03-02-2024, 22:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2024, 22:39 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(03-02-2024, 21:10 PM)Daff Kirjutas: Hea kui on ringil liiklus ainult joontega korraldatud. Saab asjasse loominguliselt suhtuda ja vajadusel tugevama õigusega "ennast kehtestada". Kui aga on see uus euroring kus tellised on laotud joonte asemele siis on kurvem lugu. Siis pead juba sõitma nii nagu ette nahtud ja kui nihu paned siis ringil enam korrigeerida ei saa. Pead sõitma kuhu rida viib.Vähemalt Eestis on need konkreetselt keelatud reavahetusega "tellistatud" ringteed ja lubatud reavahetusega ringteed erinevate märgistustega, vähemalt need mis on mulle silma jäänud. Näiteks siin sellel Tartu ringteel (Link) ,kus reavahetused on keelatud ja ka tellistega piiratud saabki lähtuda ainult ristmiku ees olevast sõidurajad ja -suunad märgist:
Hollandis kohtab selliseid ringe kus tagasipööre pole võimalik. Äärmine variant on vasakule minna. Vat siis käid küll linna vaatamisväärsustega tutvumas kui hooleu oled.
Ringristmikul endal enam ühtegi uut sõidurajad-suunad märki ei ole ja kehtivad algsed ristmiku ees olnud märgid igatepidi lõpuni välja.
Kui nüüd aga Tallinnasse minna sinna Tipi ringile (Link), mille mõni leht tagasi näiteks tõin ringil reavahetuse kohustusega ringteest (pealtvaade on ka siin toodud mõned postitused ülalpool), siis seal on olukord veidi teistmoodi. Algne märk näitab jah pööret otse sisemiselt rajalt Akadeemia teele (sinises kastis), aga hiljem ringteel "kirjutavad" uued ja järgmised liiklusmärgid (punases kastis) selle esimese märgi üle või teisesõnu muudavad selle algse info valeks, et peab siiski välimisele reale reastuma:
Otseloomulikult on tegu kokkuvõttes ja kahe ringtee võrdluses üsna segaste olukordadega, aga tõenäoliselt on tegu halbadest valikutest parimaga, et vajalik info saaks jooksvalt kokkuvõttes juhile siiski ära antud ja märgid ise jääksid võimalikult konkreetseteks ja kiirelt hoomatavateks.