Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest
#19

(14-09-2017, 09:50 AM)genn Kirjutas:  Kõik Eesti seadus andlused saavad alguse euroliidu määrustest. 

Seaduse silmis on pisimopeed kahe või enam rattaline sõiduriist mille võimus on kuni 1Kw ja max kiirus 25km/h
(Pisi)mopeedi voldik  nii on selles kirjas. Seega võib olla ka mopeed auto vabalt pisimopeed olla kui valmistaja kiirus on 25km/h (olgu tänatud et neid liikluses pole). Ühtpidi peaksid teised liiklejad selliste sõidukitega arvestama sest need on ka liiklus reeglistiku järgi samasugused liiklejad nagu kõik teised aga samas ütleb teine liiklus seaduse punkt et sa ei tohi takistada teisi liiklejaid. Pisimopeediga liigeldes peaks sellega arvestama.


Mopeedi valmistaja kiirus peab olema 45km/h ,paljud sellised sõidukid aga on suutelised kiiremini liiklema ja peaksid kuuluma hoopis kergmootorratta klassi(Eestis pole vist selliseid liikureid registreeritud). Liiklusjärelvalvele on asi lihtsaks tehtud registreerimis tunnistusel on kirjas suurim lubatud kiirus 45km/h, sõidad radarisse kiiremini saad kiiruse ületuse eest trahvi.

Küsimus on pigem selles kui valmistad ise pisimopeedi, siis sina oled valmistaja ja kinnitad sõiduki vastavust nõuetele või on see vaja kusagil veel kinnitada?
Samas kui masin sõidab kiiremini kui 25km/h siis pole ta ju enam pisimopeed.

Kui kasutada pisimopeedil tuntud D mootoreid mis ametlikult on jalgratta abimootorid suurima kiirusega 40km/h (välja loetav tehase manuaalist)
Hiina "võrri"motoriga on lihtsam nendel puudub kindel klasifikatsioon( andmed raskemini kontrollitavad)

Pisimopeed on selline "vanainimese" liikur kellel on  vaja jõuda punktist A punkti B, jalad hästi ei kanna ja ka reageerims aeg pole enam see kui noortel. 

Tegelikult on kõigil koht päikese all.

Noh, loodame, et auto suurusi pisimopeede tõesti meie maal liiklusesse ei tule. Vaevalt, et 1 kW jõuab ka niisugusi vedada. Kuigi Saksas vist, nagu ma pildi järgi aru saan, on: http://schlagzeilenkaefer.blogspot.com.e...autos.html
Samas huvitaval kombel pisimopeedile 50cm3 piirang ei kehti, lihtsalt eeldatakse, et nii väike mootor ei saa suurem olla. Maailma esimene auto Benzi mootorvagun oli 954 cm3 ja 0,67 kW ning liikus edasi 16 km/h. Selle jaoks poleks tänapäeval lube vaja, samuti kuuauto, millega ameerilased Kuu peal ringi sõitsid, oleks Eestis pisimopeed, elektriline, igal rattal 186,4 W ja kiirusrekord Kuul 18 km/h (Maa kohta ei oska öelda, kuna külgetõmme 6 korda suurem + õhutakistus). https://airandspace.si.edu/exhibitions/a...llo-15.cfm
D mootori kasutamise üle pisimopeedi peal on kusjuures vaieldud. Tehasemanuaal ütleb tõesti, et sellega saab saavutada 40 km/h, aga ainult siis, kui kasutatakse tehase ülekannet ehk siis näiteks d4 mootoriga kaasas olevat hammakat, mis paigaldatakse meesteka 28" tagarattale Suurema hammaka korral või väiksema tagaratta korral, näiteks kokukas, enam tehase arvutused ei kehti ja kiirus langeb tunduvalt. 60 hambalisega jääbki sinna 25 kanti. Rohkem selline tõlgendamise asi, kuigi vaevalt, iga politseinik D mootori manuaale lugenud on, neid raamatuid suht vähe alles ja neil on tähtamatki teha. Hiina mootoriga on muidugi lihtsam, teiseks on neil ka parem süüde. Vene mootor pidavat olema jällegi kauem kestma.
Vanainimestel olen näinud elektrilisi 4-rattalisi. Need on veel eraldi klass sõidukeid, 20 km/h piirang, sisepõlekaga pole näinud, aga päris pull oleks ette kujutada, kuidas mingi sajane papi, kunagine insener, kes oma aparaadi ära on tuuninud, läheb selle "tugitooliga" 110 alas 120 km/h nahkmüts peas ja lenduri prill ees. Ise nii vanaks saan, siis võib olla teeks ka, kui sisepõletid ära ei keelata vahepeal. OK, see oli nali.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 09-09-2017, 13:40 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: stihl - 09-09-2017, 14:13 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 09-09-2017, 18:57 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: müttaja - 09-09-2017, 15:25 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: b-902 - 09-09-2017, 16:26 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Marko - 09-09-2017, 19:14 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 09-09-2017, 19:31 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Janka - 09-09-2017, 20:02 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: stihl - 09-09-2017, 20:05 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 09-09-2017, 21:10 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: aavu - 09-09-2017, 22:10 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 09-09-2017, 22:58 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: v6sa - 09-09-2017, 23:30 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 09-09-2017, 23:47 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Mahno - 12-09-2017, 13:25 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 12-09-2017, 18:27 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: 41Degree - 12-09-2017, 21:17 PM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: genn - 14-09-2017, 09:50 AM
RE: Räägiks pisut pisimopeedide liikluskorraldusest - Autor: Sassen - 14-09-2017, 11:12 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne