03-02-2018, 17:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2018, 18:42 PM ja muutjaks oli Formika.)
Nii lähme siis jutuga edasi. Üks minule kaasatundja Austraaliast saatis mulle kataloogi, mis mind väga aidanud, eriti Mudel A tohutute erinevate tüüpide ja nende erinevuste vahel.
Selgus kurb tõsiasi. Nõukogulased võtsid oma auto eeskujuks Ford Model A Phaeton, kere koodiga 35B, mida toodeti, 1930 oktoober kuni 1931 oktoobrini ja selle aja jooksul ainult 4000 eksemplari. Pärast seda müüdi selle mudeli kere stampid ja muu värk Venemaale, aga Ford hakkas tootma uut mudelit B. Sellest 4000 autost pärast 87 aastat pole just palju järgi jäänud. Peale mitut kuud Ameerika klassikaliste autode müügikuulutuste jälgimist, leidsin ühe, hinnaga 40 000$. Kirjutasin, küsisin, mis oleks nii viimane kõige odavam hind, vastati, auto läheb Arizonas oksjonile ja see alg hind. Müüdi maha 61 000.-$ eest. Minu eesmärk ei ole tuua Ameerikast Ford ja esitleda seda GAZ A pähe, vaid teha auto võimalikult paljudest Gorkis toodetud algosadest. Nii-kui-nii kasutasid nõukogulased GAZ A juures suures koguses USA-st impordituid osasid. Eks sellest annab tunnistust ka algse tehase tabeli replika.
Kokkuvõttes tootsid Nõkogulased 1932-1936 c. 40 000 GAZ a-d, ehk 10 X rohkem kui Ameeriklased vastavat mudelit. Ent hoolimata sellest võib säilinud GAZ a-d kahe käe sõrmedel üles lugeda, samasid Forde on kindlasti rohkem. Peamine põhjus on kindlalt selles, et mitte ühtki GAZ A-d ei müüdud erekätesse, vaid need said ennem kõik otsa, kui 50-ndate alguses said lihtinimesed ka endale õiguse autosid soetada.
Selgus kurb tõsiasi. Nõukogulased võtsid oma auto eeskujuks Ford Model A Phaeton, kere koodiga 35B, mida toodeti, 1930 oktoober kuni 1931 oktoobrini ja selle aja jooksul ainult 4000 eksemplari. Pärast seda müüdi selle mudeli kere stampid ja muu värk Venemaale, aga Ford hakkas tootma uut mudelit B. Sellest 4000 autost pärast 87 aastat pole just palju järgi jäänud. Peale mitut kuud Ameerika klassikaliste autode müügikuulutuste jälgimist, leidsin ühe, hinnaga 40 000$. Kirjutasin, küsisin, mis oleks nii viimane kõige odavam hind, vastati, auto läheb Arizonas oksjonile ja see alg hind. Müüdi maha 61 000.-$ eest. Minu eesmärk ei ole tuua Ameerikast Ford ja esitleda seda GAZ A pähe, vaid teha auto võimalikult paljudest Gorkis toodetud algosadest. Nii-kui-nii kasutasid nõukogulased GAZ A juures suures koguses USA-st impordituid osasid. Eks sellest annab tunnistust ka algse tehase tabeli replika.
Kokkuvõttes tootsid Nõkogulased 1932-1936 c. 40 000 GAZ a-d, ehk 10 X rohkem kui Ameeriklased vastavat mudelit. Ent hoolimata sellest võib säilinud GAZ a-d kahe käe sõrmedel üles lugeda, samasid Forde on kindlasti rohkem. Peamine põhjus on kindlalt selles, et mitte ühtki GAZ A-d ei müüdud erekätesse, vaid need said ennem kõik otsa, kui 50-ndate alguses said lihtinimesed ka endale õiguse autosid soetada.