagasilda.

Kahjuks tuli asjale lõpp 1988, mil tiimi teine auto Nigeris düünist üle sõites üle katuse käis ja kaardilugeja hukkus, kohe seejärel tõmbas DAF ka stepsli seinast. Dakari üldarvestuses 1987 de Rooy jõudis sõiduautode seas esikümnesse (veokeist tuli siis ülekaalukas võit).

Minu jaoks tegu autospordiajaloo ühe vaieldamatult atraktiivseima ja ekstreemseima sõidukiga. Järgijäänud Turbotwinid olevat välja pandud Eindhovenis DAF-i muuseumis (ise pole sinna linna küll kunagi sattunud).

Lõpetuseks üks legendaarne YT video, kus de Rooy DAF möödub samuti täisgaasil kihutavast Ari Vataneni B-grupi Peugeotist...

https://www.youtube.com/watch?v=wahtSHVWo1Y
PS - de Rooy poeg Gerard läheb jaanuari alguses Dakarile veokaklassi tiitlikaitsjana (küll teise eksoodi, kapotiga Iveco Strator/Powerstariga)
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne