Gaz- 63. 1950.a.
#1

Ühesõnaga, kuna oma peaga kõike välja ei mõtle siis hakkan siia lisama pilte ja juttu progressist. Rõhutan siinkohal, et progressi ei saa võrrelda kiiruse poolest näiteks mesilaste eest ärajooksmisega. Aeg ei ole kummist ja vorsti tuleb ka leivale peale teenida. Igat vaba momenti ei saa samuti erinevatel põhjustel veeta mutrivõti või kruvikeeraja käe otsas ja sädelev tuluke silmis. Üldjuhul iseloomustatakse seda kui "hullumeelset" pilkuRolleyes
Ühesõnaga tuleb sellest ajalises plaanis üks pikemaid teemasid üldse siin foorumis ja foorumi ajaloos. Ilmselt.

1) Kuna kabiin, nagu teada, ei ole just eriti tugevast materjalist valmistatud siis süvenes nii minul kui mu isal mure kabiini tervise pärast. Nimelt meile teadaolevalt on antud kabiin auto pealt maas juba 1950ndate lõpust. Ennem seda oli see paigaldatud 1946.a. Gaz-MM-i peale. Kui kedagi huvitab siis võin auto reg.numbri kombinatsiooni ka siia postitada. Sellepärast oli külge needitud ka vahetplekid MM-i nina jaoks. Need tuli eraldada ja selleks tööks oli parim abimees lihvketas ja moodne roheline ketaslõikur. Plekid olid vaskneetidega kabiini külge needitud. Alguses saatsin need plekid hoobilt jäätmeraua hunnikusse aga praegu mõtlen just sellele, et need tuleb siiski tallele panna - keegi on nende valmistamisega tohutu vaeva näinud ja need on siiski omaette huvitavad asjad.
2) Samal ajal tõstsime siis ka kabiini, traktori T-16 ja RS-09 tõstuki sümbioosis, raamile. Raamile sai paigaldatud sobilik esisild (millel on nn. hanejalg amortisaatorid-leevendajad), ennem seda said ka uued käändtelje puksid-sõrmed-laagrid pandud. Talvest saadik oli esisild laiali olnud kuuli puudumise tõttu. Vanemad tegijad ilmselt on ka kasutanud kuuliga pukside läbilöömist. Variant oleks olnud ka kasutada reibrit (hõõritsast - kuidas kellegil), kuid kuuliga läbilöömine pidavat parem olema. Kuul pidi puksi tihedalt vastu kändtelge venitama ja siis ehk ei hakka puksid seal pärast liiklema. Suve hakul aga selle kuuli saime nii, et sai esisilla talale käändteljed otsa. Uusi klotse-piduri töösilindreid ei hakanud ma kohe külge kruvima, kuna niikuinii tuleb taldrikud veel maha võtta ja korralikult ära puhastada, samuti keerleb aeg-ajalt peas mõte paigaldada üks teine esisild hoopistükkisRolleyes selline jämedamate kummidega. Kuna raami oli tarvis traktori järel liigutada siis tulöi külge kruttida ka roolikarp - ega kiisu muidugi ei viitsi ilma mootorikaaluta eriti rattaid järel veeredes pöörata aga tagurpidi ajades sai ikkagi roolist keerates protsessi abistada. Nagu eelpool nimetatud, paiknes kabiin Gaz- MM-i peal, seepärast on välja lõigatud ka tükike kabiini põhja kohe gaasipedaali juurest ja oli lõigatud ka originaal roolisamba klambri kohta armatuurlaua küljes. Selle saagisin välja ühest doonor kabiinist (täismetall siis) ja lasin gaaskeevituse spetsialistil sisse keevitada vineerkabiinile. Pilt siin:
[Pilt: Gaz049.jpg]
Järgnevalt tuleb see siledaks lihvida ja siis pahteldada. Vähemalt sai aga roolisamba kinni. Samuti keerasime peale kinni ka kabiini.
[Pilt: Gaz011.jpg]
[Pilt: Gaz063.jpg]
Nüüd vähemalt ei tohiks kabiin enam väga hullult kuhugi vajuma hakata, ehk. Nimelt on kabiini tagant ülemised nurgad mõlemad üpris kehvas seisus ja see laseb omakorda kabiini esiseina liikuma - see on ilmselt tüüpviga, et kui tagant nurgad liiguvad siis see hakkab murdma esimeste uksepostide alumisi kinnitusi. Sinna tulevad praod (nagu on olemas) ja siis muutub kabiin vedelaks. Praegusel juhul aga raami peal saab mõlemad uksed nüüd auku sisse lükata (maas see ei õnnestunud) nii, et kabiin ehk rohkem kuhugi kõveraks ei kipu väänduma. Ilmselt jääb kabiini ehitamine järgmisesse aastasse, kuid võib-olla õnnestub varem ka ikkagi teha seda. Plaan oleks ennem puittöödele asumist kabiinile sõrestik sisse ehitada mis ei laseks kruvide vallapäästmisel katust pähe kukkuda ega muid selliseid ebameeldivaid juhtumisi juhtuda lasta.
Lahti sai põletatud ka esiklaasi hinged ja "konditsioneeri"Cool hoovastik, jahedat suveõhku saab juba kabiini lasta vastavalt vajadusele.
Nüüd aga jagan austatud kaasfoorumlastega mõningaid ebaselgeid kitsaskohti.
1) millist klaasipuhastajat kasutati kataloogi järgi sellisel kabiinil?
Pildil olev:
[Pilt: Gaz028.jpg]
ei ole kindlasti õige. Nimelt on kinnitusaugud kabiini küljes kitsamalt kui need on vaakumi küljes. Konkreetse vaakumi kinnitamiseks on paigaldatud vahele lattraua tükk. Samas kinnitub aga kojamehe luuavars võlli külge nelikandiga ja mitte koonus-nuudiga nagu uuematel.
[Pilt: Gaz067.jpg]
2)Samuti sooviks kataloogipõhist vastust laevalgusti margi kohta. Millegipärast mulle tundub, et sinna sobiks metallvõrega lamp ja mitte päris selline nagu uuematel sees. Margi järgi saaks juba täpsemalt arvata.
Ei oleks ka vastu kui keegi kataloogiomanikest saaks siia paigaldada 800x600 suuruses skännid kabiinist, uksest, laevalgustist ja piltidega seonduvatest detailinumbrite lehtedest. Endal on mul olemas ainult manuaal sama mudeli kohta ja kataloog vineeruste ja plekikatusega auto kohta. Võib privas küsida meilikat mille peale neid saata vms. Kui keegi on nii lahke siis oleks tänulikWink
Järgmine asjalik postitus minu poolt tuleb ilmselt siis kui mootori kallale minek on. Tip-top töökorras CT-8 starteri tõi varane jõuluvana juba ära. Sellel, tõsi küll, tuleb ära vahetada starteri nn. "perse".
[Pilt: Gaz084.jpg]
Sildist ka üks pilt, kuigi ma kahtlen kas see on hea kvaliteediga tehtudRolleyesSad
[Pilt: Gaz004.jpg]
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 09-08-2009, 10:19 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: valdo - 09-08-2009, 11:43 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 09-08-2009, 19:16 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: indrek - 09-08-2009, 12:00 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: valdo - 09-08-2009, 12:07 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: hundu615 - 09-08-2009, 19:46 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 16-08-2009, 09:27 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Väravamehaanik - 17-08-2009, 21:25 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Veteran - 18-08-2009, 07:26 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 18-08-2009, 09:00 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 23-08-2009, 19:15 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Veteran - 23-08-2009, 20:04 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: hundu615 - 13-02-2010, 09:04 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 14-02-2010, 10:53 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 04-08-2010, 16:52 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: Aspelund - 04-08-2010, 17:28 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 04-08-2010, 17:41 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 26-08-2010, 10:57 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: aavu - 26-08-2010, 15:01 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: tartz1 - 26-08-2010, 15:12 PM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: iisak - 07-09-2010, 11:00 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 07-09-2010, 11:41 AM
RE: Gaz- 51. 1950.a. - Autor: gruppen - 14-09-2010, 12:57 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 19-09-2010, 15:06 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: peeterpaul - 25-02-2011, 12:16 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: volvo - 08-04-2013, 17:57 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 01-12-2013, 15:03 PM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: Aspelund - 18-05-2022, 09:31 AM
RE: Gaz- 63. 1950.a. - Autor: gruppen - 19-05-2022, 20:32 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne