25-07-2022, 11:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2022, 11:16 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(25-07-2022, 10:57 AM)Walter Kirjutas: Eelkirjeldustest selgub et vahest aitaks raske veose või piiratud kiiruse tunnusmärk sõidukitele, mis võiks muutuda kaasliiklejate tähelepanu objektideks.
Kui massihävitusrelva ohjamise õiguse saanud inimene ei taipa ise, et suur ja raske koormaga veoauto ei ole võimeline liikuma keskmise sõiduauto tempos, siis ükski kleeps, märk ega video siin asja ei paranda: oinas jääb oinaks.
Mis puudutab liikumiskiirust, siis meil oli kümmekond lehekülge tagasi herr Peetriga pikem vestlus, milles tema esindas innukalt "mina sõidan 87 ja mind ei koti" koolkonda. Ning juriidiliselt on tal täiesti õigus: meil kehtib piirkiirus (enamasti 90) ja selle ületamine on tasuline. Aeglasemalt võib vajadusel sõita ja mingit juriidilist piiri, kustmaalt peab järelsõitajtele teed andma, LS kirjas pole. On ebamäärane "ei tohi takistada, vajadusel tuleb tee andmiseks peatuda...". Vedurijuhil ju vajadust ei ole...
Ma olen endiselt seda meelt, et meil jagatakse juhtimisõigust liiga lihtsalt. Hädavajalik oleks igale juhiluba taotlevale teha nii kohustuslik kiirabipäev LÕ järelmite klaarimiseks kui platsipäev krusa roolis. Saaks natukenegi aimu, KUI vähe sealt troonilt õigupoolest näha on. Ehk siis väheneks enesekeskste tõbraste arv rooli taga.