11-03-2011, 14:28 PM
Nende kuumpeamootoritega on veel see moment - põgusalt ülal keegi õrnalt ka seda puudutas - et neid kasutati ülilaialdaselt kõikvõimalike paatide, jahtide ja suuremategi purjelaevade man. Küll nii- ja naasuguseid, a mis pea-asi, tänu oma lihtsale ehitusele ja kergele ekspluatatsioonile väga-väga pika eluealisi.
Sestap peaks kõikvõimalikku kirjandust olema mitte ainult meie väga tänuväärt antikvariaatides leiduma, vaid ka soome, rootsi, taani, saksa, inglise jpt allikates täpselt samamoodi. Nii elektroonilisel kui paberkujul. Mis puutub konkreetsete jooniste v vidinate otsimisse, taastamisse v ostmisse, soovitan soojalt üle lahe Soome ranna poole vaadata. Näiteks siinsamas, vaid mõnetunnise laevasõidu kaugusel Ahvenamaal on terve vastav ajastuhõnguline merekeskus olemas (nn Maritime Quartet, info@sjokvarteret.com), kus muuhulgas ka nimelt selliste vanade paadimootoritega tegeldakse. Nii saaks kaunis kerge vaevaga nii vastuseid kui uusi kontakte. Küsida tuleb sellist punti - The Åland Energy and Maritime Technical Society, või siis kas kirjutada v helistada +358-(0)500-566503.
Lugemishuvilised ja tervik-mootoriga juba varustatud ksf-lased võivad aga kaeda ka äsjast J.Vendla sulest ilmunud "Unustatud merereisid ehk eestlaste põgenemisretked üle Atlandi 40-ndatel", kus paljudes surmapõlgavates paadimatkade-lugudes on kuumpeamootoritest päris tihedasti juttu.
Sestap peaks kõikvõimalikku kirjandust olema mitte ainult meie väga tänuväärt antikvariaatides leiduma, vaid ka soome, rootsi, taani, saksa, inglise jpt allikates täpselt samamoodi. Nii elektroonilisel kui paberkujul. Mis puutub konkreetsete jooniste v vidinate otsimisse, taastamisse v ostmisse, soovitan soojalt üle lahe Soome ranna poole vaadata. Näiteks siinsamas, vaid mõnetunnise laevasõidu kaugusel Ahvenamaal on terve vastav ajastuhõnguline merekeskus olemas (nn Maritime Quartet, info@sjokvarteret.com), kus muuhulgas ka nimelt selliste vanade paadimootoritega tegeldakse. Nii saaks kaunis kerge vaevaga nii vastuseid kui uusi kontakte. Küsida tuleb sellist punti - The Åland Energy and Maritime Technical Society, või siis kas kirjutada v helistada +358-(0)500-566503.
Lugemishuvilised ja tervik-mootoriga juba varustatud ksf-lased võivad aga kaeda ka äsjast J.Vendla sulest ilmunud "Unustatud merereisid ehk eestlaste põgenemisretked üle Atlandi 40-ndatel", kus paljudes surmapõlgavates paadimatkade-lugudes on kuumpeamootoritest päris tihedasti juttu.
(08-03-2011, 13:28 PM)sass Kirjutas: Äkki kellelgi midagi sobivat vedeleb, siis oleksin huvitatud ostmisest.