mtz siduripidur
#8

(03-01-2018, 11:55 AM)v6sa Kirjutas:  Üks asi on ragin, teine asi selle ragina ajal "töötavate" (tegelikkuses maha freesitavate hammaste) arv. Mida suurem on pöörlevate hammasrataste kiiruste vahe (ehk mida väiksem on "ragin"), seda suurem on kahju.

Minu hübriidrussil on 52 vahekast, milles pidurit ei ole. Ning kuna see kosla näeb IX käiku umbes kolm korda aastas, siis just sellega ma kastivõlle pidurdangi. Sest I/II käigu asendis on selgelt tunda, et kasti hammasrataste nurgad on juba läinud Sad  Kang liigub pea sentimeeri kaugemale enne hammaste kontakti, kui  IV/VII või IX käigu peal. Oma osa annab seal kindlasti ka kahvli kulumine, aga mitte kõike, sest liuguri soones kangil vahet ei ole.

Ma ei lülita IX käiku sisse, vaid julmalt freesin pool sekundit hammasrattaid ning seejärel lülitub vajalik käik juba protestideta. Samuti on IX käiku väga mugav kasutada - otse ette ju.

Nihutatavate sirghammasratastega käigukasti puhul sõltub kasti eluiga kasutaja tööhügieenist. Kui ei ragistata, on eluaegne. Kui ragistatakse, hakkavad käigud läüuks kas välja peksma või puuduvate hammaste tõttu üle viskama.

Kas keegi on kohanud käigukasti, mille IX käigu hamasrataspaar oleks ära kulunud? Transpordil ülekoormusest purunenud hammasrattaid olen näinud.

Ma küll miski 6 aastat esimest käiku kasutanud pidurdamiseks metsatööl ja pole nagu tähele pannud et oleks kuidagi halvasti mõjunud neile hammasratastele.
Ma pole ka käike ragistanud vaid lükanud kiire liigutusega käigu sisse ja kuna esimese käigu hammasratas pöörleb niivõrd aeglaselt läheb käik sisse ja sidurivõlli inerts liigutab traktorit sentimeetri ja asjad seisavad.
Muidugi ühel juhul sajast ei lähe aga kuna ei avalda kangile survet siis hüppab hammasratas tagasi ja ragistamist ei toimu.
Igatahes sinna kasti ma eelmine aasta sisse vaatasin sest see, kellele traktor müüdud sai harrastas kohe 3 käigu sissetõmbamist ja seal olid hambad lihtsalt otsa saanud kuid 1-tagasikäigu hammakal olid tehase faasimise jäljed näha.
Pigem on just probleeme üheksanda käigu väljaviskamisega sest lülitusjambad kuluvad kaldu ja raske veoga viskab välja.
Üks põhjus on ka veel see, et tagasilla vedava võlli laagreid reguleeritakse mingi vanaaegse arusaama järgi et koonuslaagritele peab lõtku jätma.
Selles sõlmes peab just laagritel väike eelpinge olema et lõtku tekkimist ära hoida ja seda peab ka aegajalt kontrollima heebliga käigukastikaane alt loksutades.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
mtz siduripidur - Autor: lööb tagasi - 02-01-2018, 12:11 PM
RE: mtz siduripidur - Autor: Raudpats - 02-01-2018, 12:33 PM
RE: mtz siduripidur - Autor: 2715 - 02-01-2018, 15:52 PM
RE: mtz siduripidur - Autor: v6sa - 03-01-2018, 00:47 AM
RE: mtz siduripidur - Autor: mutikas - 03-01-2018, 10:01 AM
RE: mtz siduripidur - Autor: 52mees - 03-01-2018, 11:18 AM
RE: mtz siduripidur - Autor: v6sa - 03-01-2018, 11:55 AM
RE: mtz siduripidur - Autor: 2715 - 03-01-2018, 18:00 PM
RE: mtz siduripidur - Autor: v6sa - 03-01-2018, 22:23 PM
RE: mtz siduripidur - Autor: lööb tagasi - 05-01-2018, 11:56 AM
RE: mtz siduripidur - Autor: lööb tagasi - 05-01-2018, 12:00 PM
RE: mtz siduripidur - Autor: v6rr1 - 06-01-2018, 22:07 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne