15-06-2017, 22:56 PM
(15-06-2017, 20:00 PM)spitfire Kirjutas:Varem käis Saksas kogu dokumentideta sõidukite arvelevõtmise majandus läbi KBA, aga nüüd saavad kohalikud "ARK-id" üldiselt ise elektrooniliselt sõidukite keskregistrile ligi.(14-06-2017, 14:49 PM)argo1974 Kirjutas:A kust nad teavad, et pole varastatud ? Ma ei usu, et euroametnik tahab sellist "ei ole varastatud" dokumenti tekitada. Piisab vast teatest, et polnud registreerimiskohustuslik või midagi sarnast.(09-06-2017, 21:27 PM).giordanobruno Kirjutas: Peetruse juures oleva omanikuga auto enda arvele saamise teema on läbitud ja edukalt, kõik seaduslik ja suht lihtne aint aeganõudev.
Praegu hädas aga mootorrattaga (mopeediga), mis Saksamaal uuena poest ostetud, seal ka ilmselt suurema osa läbisõidust saanud, siis Eestisse toodud kuskilt vanakraami laadalt ostetuna. Paberitest on alles poest saadud garantii/hooldusleht, natuke isegi hooldaja poolt täidetud.
ARK-is on läbitud esmane ülevaatus, mootori ja raami number kõik aktis kirjas. Häda hakkas pihta siis, kui küsiti tehnilist passi, ehk registreerimistunnistust. 1981 aastal, kui mootorratas (80 kuubikut) osteti, ei käinud sellised sõidukid Saksamaal registris, seepärast meie ametnik seda ka ei leidnud aga keeldub uskumast, et sõiduk polegi pidanud registris olema. Kas kellegi on soovitusi kuidas edasi minna, sõita masinaga tahaks ikka rohkem kui lihtsalt koduaias tiirutada.
Võid saata Saksas KBA-le (http://www.kba.de) vabas vormis taotluse ja paluda neil tõendada, et mopp polnud tollal registreerimiskohustuslik ja pole varastatud. Vaevalt kohalik Maanteeamet KBA paberit eirata suudab.
Kui ma hästi järgi mõtlen, siis mul vist on mingi kummalise sisuga dokument isegi kunagi näpuvahelt läbi käinud. Mille jaoks seda vaja oli ma ei tea, aga see anti mulle ühe Belgiast toodud autoga kaasa ja sisu oli umbes selline, et "British Leyland kinnitab, et on tõesti tootnud sellise šassii numbriga auto sel ajal ja selles tehases ja selle auto mark ja mudel on see ja see". Asi ise oli prantsus keelne. Kõik kullid ja pookstaavid all. Miilits oleks vanasti kulpi visanud nii kõva paberi peale : tea mis nad seal ARKis teevad
KBA väljastab standardtaotluse jaatava vastuse korral paberi nimega "Unbedenklichkeitsbescheinigung", milles kirjas, et sõiduk pole tagaotsitav.
Sinu mainitud dokument oli ilmselt CoC.
--------------------------
80cm3 moppide kategooria loodi Lääne-Saksas 1981. Seadusega nõuti 80-kuubikulistelt aeglasekäigulist mootorit alla 10 hj ja max kiirus oli piiratud 80km/h peale. Põhjuseks asjaolu, et 50cm3 mopid olid tootjate poolt juba nii ära forsitud, et ei kannatanud enam kuidagi "mopeedi" nimetust vällja, õnnetuste järsust sagenemisest rääkimata. Lisaks, 50cm3 kindlustus läks seetõttu ulmekalliks, mis tõi kaasa müüginumbrite languse. Ilmselt üritati 80cm3 erikategooriaga kohalikke tootjaid kaitsta. Kuna 50cm3 mopid polnud tollal arvel - piisas vaid kindlustusest - siis sama nõuti ka 80-kuubikulistelt (mis sisuliselt olid deforsseeritud 50-kuubikulised).