02-05-2017, 23:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2017, 23:56 PM ja muutjaks oli spitfire.)
Mul üks auto on, (TR7) mille manuaalkasti tehas originaalis pani ATF-i, aga mõned aastad hiljem sellest siiski loobuti ja asendati (viskoosust ei mäleta vist 75w90) GL4, miks seda tehti ei tea.
Ega ma ise ka ei viitsi alati lugeda teiste pandud linke, kui endal otseselt sama probleemi pole, aga panen siis kolmandat korda sama lingi, kus minu arust oli ka see kirjas miks ATF parim vaik ei ole.
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf
Sama Richard Widman kirjutab siin väga põhjalikult lahti ka tänapäevased mootoriõlid versus vanad autod, kes inlissit paneb, väärt materjal (ta kirjutab küll lähtuvalt Corvairist, aga ärge laske häirida):
http://www.widman.biz/uploads/Corvair_oil.pdf
Väga lühike kokkuvõte neile kes otsivad oma vanale 60/70/80-nendate hobiautole sobivat õli ja tahavad kiireid vastuseid; kuna tänastes õlides on kõik vanad head lisandid asendatud rohelistele sobivatega või üldse kadund, siis on hea valik (olenemata viskoosusest) kui leiad pakendilt API CI-4 või siis vähemalt CJ-4 märgistuse. Nendes õlides on seda "vana head" kraami oluliselt rohkem kui teistes. Poest riiulilt meil paraku neid ei leia. A kui maaletoojat tüüdata siis tavaliselt ikka on, enamasti 20 liitrises vinkus.
Ega ma ise ka ei viitsi alati lugeda teiste pandud linke, kui endal otseselt sama probleemi pole, aga panen siis kolmandat korda sama lingi, kus minu arust oli ka see kirjas miks ATF parim vaik ei ole.
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf
Sama Richard Widman kirjutab siin väga põhjalikult lahti ka tänapäevased mootoriõlid versus vanad autod, kes inlissit paneb, väärt materjal (ta kirjutab küll lähtuvalt Corvairist, aga ärge laske häirida):
http://www.widman.biz/uploads/Corvair_oil.pdf
Väga lühike kokkuvõte neile kes otsivad oma vanale 60/70/80-nendate hobiautole sobivat õli ja tahavad kiireid vastuseid; kuna tänastes õlides on kõik vanad head lisandid asendatud rohelistele sobivatega või üldse kadund, siis on hea valik (olenemata viskoosusest) kui leiad pakendilt API CI-4 või siis vähemalt CJ-4 märgistuse. Nendes õlides on seda "vana head" kraami oluliselt rohkem kui teistes. Poest riiulilt meil paraku neid ei leia. A kui maaletoojat tüüdata siis tavaliselt ikka on, enamasti 20 liitrises vinkus.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss