Alfred Hausbergi jalgrattad Aaslepp
#1

Täna öösel nägin und Doppeltorudega jalgratastest! Hommikul lõin Saarte Hääle lahti nagu igal hommikul ja seal ta oligi. Siis tõmbasin juhuslikult käega üle lõua ja avastasin, et mingi habemetüügas on ka kasvama hakanud ja mõtlesin ise väga rahulolevalt, et ega Mangil pikka pidu pole...

https://www.postimees.ee/4477582/saarte-...leiti-ules

   

Ratas on vääristatud muidugi ohtrate NSVL juppidega ja ees tundub suisa Husqvarna silt olevat. Igatahes tuleb omanikuga kontakteeruda ja uurida raaminumbri ja sildiaukude olemasolu kohta.

Kordaks, siis ka veel üle, mida me varasemast teame:

(13-10-2016, 18:06 PM)manic Kirjutas:  Ja selline huvitav pilt:
http://muis.ee/museaalview/2283467

1936 on ta reklaaminud: "Valmistan doppelt raamiga jalgrattaid Rootsi torudest. Inglisosadest", Alfred Hausberg, mehaaniline rauatööstus, Hiiumaa, Ulja ag. 26, Harju k.


Siis veel selline info

http://www.hiiuleht.ee/2016/04/aado-alfr...okodadest/

Tsitaat:Tema valmistatud jalgratastel oli oma firmamärk “Aaslepp”. Kus see rattal paiknes ja milline oli, ei ole teada. Rattad olid samuti mitmetes värvitoonides ja erinevate hindadega. Peale kuulsate topelttoruraamidega meestekate tehti ka laste- ja naisterattaid. Pönevaimaks märkeks on aga see, et enne söda tegi Harju jalgrattavabrik veel mootoriga jalgrattaid s.o sääreväristajaid.

https://www.meiemaa.ee/index.php?content...rtid=69506

Tsitaat:Jalgratta raam pandi kokku Rootsis valmistatud torudest, lisati Inglise mehaanika ja nii lihtne see oligi – jalgratas Made in Harju, Hiiumaa. Vabriku aadress oli sideagentuuri järgi Ulja ag. Harju küla. Ajalehes Lääne Elu ilmus 16. mail 1934 sõnum: “Hiidlane valmistab jalgrattaid“. 1936-ndast aastast pärineb reklaam: “Valmistan doppelt raamiga jalgrattaid Rootsi torudest, Inglisosadest.”
On teada, et vabrikus tehti ka raudvoodeid. Üks Harju vabriku reformvooditest oli Jausa külas Peedu talus kasutusel 1970-ndateni. Käsikirja järgi valmistati neid voodeid 1938. aastal neli-viis tükki päevas. Jalgrataste arvu pole kusagil nimetatud.

Ratas aga oli tõesti vägagi eriline ja mõeldud Hiiumaa viletsate teede jaoks. Selleks tehti rattale topeltraam, mis ei paindunud läbi, ratta telgede vahet aga pikendati 20 cm ja raami pikkust 5 cm võrra. Seda selleks, et teeaugud vähem raputaksid. Püsivad ju autodki viletsatel teedel palju kindlamalt kui telgede vahe on pikem.

Ja üldjoontes asi sellega piirdubki! On teada mõned doppelt raamidega rattad siin ja seal aga kahjuks pole kindlat alust, et neid Hausbergiga siduda.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Alfred Hausbergi jalgrattad Aaslepp - Autor: s2si - 24-04-2018, 08:32 AM
RE: Alfred Hausbergi jalgrattad Aaslepp - Autor: s2si - 02-05-2018, 15:19 PM
RE: Alfred Hausbergi jalgrattad Aaslepp - Autor: s2si - 10-05-2018, 12:28 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne