Jawa 634
#8

Natuke siis töödest ja koostamisest kah.
Liivapritsi töödest ei tulnud eriti suurt välja. Seepärast sai värv eemaldatud käsitsi. Töö mida ma mootorratta suuruse objekti juures väga ei põlga. Kellegi teise kätte plekke pritsimiseks ei usaldanud ka viia.
Raamilt sai eemaldatud lahtine originaalvärv kööginoaga. Tuli nagu puukoor maha ja pind jäi praktiliselt peegelsile. Töö edenes ka kiiremini kui igasuguste traatharjadega. Raami puhastamiseks läks võib-olla kolm neli tundi rahulikku ja lõõgastavat kraapimist. Metalli peale läks krunt (sisaldas ka rooste tekkimise vastaseid aineid). Kuna paagil-karpidel ja tiibadel oli pisemaid mõlke ja kraapse sai kasutatud pritspahtlit. Vanemad kaasfoorumlased mäletavad seda nitropahtlit ilmselt küll. Sellega sai täidetud ka viimased kraapsud, mille jaoks peenpahtliga opereerimine oleks olnud liiga väsitav. Tegemist oli kuumade ilmadega ja "kips" kuivas ikka väga kõvaks ära ja seda väga kiiresti. Põhivärviks sai hangitud DuPont ja kuigi oli plaan lasta segada ühe uue vana Jawa pleki järgi sobiv toon, leidis värval märkmetest sobiva värvi retsepti. Keegi oli kunagi lasknud endale segada vana Jawa jaoks spetsiaalselt värvi. Lasime kokku segada sama retsepti järgi, kuid pean avaldama arvamust, et see on siiski natuke liiga tume. Küll pean aga ütlema, et 1,5 liitri valmis värviga 634 värvimine on suhteliselt kassi-hiire mäng. Värv jagus välja praktiliselt tilga pealt - oleks võinud isegi rohkem olla. Pärast paari päevast tahenemist, hakkasin vaikselt koostama. Kui mootor peal ja plekid enam-vähem küljes, vedasin juhtmed peale. Kuna õnnestus omandada natuke uuemale 634-le sobiv komplekt - oli see töö käkitegu. Mulle üldiselt meeldib juhtmeid vedada. Üks üleliigne juhe sai eemaldatud kimbust ja paar tükki juurde vedada. Uuemal mudelil on nimelt stop-tule lüliti paagi all aga sellel variandil, mootori taga, vasakul raamitorul. Ketikaitse lõdvikute kinnitamiseks vajalikud klambrid valmistasin ise, kuna kaubandusvõrk neid pakkuda ei suuda. Soovitati "nipukatega" (ilmselt kaablivitsad) panna. No andke andeks - siis võib juba plastiliiniga ka kinnitada. 0.8 plekist polnud eriti raske need välja lõigata ja sobivalt koolutada. Kuna ratas oli varem komplekteeritud ja sobitatud, läks koostamine väga kergelt. Alati tuleb masin ennem koostada ja siis uuesti lahti võtta ja värvida. Muidu... läheb midagi ikka nihu.
Oli täiesti meeldiv ja lõõgastav ettevõtmine. Kui puudu olevad pisipudinad ka külge saab - on ratas ka täiesti valmis. Minu kätte jõudis toorikraam eelmise aasta juuli vimastel päevadel ja natuke vähem kui aastaga (oleks muidugi saanud järjepidevalt, igal nädalalõpul tegutseda, oleks see juba ammuilma valmis olnudSmile ) on sellest saanud uuesti mootorratas.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jawa 634 - Autor: gruppen - 15-06-2010, 12:22 PM
RE: Jawa 634 - Autor: gruppen - 29-06-2010, 16:48 PM
RE: Jawa 634 - Autor: gruppen - 30-06-2010, 09:45 AM
RE: Jawa 634 - Autor: roosakummik - 02-07-2010, 13:10 PM
RE: Jawa 634 - Autor: gruppen - 02-07-2010, 13:52 PM
RE: Jawa 634 - Autor: gruppen - 03-08-2010, 09:33 AM
RE: Jawa 634 - Autor: roosakummik - 04-08-2010, 09:55 AM
RE: Jawa 634 - Autor: gruppen - 04-08-2010, 12:59 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne