08-09-2018, 12:36 PM
Ma ei saa aru sellest tõmblukutsisteemi ülistamisest, eriti Järvevana kontekstis. Nagu eespool öeldud: igasugune "lukk" eeldab vahet, millesse on võimalik "lukutada".
Kujutame ette olukorda, kus teeme kogu Järvevana autodest tühjaks ning seejärel laseme Narva poolt tipptunniliikluse peale. Kõik autod sõidavad kiirusega 70kmh, keegi ei trügi, pikivahe stangest stangeni on 20 meetrit ning liigutakse kenasti "malelauas". Siis minnakse kiirust säilitades tõmblukuna kokku. Tulemuseks on 70kmh liikuv kolonn pikivahedega 7,5m ehk aega ümber arvestatuna 0,39 sekundiline pikivahe. Tegemist on võib-olla minu vildaka arusaamise ja sõitmisoskamatusega, aga selline pikivahe ei tundu turvaline ja piisav. Tahaks suuremat vahet saada? Uue üherealise kolonni teine juht laseb gaasi libamisi maha, et mõni aeg 69-ga sõites pikivahe uuesti sisse saada - loogiline ju. Ei pea vist eriline liikluskorraldusspetsialist olema, et aru saada, et varsti selles "lukukohas" autod seisavad. Siis ei ole enam mingit vahet, kas seistakse ühes või kahes reas ja pole sellest lukust mittemuffigi kasu, st läbilaskevõime pole sugugi suurem.
Kujutame ette olukorda, kus teeme kogu Järvevana autodest tühjaks ning seejärel laseme Narva poolt tipptunniliikluse peale. Kõik autod sõidavad kiirusega 70kmh, keegi ei trügi, pikivahe stangest stangeni on 20 meetrit ning liigutakse kenasti "malelauas". Siis minnakse kiirust säilitades tõmblukuna kokku. Tulemuseks on 70kmh liikuv kolonn pikivahedega 7,5m ehk aega ümber arvestatuna 0,39 sekundiline pikivahe. Tegemist on võib-olla minu vildaka arusaamise ja sõitmisoskamatusega, aga selline pikivahe ei tundu turvaline ja piisav. Tahaks suuremat vahet saada? Uue üherealise kolonni teine juht laseb gaasi libamisi maha, et mõni aeg 69-ga sõites pikivahe uuesti sisse saada - loogiline ju. Ei pea vist eriline liikluskorraldusspetsialist olema, et aru saada, et varsti selles "lukukohas" autod seisavad. Siis ei ole enam mingit vahet, kas seistakse ühes või kahes reas ja pole sellest lukust mittemuffigi kasu, st läbilaskevõime pole sugugi suurem.