22-09-2021, 10:43 AM
(21-09-2021, 20:37 PM)E303 Kirjutas: Tänu eelmisele postitusele kus oli Jumz elektrisüsteemi skeem sain vastuse küsimusele millele olen aeg ajalt ikka mõelnud kui Jumz traktoriga kohtunud . Miks pole tehases pandud nendele traktoritel armatuuri massilüliti ja generaatori punast kontroll lampi nagu see elektri skeem näitab pole seda sinna üldse projekteeritudki . See on olemuselt väga vajalik lamp nii massilüliti asendi kui generaatori laadimise näitamiseks . See on ikka tõsine elektrisüsteemi ehituse viga mida pole suudetud või tahetud likvideerida aastakümmnete jooksul . Kõikidel muudel vene traktoritel oli see olemas aga Jumzil oli see signaallamp vaid export mudelitel koos tahhomeetriga .
Vurle julgeb vastu vaielda - polnud see lamp tavapärane ühti. Selle olemasoleku võimalus sõltub eeskätt kasutatava generaatori tüübist/mudelist, st kas mähiste keskpunktist on klemm välja toodud või on siis releede abil kontroll-lambi võimalus tekitatud. Enam-vähem kindlasti oli lamp T150K-l ja Kirovetsil. Teiste puhul tuleb arvestada sedagi, et algselt olid kõik dünamo tarbeks ehitatud, vahelduvvoolu generaator asendus sellega, aga nagu nõukamaal ikka - egas see tähendanud siis, et juhtmekimpu oleks uuendatud