otsin teavet jalgrataste Rudoni kohta
#21

Oli tõeliselt kaunis kevadpäev! Käisin looduses, võtsin õlut, grillasin, lõikasin viljapuid ja võtsin ühtlasi eelpoolmainitud rattad pilti. Pilti paraku telefoniga, kuna fotika talve alul ära kaotasin... Sad
too (vist) Rudoni. Ega säält värve enam ei näind. raaminummer 30052
[Pilt: orig_19626153_ELWH.jpg]
[Pilt: orig_19626157_ewE5.jpg]
[Pilt: orig_19626159_zgq0.jpg]

Edasi nüid OTT!! tea, kas siin sobib küsida. (Ju Valdo siis mujale tõstab)
Lisaks leidsin ühe Riga raami nr. 12826954, (kas see lõpu nummer võiks aasta olla?) Ühe tolle numbriga ratta leidsin ka, mis must ja kuldse triibuga. natuke värvi ka alles
[Pilt: orig_19626149_LoX5.jpg]

Põhjala rehvi 1950
[Pilt: orig_19626139_kVN0.jpg]

Ja hulk rattaid. kolm tolle rantmantlivelgedega ja hulk uuemaid. Rigade lisaks üks Sahcsi Torpeedo millelt aastat ei osand välja lugeda (tühi, kas sisse sobiks ka uuem sisu?) ja üks iseäralik esirumm. Telefoniga pilti ei saand, nii kirjeldan:
Määrdenipli ümber kiri:
BRAMPT (*?)
ITIS HI (nipl) MAKE
STANDARD
Kas emb kumb noist ka tolle Rudoni külge võinuks käia?

Lisaks mõned lenksud ja veel üks roostes raam.

OTiga sihuke lugu, et ehk sobiks tänapäeval autode ja siklite kõrvale juba suisa jalgvokkide alajaotus teha?

loll on loll olla.
Vasta
#22

(27-04-2009, 19:43 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Määrdenipli ümber kiri:
BRAMPT (*?)
ITIS HI (nipl) MAKE
STANDARD
Kas emb kumb noist ka tolle Rudoni külge võinuks käia?

Jah, "Brampton, British Made" oli ülitõenäoliselt Rudonil ees all.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#23

Kas Rudoni raami number30052? Oled kindel, et viimast nr. ei unustanud? Minu Rudoni nr.halvasti loetav-300440 aastast 1930 Torpeedo tagarummu detailide järgi. 1940 a Rudoni nr.juba loetavam 1114342. Kui on jäme längus lenks jaTorpeedo tagajooks, siis tõenäoliselt kuuluvad komplekti.Sildi aukude vahe 74mm.
Vasta
#24

(27-04-2009, 22:16 PM)illi123 Kirjutas:  Kas Rudoni raami number30052? Oled kindel, et viimast nr. ei unustanud? Minu Rudoni nr.halvasti loetav-300440 aastast 1930 Torpeedo tagarummu detailide järgi. 1940 a Rudoni nr.juba loetavam 1114342. Kui on jäme längus lenks jaTorpeedo tagajooks, siis tõenäoliselt kuuluvad komplekti.Sildi aukude vahe 74mm.

Ära ei unustand kindlasti midagi, üles kirjutasin kõik, millest pilti ei saand teha. Fotikas kadus ära ja moblaga ju õiget pilti ei tee. Numbrit nühkisin ja jõllitasin ikka tükk aega, et toda viimast "kaht" välja lugeda. Säält edasi mu meelest küll miskit polnd. Toru sai ka otsa.
Ega ma nüid surmkindlalt väida, eksimatu pole keegi aga toda nummert uurisin vast esimese õlle poole peal. Õieti ainult ühe võtsingi ligi, pärast pidi ju linna tagasi sõitma. Sad
Lenksusid leidsin isegi mitu aga ega seda ei tea, kas nad tolle ratta küljes on käinud. Niisamuti noid torpeedosidki võib-olla. Riga rummusid oli mitmeid 54` 57` ja 59` Eks rattaid on majapidamises ju mitmeid olnud. Muist jäänukeid veel aidas luku taga (võti kadund ja lõhkuda ei raatsi) ja mõni ka ära varastet kunagi.

PS. tol Torpeedol ainuke tuvastatav nummer oli 5 ja selle järel siis miski konksuhakatis. Ma küll asja ei tunne aga viiekümnendatel selliseid meile ehk ei sattunud?

loll on loll olla.
Vasta
#25

(27-04-2009, 23:33 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  PS. tol Torpeedol ainuke tuvastatav nummer oli 5 ja selle järel siis miski konksuhakatis. Ma küll asja ei tunne aga viiekümnendatel selliseid meile ehk ei sattunud?

Sattus ikka. Reparatsiooni-jalgratastega nagu Diamant, Simson, Mifa, Standard jt. Hiliseim Saksa Torpedo, mis on kindlalt enne "raudse eesriide" langemist siin olnud, kannab rummul aastaarvu (19)54, mida olen kohanud. Eks siis saabusid ka viimased reparatsioonirattad, kõrgaeg oli neil 1948-51.

Alles hiljuti sai hangit üks "nõuneim"-´1930te jalgratas, millel taga aastaarvuga 54 ja Diamandile omaste veljetriipudega ratas. Eks keegi kunagi ringi komplekteerinud.

Aga - soovitan, et tee pilte, pilte ja veel pilte Smile Või kutsu mind külla, vaatan oma silmaga üle Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#26

Ahzoo... Too konksukene oleks olnud küll hädapärast neljaks loetav (54 siis) aga ma ei söandand seda teha. Et siis täitsa reaalne.

loll on loll olla.
Vasta
#27

(28-04-2009, 08:27 AM)IIIFFFAR Kirjutas:  Ahzoo... Too konksukene oleks olnud küll hädapärast neljaks loetav (54 siis) aga ma ei söandand seda teha. Et siis täitsa reaalne.

Kas 54 selle ringi all keskel ca 3 mm kõrguste tähtedega? Ja ega pole kusagil kirja "Schweinfurt"? (Vahetult sõjaeelsetel, st ca alates 1930 kuni 45 on aastaarv tavaliselt ringist all vasakul ja ca 2 mm tähtedega. Vähemalt enamikul neil, mis siiamaila sattusid.)

(Ma pean erikirjalistest Torpedodest ikka pilte tegema ja võrdluseks siia välja panema... alates algsest Wien-Berlin'ist kuni 60ndate isenditeni, mil aastaarv kadus.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#28

(28-04-2009, 10:12 AM)valdo Kirjutas:  (Ma pean erikirjalistest Torpedodest ikka pilte tegema ja võrdluseks siia välja panema... alates algsest Wien-Berlin'ist kuni 60ndate isenditeni, mil aastaarv kadus.)

Pead jah!! Big Grin
Vaatama võid muidugi ka tulla kui kunagi Pärnu kanti trehvad, aga ma arvan siiski lähiajal venna käest pärisfotika laenata ja norm pilti teha.

loll on loll olla.
Vasta
#29

(28-04-2009, 10:12 AM)valdo Kirjutas:  Kas 54 selle ringi all keskel ca 3 mm kõrguste tähtedega? Ja ega pole kusagil kirja "Schweinfurt"? (Vahetult sõjaeelsetel, st ca alates 1930 kuni 45 on aastaarv tavaliselt ringist all vasakul ja ca 2 mm tähtedega. Vähemalt enamikul neil, mis siiamaila sattusid.)

Sihukesed kirjed siis:

FUS
Reichenbach
(kanapilt)
5(4)
Torpedo
System Sachs
D.R.P

loll on loll olla.
Vasta
#30

Kui nüüd korraks teemasse ka põigata, siis julgeks tagasihoidlikku huvi tunda ikkagi selle väidetava Rudoni raamisildi aukude vahekauguse vastuSmile
Vasta
#31

(03-05-2009, 20:00 PM)kass Kirjutas:  Kui nüüd korraks teemasse ka põigata, siis julgeks tagasihoidlikku huvi tunda ikkagi selle väidetava Rudoni raamisildi aukude vahekauguse vastuSmile

SHTTTT!!!

Mul hää plekkjoonlaud autus kogu aeg kaasas aga sedakorda olid liigpuhtad püksid jalas. Naiska kallis oli ka kaasas ja ei luband pööningule trööpama ronida...Sad Toungue
Hiljemalt nädali jooksul mõõdan, ausõna!

loll on loll olla.
Vasta
#32

(03-05-2009, 20:00 PM)kass Kirjutas:  Kui nüüd korraks teemasse ka põigata, siis julgeks tagasihoidlikku huvi tunda ikkagi selle väidetava Rudoni raamisildi aukude vahekauguse vastuSmile

Mõõdetud sai: 76mm tsentrist-tsentrisse. Tükike kollakat sildimetali oli ka alumise needi küljes.
Lähedalt leidsin ühe esihargi. Teise raami küljest, millele seda üritatud pookida aga millele see ilmselgelt ei sobinud. Too juhtvõll, mis läbi roolikannu käib, oli paar sentimeetrit liiga pikk. Rudoni roolikann aga sobivasti paar senti pikem. Kõige pikem noist kolmest raamist, mis sääl pööningul vastu tulivad. Ka olnud too hark kunagi kaunilt kroomitud ja osati musta värviga kaetud. Äkist sobiks? Kuigi tolle hargi kroom/nikkel oluliselt sitema kvaliteediga. Koorub kaunilt, raamil aga kestab kenasti küljes.
Ahahh, numbrit uurisin ka, 30052 või 30053 järel võib tõesti olla ka nr.1.
Väga nirult on näha. Aga päriselt siis vast 300531

Ps. Lisaks korjasin vanarauaplatsilt ühe rantmantelvelje. 37a. Torpeedo rummuga. Kroomitud, keskel ca. 1cm must triip ja musta sees veel kuldnegi.

loll on loll olla.
Vasta
#33

Iffarit tänan mõõtmiste eest, komment. ei oska kuna omal Rudonit pole. Justkui ei sobinud päris need augud.

Nüüd veel Rud. Niibo kataloogist nr. 3 mida juba teises teemas puudutasin. Kataloog ilmselt krooni algusest, kaanel jutt ja pisikene pilt.

Patenteeritud "Rudoni" jalgratas on väljaspoolt nähtavate pealejoodetud kõvendustega. Mis ära hoiab igasuguse esi kahvli ja raami toru murdumise.
(ärge uskuge, Ilmari rattal raami ülatoru paigatud ja vale kahvel allToungue)
"Rudoni" jalgrattad on Balti riikides patenteeritud Rud. Niibo poolt ning järeletegemine kaitstud kõigis Euroope riikides.
Pliiatsiga on kirjutatud hind - VIST 100.- (Victoria on maksnud tal 135.-)

Rud. Niibo on selle kataloogi kaante trükkimise ajal olnud eestis peaesindaja
Latvello
Rudoni
Wittler
Victoria jalgrattavabrikutele.
Sisu järgi (ilmselt lihtsalt varasemate ümbertrükk, nr 2 ja 1, marga hinnad)
ka Livonia ja Liva tehastele.

Tundub, et Niibot võiks sättida ka ikkagi eesti rattatootjate rivisse, vähemalt Reinholdi järele. Kuigi ostis osad sisse, tegutses ikkagi pikalt ja omas oma rattamarki, pluss sildid-pildid-kirjad raamil ja porilaudadel, mida ei olnud mitte vähe, ka toodangut säilinud kaunis mitu ühikut, nii et pidi mahtu ka olema selle 10-konna aasta jooksul.
Vasta
#34

(09-04-2010, 09:19 AM)mellpoiss Kirjutas:  Kas pildilolev võiks ka siiateemasse sobida?

[Pilt: DSC00943.JPG]

Vabandan esialgu kehva pildi pärast, aga mingit infot ta ju kannab.Rolleyes

Vaatsiis - 1930ndate lõpu naisterahva-Rudoni tema tuntud headuses! Ainumt et ilma ratasteta. Kui Sa ütleksid mulle raaminumbri, võiksin midagi oletada tema väljalaskeaasta kohta ka.

Kas on plaan ratas ära restaureerida?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#35

Saksa eBays on pakkumisel JDEALi silt, mille kujundus on peaaegu üksüheselt identne Rudoni sildiga:

http://www.ebay.de/itm/Rahmenschild-Fahr...3cc3586663

Seega ei ole Rudoni silt päris kindlasti Eesti algupäraga, vaid on kujunduse osas laenatud mujalt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#36

(16-03-2012, 12:02 PM)valdo Kirjutas:  Saksa eBays on pakkumisel JDEALi silt, mille kujundus on peaaegu üksüheselt identne Rudoni sildiga:

http://www.ebay.de/itm/Rahmenschild-Fahr...3cc3586663

Seega ei ole Rudoni silt päris kindlasti Eesti algupäraga, vaid on kujunduse osas laenatud mujalt.

Oi, jah! Ma ei mäleta ka, kas olen selle sildi juba kuhugi selle foorumi teemasse pannud (Rudoni teemasid ka juba mitu siia tekkinud), vist mitte. Rääkida olen sellest püüdnud aga korduvalt, aga nagu ikka, "tõsiste huviliste" kõrvad on jäänud suletuks.
Eestist leitud võõramaa REX-i silt, PRIMA DEUTSCES FABRIKAT
http://i39.tinypic.com/6r7msy.jpg




Jah, tõesti, vähemalt selles ksf! Valdo teemas
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...ght=rudoni
postitus nr 9 olen selle sildi juba üles pannud, saksa ebays nähtu jutt ka juures! Pole midagi uut siin ilmas.... Rolleyes
Vasta
#37

Niisiis, Valdo muuseumi avamise puhul ja muude uurimisobjektide kõrvalt vaatasin Riigiarhiivis üle Rudolf Niibo 1929. a. patenditaotluse toimiku "Rudolf Niibo. Jalgrataste esikahvli ja raamide torude ühendus väljaspoolt nähtavate sõrmekujuliste kõvenduste abil." ERA.916.2.1307

Kahjuks, aga nagu võis ka eeldada, jäi lahenduseta kõige suurem müsteerium, sest seal ei leidunud infokildugi rataste tootmise kohta.
Aga selgeks sai Rudoni kiirte päritolu. Tegemist on Saksamaal 1928. aasta veebruaris registreeritud "Gebrauchsmusteriga", mille Eesti õigused andis Rudolf Niibole Fahrrad- und Metallwerke L. Bauer & Ko, mis nähtavasti oli siis ka Saksa patendi registreerija. Kuhu ja kellele Euroopas selliseid õigusi veel võidi anda, kes teab.

Tegin olulisematest lehtedest pildid. Ilma erivarustuseta tuli kvaliteet küll nigel, aga loetav. Ei ole kõike hoolikalt läbi lugenud, ehk annab veel midagi huvitavat järeldada.

                               

               
Vasta
#38

Väga tore!
Ja nagu siin loetud päevad tagasi üks mees oletas, et Rudoni jalgrataste valmistajaks oli Baueri firma, ilmselt siis nii ka ongi.
(16-07-2014, 23:09 PM)kass Kirjutas:  Olen siin mõelnud, et ehk on Rudonide ja rohe-triibuliste jalgrataste valmistajaks olnud saksa Baueri tehas? Kiitke takka või lükake ümber! Kas on kellegi vaba aega ja Baueri tehase jalgrattaid, et võrrelda ?
Aga olgu, keegi nagu-nii ei viitsi ega ole huvitatud seda hüpoteesi lahkama, lisan siia Tilmani baasist Baueri tootmisaastad/raaminumbrid, Rudonile nagu hädapärast sobiks, olen seda enne ka vaadanud
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/bauer.pdf
Seda arvamust, et Niibo lasi kusagil Koplis mõnel antvärgil raamid kokku joota ja toksis uhkuse pärast 6-kohalised numbrid raamidele peale, pole ma kunagi toetanud.
Bauer kasutas raamide nummerdamisel sarnast 08xxxxx ja 09xxxxx numbrikuju (tõsi, neid oli teisigi), ka neid "tugevdus- ja ilukiiri" on Bauer oma toodangul kasutanud (jällegi, ka teised saksa tootjad on sellist asja oma toodangul kasutanud).
[Pilt: 2lk9qoi.jpg]
See patendisaaga oli viimane piisk karikasse. Võiks veel hoolikalt võrrelda raaminr-te šrifte ja konstanteerida - MOTT!
Vasta
#39

Kui Altesrad-foorumis kasutada otsingut "Strahlenmuffen", saab asi üsna selgeks. Valmistati seesuguseid nii Bauer-i, Starkenburgi kui ka Waffenkönigi siltidega.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#40

(25-07-2014, 16:15 PM)Ostap Bender Kirjutas:  Kui Altesrad-foorumis kasutada otsingut "Strahlenmuffen", saab asi üsna selgeks. Valmistati seesuguseid nii Bauer-i, Starkenburgi kui ka Waffenkönigi siltidega.

Ega seal strahlenmuffitud Brennaboridest juttu ei ole? Ise ei viitsi otsida ja vaimselt piiratuna ei valda ka baueri keelt eriti! Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne