23-11-2008, 12:01 PM
Minu teada peaks M-412 mootor ka pärinema 30-ndatest.
miilits Kirjutas:Minu teada peaks M-412 mootor ka pärinema 30-ndatest.
Siim007 Kirjutas:.. Ikkagi esimene masstoodangusse läinud rippklappidega mootor NSVL-is...Nonoh. Isegi 408 oma oli enne . Ilmselt taheti öelda "esimene ülanukkvõlliga"...
Tsitaat:Nonoh. Isegi 408 oma oli enne . Ilmselt taheti öelda "esimene ülanukkvõlliga"...'
Siim007 Kirjutas:Tsitaat:Nonoh. Isegi 408 oma oli enne . Ilmselt taheti öelda "esimene ülanukkvõlliga"...'
Jap selle koha pealt panin vähe pange.
Aga ühest teisest foorumist:
Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs.
BMW- kasutatavaga sarnased on vaid mootori kaldu asetus kapoti all ning mingi osa plokikaane ehitusest, kuid viimane sarnasus on vaid optiline. Mootoris ei ole praktiliselt ühtegi 1:1 sarnast osa (kui meeterkeermega poldid-mutrid välja jätta).
Erinevad on
Mootoriplokk - mossel alumiiniumist, väljakäivate märgade hülssidega, bmw mootoril malmist, pressitud kuivade hülssidega
Plokikaas - mõlemal alumiiniumist, poolsfääriliste põlemiskambritega. Nookurid on mossel terasest, bmw-l alumiiniumist. bmw-l ühekordsed klapivedrud, mossel kahekordsed. Klapid erinevad. Põlemiskambri tööprintsiip erinev - mossel avatud kamber, kumer kolb, õhukeste segukihtide põletamine. bmw-l suletud nn dreieckkugelbrennraum, keerispõletamine, lamedad kolvid.
Väntvõll - mossel sepistatud teras, bmw-l valumalmist
Õlipump - bmwl käitatakse ketiga väntvõlli otsast, sisehammastega rootor/rataspump, mosse käitatakse abivõllilt (mis käitatakse hammasratasülekandega väntvõllilt)
Süütejagaja - mossel asub vasakul mootori küljel, käitatakse abivõllilt, bmw-l plokikaane tagaotsas, käitatakse nukkvõllilt
Nukkvõlli ketipingutus - bmw-l vedru/hüdroamortisatsoon, mossel mehhaaniline reguleeritav (polt ja mutter).
Karterituulutus - bmw-l suletud tüüpi vaakumkarter, mossel avatud tüüpi vaakumita (sisselaskeõhu puhasti asub õlikorgi sees).
supp Kirjutas:bmw 1500-2000 mootor on lihtsa nimetusega M10, pandi seda 60-nendatest kuni peaaegu 90-nendate alguseni, tõsi, kui klapikambrikaant vaadata on ta väga sarnane mosse mootoriga ja sellest on ilmselt tekkinud ka see müüt ehk siis peale visuaalse sarnasuse ja selle, et mõlemad on HEMI mootorid neil vist tõesti pole.
ahjaa, üks ajalooline sarnasus ka, nimelt bmw m10 on siiani kõige võmsam mootor mis eales F1 autole pandud ja NL ainus katse teha oma F1 autot oli pärit mosse tehasest. Teemasse midugi niipalju, et M10 on ilmselt üks pikaajalisemaid tootmises olnud mootoriplokke üldse
Tsitaat:Aga ühest teisest foorumist:
Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs....
supp Kirjutas:mul vedeleb kodus kolm 80aasta M10-t ja üks 60-nendate oma, osa neist lahtivõetud ehk siis nende 20aasta jooksul plokis muutusi ie näe, vähekene muutus kaas aga ka see on omavahel vahetatav 68nda ja 78nda mootori pealErinevate M10 kaaned ei ole vahetatavad. Kasutatud on erinevaid kolbe ja erinevad põlemiskambreid. Pikem jutt on siin: http://www.bmw-02-club.de/faq/tech4.htm