Elektriline mootori soojendus 12v
#1

Avastasin diisel Clio kapoti alt jahutusvedeliku soojendamiseks ette nähtud vidina. Ühe "junni" sisse on keeratud kolm diisli eelsüüteküünalt ja see junn asub soendusradika lõdviku vahel. Asi hakkas mind huvitama ja otsustasin natuke junni hingeelu uurida. Mitte füüsiliselt. Uurimine rohkem jälgimise meetodil. 
Soojenduse koguvõimsus on umbes 330w (kolm esitulepaari). Jälgimiseks ühendasin ühe küünla taha kontrollambi. Kahel küünlal on taga valge juhe ja ühel roheline. Kontrolllamp on valge juhtme küljes. Nii, et täppisnüansid on ikkagi veel teadmata. Need erinevad küünlad võivad lülituda erinevatel aegadel. Suures plaanis (suured koormused) on aga asi selge, mida kinnitab voltmeeter salongis.
30 sekundit peale käivitamist lülitatakse soendus taha ja välja lülitatakse mootori 90 kraadi saavutamisel. See on siis, kui mootor töötab kohapeal. 0 kraadise välistemperatuuri juures läheb väljalülitamiseks aega umbes 20 minutit. Samal ajal töötab ka soojendus esimese kiiruse peal, ma ei hakka ju külmas autos katseid tegema. Kui soojendus ei tööta (juhtus üks kord selline situatsioon), siis mootor soojaks ei lähegi. 30 sekundit viivist on ilmselgelt geneka koormuste mahavõtmiseks. Peale käivitamist anatakse ju ilge laks voolu akusse tagasi, mis väheneb poole minuti jooksul kardinaalselt.
Kui aga hakata kohe peale käivitamist sõitma, siis soojendus sisse ei lülita. Vahel see tuli vilkus, aga loogika jäi arusaamatuks. Nüüd pikema sõidu peal sain loogikast rohkem aru. Nagu kiirus läheb üle 30km/h, siis lülitatakse soojendus välja. Kui kiirus langeb alla 10km/h, siis jälle sisse. Nii ta siis vilgub seal vastavalt kiirusele, kuni saavutab max temperatuuri.
Miks ma seda uurin/kirjutan. Aga selle pärast, et juba ammu imestan, miks genekad läbi põlevad. Vene autol oli läbi põlemine väga haruldane juhus. Nüüd on genekad kvaliteetsemad/võimsamad ja ikka kärssavad maha. Põhjus on aga hoopis arutu geneka koormamine. Kui nüüd soojendusele juurde arvata veel esituled (hakkavad põlema automaatselt) ja muud asjad, mis autol on ( kaugtuled, udulambid, istme soojendused, tagaklaasi soojendused, peegli...) , siis võib koormus olla ligi 1kw. See aga on väga suur koormus.
Kindlasti on küünalde sisselülitamiseks kusagil relee. Kui keegi teab selle asukohta, siis võiks ka mulle seda ütelda. Tegemist 2003a Renault Clioga. 1,5L diisel.
Kui keegi arvab, et see soojendus on prantslaste kiiks, siis eksib. Ka diisel Golfil on selline peal. Golfi hingeelu on aga alles uurimata.
Just eelpool kirjeldatud põhjusel meeldib mulle päevatuledega auto. Nii on enamjaolt geneka koormus väiksem.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: motamees - 16-03-2017, 11:58 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: stihl - 16-03-2017, 12:23 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: motamees - 16-03-2017, 12:29 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: motamees - 17-03-2017, 00:03 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: stihl - 16-03-2017, 13:58 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: motamees - 16-03-2017, 14:10 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: motamees - 16-03-2017, 21:29 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Marko - 16-03-2017, 22:27 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Laurts - 16-03-2017, 23:48 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: alfredo - 17-03-2017, 00:59 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Laurts - 17-03-2017, 01:07 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: karvik - 17-03-2017, 01:53 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: hulgus - 17-03-2017, 11:25 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: pen.skar - 17-03-2017, 12:20 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Romka - 17-03-2017, 14:01 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: v6sa - 17-03-2017, 14:35 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: karvik - 17-03-2017, 15:24 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: klemm - 17-03-2017, 15:39 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: motamees - 17-03-2017, 16:27 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Tegelane5 - 17-03-2017, 17:01 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: v6sa - 17-03-2017, 17:24 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: hulgus - 17-03-2017, 18:42 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: klemm - 17-03-2017, 22:17 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: virks - 18-03-2017, 10:21 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: karvik - 17-03-2017, 15:57 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Mart Laanelepp - 17-03-2017, 16:36 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Laurts - 17-03-2017, 22:53 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: klemm - 17-03-2017, 23:21 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: t4rio - 18-03-2017, 10:39 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: klemm - 18-03-2017, 11:40 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: diesel - 18-03-2017, 10:49 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: klemm - 18-03-2017, 11:41 AM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: woltz - 18-03-2017, 19:39 PM
RE: Elektriline mootori soojendus 12v - Autor: Marko - 18-03-2017, 19:43 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne