30-08-2005, 17:49 PM
dad Kirjutas:Ummm ... ikka on babiidist ... lihtsalt valatud eraldi saalesse mitte kepsu/raami sisse.
51del ja selle mootori eellastel (Gaz-11 ehk nn \"uus emka\") ei ole kunagi saalesid valatud kepsu/raami sisse.
Gorki tehase peakonstruktor Andrei Liphart valis 1937 oma tulevase toodangu algprototüübiks Dodge D5 mootori välja suuresti just seepärast, et sellel sai kulunud saalesid lihtsalt vahetada, mitte ei olnud vaja laagripesasse uut tööpinda valada/töödelda (a la Ford/GAZ A/AA jpt). Stalin saatis nimelt Liphardi aastaks Meerikamaale, et ta sealt valiks välja parima mootori N.Liidu tarbeks, et tehnoloogia sisse osta / üle võtta.
Ja Liphart tegigi seda edukalt - 52 mootor oli Gorkis tootmises 1990ndateni...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.