Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.)
#5

(02-05-2016, 13:23 PM)rnx69 Kirjutas:  ... ainult tehase heakskiidetud ja komplektse piduri- ning roolisüsteemi lubamine on kirjas minu mälu järgi mingis eurodirektiivis...
Siin ongi vahe: mõiste TEHAS! Arenenud maailmavaatega Riikide ametnikukesed saavad mõistest TEHAS väga hästi aru ja nii, nagu see asi mõeldud ongi: pidureid tootev TEHAS, mitte autotootja! Selleks ongi sertifitseeritud komplektid, detailid, joonised ja õpetused. 
Kui mitu autotootjat, kui üldse, teeb ISE pidureid??? Mina ei tea ühtegi - selleks on spetsiaalsed tehased. Võib-olla kunagi varraspidureid tehti ise...
Mõte ongi selles, et peapumbast ja pedaalist supporti kinnituse ja pidurivoolikuni oleks detailid korralikud, kinnitatud ja toimivad. Ja üldse kõige lihtsam on pidurdavaid pidureid panna trummelpiduritega autodele, kus on sillal küljes tugevad klotsi-silindri plaadi kinnitused. Jah, bolt-on kitid on peamiselt saadaval USA-rauale, sest muskliajastu autodel oli küll jõudu ja kiirust aga pidureid polnud enamusel. Ning kuna erinevaid sildasid ja bolt-patterne oli ka "teatud hulk", siis on neile lihtne uusi vidinaid leida. Aga on ka muudele olemas + vajadusel kohandatakse sobivaks. 

Kui aga 67B või teiste vanakeste juurde jääda, siis paljudel juhtudel tehtigi bolt-on pidurite parendused ära. Nii oli ka minu 1936 aasta BMW 315'l juba kõik neli nurka asendatud järgmise põlvkonna trummlitega ehk BMW/EMW omadega. Ja nii, et aru ei saanud (ega ma ei süvenenud ka): Läti proff, kes raami ja sillad 328 jaoks ostis, ütles. Kusjuures see oli juba Ukrainas tehtud, kuskohast auto tuli, sest see oli igapäevaauto, mis pidi ka seisma jääma.

Ma võin olla kuitahes vanatehnika puritaan aga vaat OHUTUSE kohalt ei sa allaandmist teha ja kuitahes fanaatikuna peab 21.sajandil teeliikluses osalemiseks eelkõige TEISTEGA arvestama!  Sest kõik teised eeldavad apriori, et mistahes teele lubatud trandulett omab mingisugustki kaasaegset kiirust ja pidurdusvõimet! Ja see ongi nende õigus ning avarii puhu on süüdi kes? See juhtus ka 2000 aastal Sajandisõidul Tartus otse meie silme all! RAMi buss sai pidama, vana MAZ ei saanud... ja süüdi ei olnud ju Celica, kes venivast kolonnist mööda sõitis ja foori ette ärapöörderitta maabus. Ei olnud suletud teega paraad vaid tavaline pühapäev linnaliikluses...

Lihtsalt on asjad ja tehnika, mis täna sobib vaid muuseumis näitamiseks ja erikorras kasutamiseks. Kusjuures piduriteta trandulett ei erine kuidagi raudratastega aurutraktorist: raudrataste ja raudlintidega ei ole kattega teedele asja! Trakats võib ju arvel olla aga Tallinna kesklinna tipptunnil ukerdama sellega tulla ei tohi. Kas see on kuidagi ahistav keeld???

EDIT: et me oleme küll ülikõvast GAZi restaureerimisest kaugel AGA oleme pidurite, nende ümberehituse jms juures, siis mina loeks kordi kõvemaks tegelaseks sellise, kes oma autole, siin siis vanale Fordile, paneb külge tolleaegse LISAvarustuse!!! Sest seda tegid juba "siis" mõtlevad Inimesed, seda enam 21.sajandil Big Grin Ja KUI on kasvõi ÜKS "tõestatud" GAZ 67B tehasest välja veerenud hüdropiduritega, siis on ka kõik teised õiged autod! 
[Pilt: 38098.jpg]
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: PlyVal64 - 02-05-2016, 11:28 AM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: maitus - 04-05-2016, 18:44 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: aavu - 04-05-2016, 19:43 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Dexter - 04-05-2016, 20:05 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Mart Laanelepp - 04-05-2016, 21:54 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: maisalup - 05-05-2016, 18:52 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Dexter - 05-05-2016, 19:40 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Qunts - 05-05-2016, 20:22 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Dexter - 05-05-2016, 22:00 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Qunts - 05-05-2016, 22:11 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Alts - 05-05-2016, 23:35 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: Sidorov - 29-05-2016, 20:38 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: Talupoeg taluja - 02-05-2016, 13:05 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: kopraonu - 02-05-2016, 13:13 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: rnx69 - 02-05-2016, 13:23 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: PlyVal64 - 02-05-2016, 13:55 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: Talupoeg taluja - 02-05-2016, 14:40 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: jurka - 02-05-2016, 15:44 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: kopraonu - 02-05-2016, 15:51 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: rnx69 - 02-05-2016, 16:37 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: Wiki432 - 02-05-2016, 17:05 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: olevtoom - 02-05-2016, 18:11 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: PlyVal64 - 02-05-2016, 19:57 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: maitus - 02-05-2016, 20:14 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: kopraonu - 02-05-2016, 20:16 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: Talupoeg taluja - 02-05-2016, 20:33 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: kalju1 - 03-05-2016, 10:06 AM
RE: Gaz 67 B - Autor: giordanobruno - 03-05-2016, 17:31 PM
RE: Gaz 67 B - Autor: maitus - 03-05-2016, 21:53 PM
RE: Gaz 67B teemast pidurite arutelu (hüdro/meh.) - Autor: giordanobruno - 04-05-2016, 11:21 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne