Teedest, ehitistest ja sildadest
#79

PETSS Kirjutas:,,, teelõik Ülemistest kuni Järveni ehitati 1939 kui wenelane baase ehitas.Tallinna aga ei tohtinud vägesid tuua ja siis ehitatigi möödasõidutee ,et wenkud saaks edasi Paldiski ja Haapsalu suunale.Kõik ei tulnud autodel osa tehnikat jasoldateid toodi ka rongidel.

Millal üldse Järvevana tee on ehitatud? St kumb on vanem - kas Järvevana tee või selle äärne raudtee? Vaevalt, et enne 1950-60ndaid aastaid oli liikluskoormus selline, et läks vaja Tallinna radiaal-ringteid.

Uduselt mäletan (ehk) vanemat eraldusriba-vaba Järvevana teed, mõlemas suunas üks sõidurada. Täpset rekonstrueerimise (laiendamise) aastat ei mäleta, võis olla 1981?

Ning seoses Järvevanaga kohe kolm küsimust, millele ma ei ole seni täpseid vastuseid leidnud:

1. Millal suleti Filtri tee ülesõit? Järvevana tee valmimise ajal?

2. Millal likvideeriti kommenteeritava raudtee tagumine lõik, täpsemalt Pärnu mnt ülesõit? Kitsa Viljandi tee laiaks tegemise ajal või hiljem? Mina mäletan teeni kulgenud tühje rööpais mingis pargis.

3. Mis tegi Veerenni tänav enne Järvevana tee olemasolu? Lõppes liivase rajana Ülemiste järve kaldal keskaegse linna veerenni kõrval? (Viimased 1920-30te majad on Luite tn ristmiku lähedal.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne