20-11-2020, 16:41 PM
(17-11-2020, 20:49 PM)pat1 Kirjutas: Kas AGM akut kasutav auto laeb akut kuidagi teisiti kui tava akuga auto? Kui ei, siis miks laadijatel on AGM funktsioon ja mida see annab?Just tegelesin. Autol originaalist AGM hakkas väsima ja kaalusin tavalise vastu vahetamist.
Varta kaupmees ütles, et AGM laadimispinge on 14,4V ja klassikalisel loksuva lüüdiga akul 14,2V. (See pole absoluutne ja sõltub veidi aku temperatuurist, aga ca 0,2V vahet laadimispinges jääb ikka.)
Ütles veel, et mõned panevad küll AGM asemele tavalise aku, aga kodeerivad auto laadimispinge ringi.
Ma panin ikkagi AGMi, hinnavahe polnud piisavalt suur. Lisaks on väike AGM aku suurega paralleelis (v.a. käivituse ajal) ja jäi vana, kuna tavaliselt pidi kestma ca 2 suurt akut ära.
Vanas akus oli 65st Ah-st 39 järel ja läheb desulfaatijaga katsetamiseks, seejärel kummipaadi elektrimootorile.