Kawasaki KX125 (frankenstein) - 1987 "Põhjakonn"
#1

Foorumi sisu loomiseks ja oma kätetöö kriitikaks, postitan põlve peal ehitatud frankenstein-kawasaki aastast '87. Kui hästi ta vanamootorrataste foorumisse sobib, ma ei oska arvata. Kuid leidsin siit ka uuemaid masinaid kui minu vanur. 

Lugu kaherattalisest sai alguse eelmine aasta sügisel kui leidsin kodu ligidalt hea hinnaga ühe mulle südamelähedase kawasaki krossiratta veereva, teadmata kas ka sõitva räbala.

Loomulikult lisan juurde, et projekt on madala rahastusega hobisõiduk. Oman tagasihoidlikke tööriistu ja oskuseid. Samuti puudub ka korralik töökoda.

(Kliki piltidel, et neid suuremalt näha)

[Pilt: 1.jpg]

Mootoril ei olnud peaaegu üldse mingit kompressiooni. Kuid puhta kütuse sisse panemisel läks isegi käima ja sõitis. Sealt ka sain käigukasti olukorrale arusaama. Seegi oli omadega läbi. Rääkimata, et simmeritest pressis käigukasti õli välja nagu mahla.
Võtsin mootori maha ja selle lahti võtmisel ja lootusel, et ehk käigukastis on vaid mõni kulunud osa ja uue kolvi ja silku hoonimisega kannatab ehk vana mootori elule saada. Juhtus aga vastupidi, mootor oli kõvasti eelnevalt slaavi tuuningut saanud ja küll oli seal parandatud karterit liimiga kui ka käigukasti hammasratta koer-nukke relakaga.
Kuid kuna tegu suht vana masinaga ja mootorite hinnad nii ameerikas kui ka lähiriikides on suhteliselt ulmed ja varuosadena kokku seda laduda oleks ebamõistlik olnud, läks käiku plaan-B.

Kerge 125cc 2T kawasaki raam + 200cc 4T mootor. Peale mootori ostu selgus muidugi, et see on liiga suur selle väikese raami jaoks.

[Pilt: 2.jpg]

Ketaslõikur kätte ning raami mudima. Peale mida läks mootor kenasti vahele. Ilmnes järgmine probleem. Väljalaske ava oli täpselt esimese raamitoru taga ning sinna ei oleks võimalik olnud mitte mingil viisil korrektselt leegitoru paigaldada. Tuli uuesti lõikur välja võtta. 

[Pilt: 3.jpg]

Natuke torumaterjali ja mõõtmist ning kontrolli, et kõik oleks geomeetriliselt sama mis eelnevalt. Keevitasin raami "Y" osa kõrgemale.

[Pilt: 4.jpg]

Nüüd tuli hakata vaatama kuidas ketijooks ja mootori asend raami suhtes paika panna. Vana mootori karteri pealt sai malli võetud veo-hammasratta asendist raami suhtes ning uus mootor sellega samal asendil paika pandud. 

[Pilt: 5.jpg]

Järgnevalt tuli raamile mootori kinnituskõrvad tekitada. Kõige keerukam oli tagumine kinnituskõrv kuna originaal mootorist jooksis kiige-ass/võll läbi. Uuel aga selleks võimalust polnud. Keevitasin oma tagasihoidlike oskustega klambri mis asendab kiige-võlli kinnitust.

[Pilt: 6.jpg]

Lihtsamad kõrvad ka mootori esimesele poolele ning raamile utilitaarne värv selga.

[Pilt: 7.jpg]

Mootor peal ja ketijooks paigas, tuli hakata mõtlema pisiasjade peale. Enamus vidinad tellisin hiinast. Rullikud, heeblid, lenkstang, hüdrosidur, leegitoru, elektrisüsteem jne. Kvaliteet on enamus asjade puhul väga hea.

[Pilt: 10.jpg]

Iste oli originaalis räbal. Õnneks plastik kui ka istme alune pehmendus olid heas korras. Läks peale päris nahast uus kate.

[Pilt: 8.jpg]

Ka tuli ette võtta midagi plastikutega. Neoonroheline on tore võistlusrajal kus teine mees peab sind nägema läbi mudaste prillide. Aga mulle metsas müttamisel väga ei istu.

Otsustasin oma lemmik värvi kasutada ja minna militaar-rohelist teed pidi. Seda küll siinjuhul sellepärast, et eriti südamelähedased on Rootsi armee vanakooli Husqvarnad mis on samuti sama tooni.

Värvile läks alla plastikukrunt, hulga lihvimist ja jälle krunti ja seejärel värv ja lihv ja uuesti värv. Lõpuks lakk mille ka ära poleerisin. Tundub, et jäi vastupidav.

[Pilt: 9.jpg]

Esimene käivitus



Kõvasti vaeva ja peavalu pakkus ka uus leegitoru ja summuti asetus. Selle lahendasin keevituse ja torutükkidega. Uus leegitoru jookseb sama teed pidi kuskohast vana torugi. Küll aga muutus toru läbimõõt. Ja see hakkas ka ühte küljeplastikut sulatama (ka hetkel üks viga mille pean plastikul ära parandama ja uue värvi alla panema). Lahendasin antud probleemi paigaldades summutitorule summutinööri/teibi ning plastiku alla ka alumiiniumist kuumakatte.

Kaherattaline "Põhjakonn" nüüd sõidab, käitub nii kruusal, mudas kui ka metsavahel võsas ülihästi. Kurvides veab ennast ise sirgeks - suur kartus oli, et mootori raskus rikub ka geomeetriat, kuid seda ei juhtunud. 

Suuremaks probleemiks on, et tagumine amort on suht läbi. See vajab kas vahetust/remonti. (Ootan ka pakkumisi.)

Vajab veel kõvasti nokitsemist. Tagupidur on uus olemas, tuleb külge panna. Lisaks vajan kindlasti ka jalga mille peale masinat toetada. Elektrisüsteem tuleb lõpetada, esituli ühendada. Elektristarter on samuti olemas, aga tundub et laadimine aku puhul ei toimi, tuleb samuti üle vaadata (Hiina elektrisüsteemis mingi kala ilmselt sees). Õhupuhasti asukoht karburaatori asendi tõttu on ka üsna halb hetkel. Selle viin mujale, kuigi ta praegu ka oluliselt palju ei sega sõitmist.

[Pilt: 11.jpg]

[Pilt: 12.jpg]

Eile õhtune videoklipp

 - Videos puterdab mingil määral. Pean vaatama mis mõõdus düüsid karpas on. Tundub, et nende kaudu ta segu eriti ei taha süüa.

Lisatud videoklippe, parandatud teksti
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kawasaki KX125 (frankenstein) - 1987 "Põhjakonn" - Autor: corpy - 04-10-2018, 17:14 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne