17-10-2007, 09:13 AM
Saimegi õige teema alla, ei pea mootori teemaga risustama liba-Gaz 13 teemas. (Ei tea kas mõni Gaz 13 omanik julgeb üldse tunnistada oma auto tegeliku mootori olemust, ehk mõni isend isegi originaalmootriga)
Jutu jätkuks, sikutasin mootori valguse kätte ja õlise sodikihi alt tulid siis löödud numbrid ka nähtavale. Vasakul otsal 13(slaavi Ja)5, 36 , 24(slaavi ja)5, vasakul taga 0146.
Ei ole 66-e ega 53-e plokk.
66-e mootoril surveaste 6,7,bensiin A76, vs. 13-l surveaste ca 8 (ei otsinud ega leidnud) bensiin A95. Kubatuuri vahe ning pöörete piiraja puudumine + tasakaalustuse täpsus ning ongi võimsam mootor. Kahjuks on AL plokk nõudlik jahutusvedeliku suhtes ning Nõukogude oludes kanti tosool koju ning riigiautole käis vesi kül, ka destileerimata, mille tulemusel tekkisid probleemid jahutuse ning hülsside alumise istu tihedusega, alumiinium korrodeerus ning pudenes. Seetõttu kaldun arvama, et enamus Tsaikasi nüüdseks oma mootorile aseainena 53-e oma leidnud on.
14/53/66 kataloogid leiab vene saidilt, 13 oma on Volga poes lugemiseks.
13 vs. 14 vahe sisselaskes, 13 ühe 4-lõõrise karpaga, 14 omal 2 tk. K114. Väntvõll sama.
Ja võimsuses vahe vaid 15 hobust, 14 pesi bensiiniga mootorit rohkem.
Jutu jätkuks, sikutasin mootori valguse kätte ja õlise sodikihi alt tulid siis löödud numbrid ka nähtavale. Vasakul otsal 13(slaavi Ja)5, 36 , 24(slaavi ja)5, vasakul taga 0146.
Ei ole 66-e ega 53-e plokk.
66-e mootoril surveaste 6,7,bensiin A76, vs. 13-l surveaste ca 8 (ei otsinud ega leidnud) bensiin A95. Kubatuuri vahe ning pöörete piiraja puudumine + tasakaalustuse täpsus ning ongi võimsam mootor. Kahjuks on AL plokk nõudlik jahutusvedeliku suhtes ning Nõukogude oludes kanti tosool koju ning riigiautole käis vesi kül, ka destileerimata, mille tulemusel tekkisid probleemid jahutuse ning hülsside alumise istu tihedusega, alumiinium korrodeerus ning pudenes. Seetõttu kaldun arvama, et enamus Tsaikasi nüüdseks oma mootorile aseainena 53-e oma leidnud on.
14/53/66 kataloogid leiab vene saidilt, 13 oma on Volga poes lugemiseks.
13 vs. 14 vahe sisselaskes, 13 ühe 4-lõõrise karpaga, 14 omal 2 tk. K114. Väntvõll sama.
Ja võimsuses vahe vaid 15 hobust, 14 pesi bensiiniga mootorit rohkem.