26-09-2005, 22:07 PM
See on ehtne 53F, ei kahtlegi. Kuigi pilt vähe udune, on aimatav üksiku varre otsas olev ümargune(?) peegel, nagu 51-l ja seegi ainult juhipool. Hilisematel Gaz-idel peegivarred kolmepunktikinnitusega. Samuti puuduvad veel poritiiva dubleerivad suunakad. Muideks, kel on vana ENE käepärast, võib leida I kd. lk 257 autotahvlitelt 2 fotot GAZ 53F-st, ühel poseerimas, teine pilt montaažiliinist. Sellel pildil on näha veel koonilise hambumisega keskelt lahtimonteeritavat tagasilda nagu Gaz 51-l.
Lisaks minu arutlus suure laterna ülaasetusega 53F võrest. Et sellise võrega masinaid toodeti vähe ( 53 A-l juba uuem esiots, siiski ribistiku kuju jäi vanale üsna sarnaseks) , võib põhjus seisneda selles, et võis võimuorganitelt tulla nõue viia lähi/kaugtuli teatud kõrguselt madalamale. Seda just vältimaks pimedajal sõidul vastusõitva sõidukijuhi pimestamise vähendamiseks. See vanatüübiline Gaz- võre on ju kangesti sarnane ka vanatüübilise ZIL 130 võrele, mõlemil võrel on suurte tulede kohal sarnased sirmid nn. \"kulmujoon\". Zili võre muutus mõnevõrra hiljem uuematüübiliseks , kus põhilaternad madalamal. Ka MAZ- 500 seeria masinatelt kolisid hilisematel masinatel põhilaternad kabiinilt stangesse.
Meenub, et \"Keskpäevases praamis\" üle parda lükatav gazik oli ka ju 53F!
Lisaks minu arutlus suure laterna ülaasetusega 53F võrest. Et sellise võrega masinaid toodeti vähe ( 53 A-l juba uuem esiots, siiski ribistiku kuju jäi vanale üsna sarnaseks) , võib põhjus seisneda selles, et võis võimuorganitelt tulla nõue viia lähi/kaugtuli teatud kõrguselt madalamale. Seda just vältimaks pimedajal sõidul vastusõitva sõidukijuhi pimestamise vähendamiseks. See vanatüübiline Gaz- võre on ju kangesti sarnane ka vanatüübilise ZIL 130 võrele, mõlemil võrel on suurte tulede kohal sarnased sirmid nn. \"kulmujoon\". Zili võre muutus mõnevõrra hiljem uuematüübiliseks , kus põhilaternad madalamal. Ka MAZ- 500 seeria masinatelt kolisid hilisematel masinatel põhilaternad kabiinilt stangesse.
Meenub, et \"Keskpäevases praamis\" üle parda lükatav gazik oli ka ju 53F!