minu vana huligaan (K-750)
#1

K 750 "B" kui õieti mäletan. 1967. kustom. 2 aasta jooksul pisitasa kokku nokitsetud - tudengi õppelaen oli suureks abiks Smile Tahe oli suur - käsitsi poleeritud plokk ja tükke sai valitud - k.kast on nt 3-st erinevast. Kastis sai IV k. hammakat kandva võlli tagumine laager (H12002) asendatud mingi teise laagriga, rohkem rulle, pronksseparaator, käsitöine sobitus. Tuletoru-ring õnnestus saada Paidest hea onu käest kunagi 1997-8 EEK 800.- komplekt, originaaltutikas. Summutite sõelad on ettevaatlikult otstest lahti meiseldatud. Raam üldiselt originaal originaal - ainult taga-amordikaid (mingi dneprilise versiooni tutikad võtsin aluseks - enda rattal olid amordid läbi ja ka koledad - mustades plasttopsides ja telg oli peenike) sai lastud teha 38mm lühemaks koos vedru kanduri alandamisega, kuna on selline lahendus, et tagaporikas liigub koos tagakiigega. Esiporikas samuti pandud käima koos esirattaga.   Juhe on võimalikult ära peidetud, süütelukk paagi võtmekastis, wiring jookseb ereliukase raamist võetud torujupi kaudu läbi paagi. Paaki sai veidi eest tõstetud ja ka tagant langetatud. Mootor sai kapi  - hoonimine, klapp, II remm jne jne. Ainult sõrmedega ei vedanud - uued sõrmed said paksemaseinalised - neid ilusaid kergeid õhukesi pole uusi õnnestunud leida. Põnev ja haruldane M-75 väntvõll (rippklappidega sport-Emm). Hooratast sai kergendatud omajagu - täpseid numbreid peast enam ei mäleta, kuid välisserv sai täitsa maha võetud ja veel natuke. Võimalikult õhukesed silindrite tihendid, mootoris ja käigukastis kõik vildid simmeriteks. Vända laagrid skf, vända simm topelt kraega. Emmindusele omane mootori leemendamine ja õlilekked (v.a. muidugi klapiääretihenditusest tulenev) said suure vaevaga elimineeritud.  Mitmeid asju tuli mitu korda lahti võtta , enne kui täits ahea sai. Ka nt esihark käis maha ja lahti kuus korda, enne kui sai timmi (lekked, lõtkud, "poomised"). Karpad on ikka need vanad head Dellorto koopiad - ümmarguse siibriga, mil korralikult paika panduna "tühja kohta" ei ole, kuigi sindrid natuke lekivad nõela kaudu  lahtise kraani korral. Reduktor on stock. Minek on päris hea - tagakumm on naljategemistest sile, pöördemomenti ikka on. linnas võib vabalt lasta kogu aeg IV k-ga. Korra sai proovitud täiskiirust - 115-120 ei lähe, ja mootorist hakkas kahju. Pill on peale uuestisündi sõitnud 1200 km, nüüdseks elab rahulikku elu, seisab lina all. ükskord, kui Emmi asi on unustusehõlma jäänud, kaevan välja ja lähen eputama.

PILT

Kunagi tahaks talle ehitada panonni lennukininaga korvi, koos madala tuuleklaasikesega.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
minu vana huligaan (K-750) - Autor: rainer - 23-09-2005, 22:27 PM
RE: minu vana huligaan (K-750) - Autor: Erik - 27-07-2015, 11:02 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne