Q: umbes MTZ radiaator
#1

Selline probleem, et MTZ 50- l siis jahutusvee radiaator umbes. Vesi liigub ikka väga aeglaselt ja keema läheb. Ilmselt siis katlakivi ja muud sodi sinna pikkade aastatega kogunenud. Poodides on saada erinevaid kemikaale, mis peaks siis katlakivi ja mustust eemaldama. Kas on nendest kasu ka, on kellegil kogemusi. Olen kuulnud ka äädikaga proovimisest. Ootan arvamusi ja ettepanekuid, mida ette võtta. Poest ei hakka ka kohe uut vist toomaBig Grin

Tänan!
Vasta
#2

kui on võimalus, siis pane orto poolt toodetavat katlakivieemaldajat radikasse ja lase mootor tööle. Vähemalt veekeetja puhul toimis see kõige paremini. Ühel tööstuslikul seadmel proovisin kah eri asju, aga sellel orto tooteni ei jõudnud, sellele sai lihtsalt 10 liitrit äädikat torudesse kallatud ja asi tööle pandud. Efekt nii hea ei olnud kui orto tootega. Kindlasti on võimalus kasutada mingeid tugevamaid happeid, aga need tugevamad happed söövad metalli kah paremini.[/u]
Vasta
#3

soovitavad pärast äädik- vm happega töötlemist leelisega (nt.söögisooda) neutraliseerida. muidu närib vaikselt edasi ja hakkab hiljem lekkima. nii räägivad teiste kogemused, kellel pärast äädikalaksu hiljem mahlad nirisema on hakanud. sama on ka veekeetjatega, mis lõpmatuseni äädikaga puhastamist ei kannata.
endal autoga sama asi plaanis. äädikas, siis soodalahus (ainult suurele radikale) ja pärast kogu süsteem veel poekeemiaga läbi pesta. torusiile jm kanget ei julge tarbida - tomaat ja kont lisavad uue radika hinnale automaaselt 3000 eeku. muidu ostaks kohe uue radika.
Vasta
#4

Kas mingeid fimasid ei tegele näiteks sellise asjaga? Endal keemiku haridust ainult 1 kursusBig Grin
Vasta
#5

Võta radikas maha ja vannid küljest, siis saad sodi paremini kätte.
Vasta
#6

vanasti käis asi nii, et vannid tuleb küljest ära võtta. Siis Zil´i õlivardaga kõik "torud" ülshaaval läbi lükata ja siis vannid jälle külge. Zil´i õlivarda asemel võib ka midagi muud kasutada, kuid see on justkui loodud sellise töö jaoks, gabariidid sobivad täpselt.
Vasta
#7

MTZ-50 radiaatoril on paagid südamiku külge joodetud, niiet lahtivõtmine on omaette ooper, kuigi tehtav. Läbitorkimiseks tõesti eelpool mainitud õlivarras, omal kasutasin mingit paraja mõõduga tagastusvedru. Talvel on torude seest puhas olemine vajalik kui jahutusvedelikuks on vesi. Juhus oli selline, et kasutades vett, lasime selle töö lõppedes ikka välja. Ja ükspäev radikas tilgub....sai ju vesi alati välja lastud!? Ühes keskmises reas oli sodi ummistanud paar toru nii keskpaigast ja vesi jäi sinna sisse, ja hommikuks oligi lõhki. Töö käigus jää sulas ja hakkaski tilkuma.
Läbi pesnud olen lahja soolhappe lahusega, lisades väga vähehaaval kui masin töötab. Samamoodi on veel fosforhapet kasutatud kuid siis oli radiaator maas ja ringluse sai tekitada roostevaba pumba ja mingi ca 100 l mahuti abil.
Võib võimaluse korral jahutusvedelikuks panna vadakut ja töötada mõni aeg. See piimatööstuse kõrvalsaadus on kergelt happeline ja puhastab peris hästi. Alumisest lõdvikust siis töötanud ''lurr'' välja lasta ja vajadusel uuesti teha. Alumise lõdviku paigaldamine on suht vastik tegevus, MTZ-50 on lihtsam alumiiniumist valatud toru ülevalt lahti lasta, lõdvik ja klambrid paigaldada ja lõpuks see toru uuesti kinnitada. Lisatöö on muidugi uue tihendi tegemine.
Vasta
#8

sass Kirjutas:vanasti käis asi nii, et vannid tuleb küljest ära võtta. ...
Võeti ära üks vann (vist alumine). Sorkimise ajal lasti vett pidevalt joosta. Vesi koos sodiga jooksis kinnise vanni august välja.
Vasta
#9

"Weldman" -i jutule vaidleks vastu, sest vähemalt nüüd müüdavatel radiaatoritel on vannid kinnitatud poltidega ja vahele käib tihend, osad vannid on ka veel plastmassist.
Vasta
#10

miilits Kirjutas:"Weldman" -i jutule vaidleks vastu, sest vähemalt nüüd müüdavatel radiaatoritel on vannid kinnitatud poltidega ja vahele käib tihend, osad vannid on ka veel plastmassist.

Mtz-50 radiaator on joodetud vannidega

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#11

MTZ-50 radiaatori ülemine paak ja radiaator tervikuna.
       
MTZ-82 radiaatori ülemine paak, selle varasemal versioonil läks võll roolivõimendisse läbi paagi.
   
Vasta
#12

Tulge OÜ Karter-i kauplustesse ja võite sealt eraldi osta MTZ radiaatori
kärge, vanne ja nendevahelisi tihendeid, muidugi tervet radikat saab ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne