Teedest, ehitistest ja sildadest

Aga kas mingi ülesõidu võimalus(näiteks sarnane praeguse Tondi tn omaga) neil aegadel oli?
Vasta

PETSS Kirjutas:Aga kas mingi ülesõidu võimalus(näiteks sarnane praeguse Tondi tn omaga) neil aegadel oli?
Nii nagu pildilt näha, olid ülesõidud Endla tänaval ja ka Lilleküla jaama juures


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Ma ei tea tea tagamaid aga tollases ajakirjanduses jutt ,et Endla tänav liiga kitsas,et trolle läbi lasta.Minu mäletamist mööda lammutusi tehtud vaid Tõnismäe poolsel otsal,seal asus veel 80 keskpaigas tollse "Ńoorte hääle"fotolabor.Ja seal Tõnismäe ristis (kus praegune Rahwsraamatukogu) oli üks roheine puitmaja ,mile hovil seis79 aastal FORD GRANADA.Tänav ise jäänud suht samasuguseks ,wahe selles et alla tulles vaid üks bussirida.Praegu läheb sealt vist 3 rida üles.60 lõpul kui weel lasteaeda sai sõidetud oli Tõnismäe tõus bussijuhtide lemmikoht kus ennast maksma panna.Senini meeles ,kui punane IK66 (´gr 50) mõne 7 või 17 liini 620 /556/180 hamba peale pani.
Vasta

Martin256 Kirjutas:[quote=PETSS]
Nii nagu pildilt näha...

Kust Sa selle haruldase 1920 või 30ndate alguse aastate aerofoto said? Ja... ega Sul sarnaseid rohkem ei ole...?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

valdo Kirjutas:Kust Sa selle haruldase 1920 või 30ndate alguse aastate aerofoto said? Ja... ega Sul sarnaseid rohkem ei ole...?
See foto on majade järgi hinnates tehtud ca 1910. Mis asjad siis lendasid, ei oska küll arvata.
Kod. 6631 on selle kusagilt 20 aastat tagasi ümber pildistanud. Aerofotosid on veel, aga enamik muidugi kesklinnast ja see pole nii huvitav
Vasta

PETSS Kirjutas:Ma ei tea tea tagamaid aga tollases ajakirjanduses jutt ,et Endla tänav liiga kitsas,et trolle läbi lasta.Minu mäletamist mööda lammutusi tehtud vaid Tõnismäe poolsel otsal,seal asus veel 80 keskpaigas tollse "Ńoorte hääle"fotolabor.Ja seal Tõnismäe ristis (kus praegune Rahwsraamatukogu) oli üks roheine puitmaja ,mile hovil seis79 aastal FORD GRANADA.Tänav ise jäänud suht samasuguseks ,wahe selles et alla tulles vaid üks bussirida.Praegu läheb sealt vist 3 rida üles.60 lõpul kui weel lasteaeda sai sõidetud oli Tõnismäe tõus bussijuhtide lemmikoht kus ennast maksma panna.Senini meeles ,kui punane IK66 (´gr 50) mõne 7 või 17 liini 620 /556/180 hamba peale pani.
Eks neid tänavat kitsaks tegevaid puumaju seal ikka oli. Pilt oli umbes sama kui Liivalaia enne rekonstrueerimist. Üks suur puumaja oli ees otse enne raudteeviadukti. Ja seepärast sõitis ka 2. troll kuni 1969 juunini Tulika tn kaudu
Vasta

Martin256 Kirjutas:
valdo Kirjutas:Kust Sa selle haruldase 1920 või 30ndate alguse aastate aerofoto said? Ja... ega Sul sarnaseid rohkem ei ole...?
See foto on majade järgi hinnates tehtud ca 1910. Mis asjad siis lendasid, ei oska küll arvata.
Kod. 6631 on selle kusagilt 20 aastat tagasi ümber pildistanud. Aerofotosid on veel, aga enamik muidugi kesklinnast ja see pole nii huvitav

No kelle jaoks on huvitav, kelle jaoks mitteWink Minu jaoks kindlasti oleks. Kas oled äkki nii lahke ja jagad neid pilte kaasfoorumlastega?
Vasta

zazik Kirjutas:
Martin256 Kirjutas:
valdo Kirjutas:Kust Sa selle haruldase 1920 või 30ndate alguse aastate aerofoto said? Ja... ega Sul sarnaseid rohkem ei ole...?
See foto on majade järgi hinnates tehtud ca 1910. Mis asjad siis lendasid, ei oska küll arvata.
Kod. 6631 on selle kusagilt 20 aastat tagasi ümber pildistanud. Aerofotosid on veel, aga enamik muidugi kesklinnast ja see pole nii huvitav

No kelle jaoks on huvitav, kelle jaoks mitteWink Minu jaoks kindlasti oleks. Kas oled äkki nii lahke ja jagad neid pilte kaasfoorumlastega?

Samad sõnad. Ka minu jaoks on IGASUGUSED ajaloolised fotod Tallinna jm paikadest ülihuvitavad. Eriti aerofotod ja sellised fotod, kus on kujutatud situatsioonid, mida enam sellisel kujul olemas ei ole - praegusest kitsamad tänavad, lammutatud hooned jms.

Sh huvitavad ka 1970-80ndate fotod tänaseks hävinud/muudetud paikadest, kuigi need on asjad, mida mina nt reeglina mäletan.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

Kahju ,et omal ajal ei saanud või ei osanud rääkida täpsemalt inimestega kes mäletasid Tallinnat enne 40 aastat.Tõeliselt kahju aga minu suguseltsis selliseid inimesi enam pole.
Vasta

http://images.koffer.ee/gallery.php?u=Martin256&g=Lennuk
Mõned pildid
Vasta

Pagan ,üldpilt on nii muutunud , viimaselt pildilt ei suutnudki tuvastada Liivalaia tänavat,kuigi see peaks seal ju olema?
Aga omaette ehedad ülesvõtted kõik. Oli tükiks ajaks uurimist.
Vasta

Tänan - väga fantastilised fotod!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

reims Kirjutas:Pagan ,üldpilt on nii muutunud , viimaselt pildilt ei suutnudki tuvastada Liivalaia tänavat,kuigi see peaks seal ju olema?

Nii "ligidal" Liivalaia ka nüüd ei ole Smile

Esiplaanil (vasakul, keskkohast veidi allapoole) on ikka Allika tänav, mis kulges (kulgeb) Kentmannilt Tatari peale. Osa selle äärseid maju (Allika 4, 6 ja 8) kaasajal alleski, mis 1944.a. hävingust pääsesid. Paistavad üsna samasugused nii tollaselt kui kaasaegselt (TSAPA, http://tlpa.tallinn.ee/kaart/) aerofotolt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

valdo Kirjutas:Esiplaanil (vasakul, keskkohast veidi allapoole) on ikka Allika tänav, mis kulges (kulgeb) Kentmannilt Tatari peale. Osa selle äärseid maju (Allika

Küsiks nüüd sama foto põhjal teadjamatelt: mis uhke kahe nurgagtorniga maja asus Kentmanni tänava idaküljel, veidi Allika tänava ristmikult Liivalaia poole? Maja ise muidugi hävis 1944.a. ...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

valdo Kirjutas:mis uhke kahe nurgagtorniga maja asus Kentmanni tänava idaküljel, veidi Allika tänava ristmikult Liivalaia poole? Maja ise muidugi hävis 1944.a. ...
Ei oska sellele küsimusele vastata, aga kas oletan õigesti, et kadunud maja asus umbes Am. Ühendr. saatkonnahoone (nõuk ajal ELKNÜ peahoone) vastas-üle tänava? Kui seal, siis võis maja jääda ette ka 50-date lõpul, 60-date alguses toimunud tänava osalisele laiendusele ja uutele (nomenklatuur)elamuehitustele. Ei tea kuidas Tallinna raamatukogudes, Tartu Ülikooli raamatukogus olid ka nõuka-aegu avariiuleil EW aegsed aadress- ja telefoniraamatud. Mõningase lehitsemise järel oleks sellisest raamatust võimalik saada infot tollasel Konstantin Pätsi tänaval elanud inimeste ja asunud äride kohta.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta

Pikkadeks talweõhtuteks nüüd uurimist küllaga.Appi saab võetud tollane linnakaart,raamat Estonia teatrist.Igatahes tänud MARTIN 256 le!
Vasta

PETSS Kirjutas:Pikkadeks talweõhtuteks nüüd uurimist küllaga.Appi saab võetud tollane linnakaart,raamat Estonia teatrist.Igatahes tänud MARTIN 256 le!
Järgmisena panen lähipäevil fotoloo Balti jaama arengutest
Vasta

Balti jaama kant sobiks küll ,mu ema lapsepõlv möödus sealkandis.Kindlasti oskaks ta mulle nende piltide kaudu midagi rääkida.
Vasta

Ei ,neid pilte peaks ikkagi kellegi teadjamaga üheskoos vaatama.Siis saaks asjast õige soti.Praegu (vaatamata Valdo seletustele) paljugi ebaselget.
Vasta

PETSS Kirjutas:Ei ,neid pilte peaks ikkagi kellegi teadjamaga üheskoos vaatama.Siis saaks asjast õige soti.Praegu (vaatamata Valdo seletustele) paljugi ebaselget.

Küsi midagi, ma püüan vastata. Ma pisinatuke tean, mis on millalgi kuskil olnud. Nüüd, olles varustet vanade kaartide koopiatega, saan ka tollase ja praeguse tänavavõrgu pealt lisa vaadata... see on ÜLIsuureks abiks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne