I.N.D. England
#6

(25-01-2017, 00:32 AM)Ostap Bender Kirjutas:  
(23-01-2017, 19:02 PM)s2si Kirjutas:  " Vägisi kipub eelneva ksf! kassi jutu valguses asi olema nii, et mingid antvärgid tellised raame sealt kus juhtus, lõid omad sildid peale, virutasid üksteiselt nimesid ja sildidisaine, turustasid ka kuidas juhtus (sh ka nt raamide tootja nagu Saar kaudu) ja meie nüüd arvaku, kes ja kus tootis."
Võtab äärmise mõtteselgusega kokku 30-nendate algupoole "eesti jalgrattatööstuse".

Sellise pessimistliku tõdemusega uimastatult ja šokeeritult oleks mul küll raske edasi elada ja tegutseda, seepärast teen nagu poleks neid postitusi märganud.

Teemas on meil kaks alateemat, esiteks konkreetne  messingsildiga I.N.D. England jalgratas raaminumbriga 5867. Jalgratas tundub olevat valmistatud Saare tehases aastal 1938. Meil on viide, et Saar on aastal 1936 reklaaminud müügikuulutustes jalgrattaid  INDIAN/ I.N.D., mis tõenäoliselt olid ka Saare tehase toodang. Lisaks sellele on 1936 reklaamitud veel jalgrattaid Champion, REX, Ideal, S ja Original S. Edasisest ajast on viited veel mudelitele Baltik (1937-39), Tempo (1938-39), Kosmos (1940), lisaks põhimudelid S ja Original S mida on müüdud 1936-40 (kui ma õigesti aru saan). Andmed jällegi EAG lehelt, lgp. ksf! Manic kogutud.

Väikese vahepalana sellest mudelist KOSMOS 1940, millest mina midagi kuulnud ega näinud pole...samas on meile teada, et Saare raamile on valmistatud jalgrattaid sildiga FAMOS, milline EJM-s olev vedrukahvliga FAMOS  peaks olema pärit aastast 1940. KOSMOS ja FAMOS on teatavat sarnasust omavad nimetused... vb on kusagil keegi midagi segi ajanud?

Millalgi küsisin ka siin foorumis, et miks oli vaja suurel (meie mastaabis) tootjal Saarel müüa (ja ka ilmselt toota) anonüümse ja vahel ka mitte midagi ütleva nimetusega jalgrattaid/mudeleid, nagu REX, Tempo (kuigi ka Saare tsiklimudelid olid Tempo nimega, samas oli tsiklitel ikkagi Saare S-tähega logo ja selge viide Saarele, mida Tempo jt jalgratastel polnud), Baltik ja ka teema I.N.D.
Täna pakun välja, lihtsalt üks mõte, et kui Saare "tavamudel" S ja ka hilisem? Original S olid "mõneti tagasihoidlikuma disainiga", siis konkreetne teema I.N.D. ja Tempo (paar nähtud isendit), vb ka Baltik (pole ksf! Royali vanaisa Baltik nr 5172, ostetud Saare ärist 20.12.37 näinud ega vist ei näe ka, aga arvele on lisatud kiri, et "kroommudel" vms) on veidi edevamad. Seda küll ainult kahvliotste kroomi poolest, aga see on juba "oluline luksuselement". Kui antud I.N.D.-l on kõikvõimalikud kahvliotsad kroomitud, siis nähtud Tempodel on ainult esihargi ja tagaharkide alumised otsad. Mõte siis selline, et kui oli soov saada (või toota/müüa) "luksuslikum mudel", siis pandi raamile ka mingi "teistsugune" silt,ühel Tempol ja ka EJM Famosel ka näiteks NOVO tagajooks, Tempol ka kroomketikaitse (sel ühel komplektsel, mida näinud olen, ka triibutus on sel valge-rohelisega ja "mittesaarelik", mine tea seda asja). Ehk oli mingisuguseid anonüümseid "poestostetavaid/kataloogikauba" silt kusagil sahtlis olemas, mida vajadusel kasutati? Mõned aastal 1936, mõned(kümned)? järgmisel ja ülejärgmisel aastal. 

Teine teema on see IND ja JND ja Indian laiemalt ja küsimus, et kuidas see kõik teil (meil) algas? Kes, pagan võtaks, alustas?
Vasta


Sõnumeid selles teemas
I.N.D. England - Autor: kass - 23-01-2017, 11:27 AM
RE: I.N.D. England - Autor: s2si - 23-01-2017, 12:07 PM
RE: I.N.D. England - Autor: kass - 23-01-2017, 18:32 PM
RE: I.N.D. England - Autor: s2si - 23-01-2017, 19:02 PM
RE: I.N.D. England - Autor: Ostap Bender - 25-01-2017, 00:32 AM
RE: I.N.D. England - Autor: kass - 25-01-2017, 17:55 PM
RE: I.N.D. England - Autor: hundirattur - 21-08-2020, 21:46 PM
RE: I.N.D. England - Autor: kass - 21-08-2020, 22:00 PM
RE: I.N.D. England - Autor: hundirattur - 21-08-2020, 22:08 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne