16-05-2009, 23:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-05-2009, 23:12 PM ja muutjaks oli Marx85.)
Panen siis ka oma projekti siia ülesse. Jawa ajalugu küündib küll kaugemale, kui mina seda teieni tuua oskan,aga ma üritan kirjutada seda mida ma mäletan ja tean .
Kohe hetkel on raske meenutada ,mis täpselt selle jawaga juhtunud/tehtud on ja kus käidud on.Kuid kunagi rääkis vanaisa,et ta oli selle tsikli saanud täiesti tutikana ja otse tsehhist.Sõitis sellega suhteliselt korralikult.Mingil ajahetkel kui tulid muud huvid ja tegemised,oli tsikkel jäänud lihtsalt seisma kuuri ja tolle seismise ajal oli teda üritatud varastada päris mitmeid kordi.Paaki oli tahetud kangiga maha kangutada ,kuid tulutult.Huligaanid tekitasid ainult suure mõlgi ,paagi alumisesse osasse.Aastatega seismisega oli ta päris korraliku tolmu kihi ja lehtede all kuid sugugi mitte mädanenud olekus.
Aasta oli vist siis 1999/2000 ,kui sai vanaisa jawa 360 endale maale toodud ja nokitsemiseks ettevõetud.Mäletan seda,et alguses oli tsikkel täiesti komplektne koos velorex külgkorviga mille tuuleklaasil laiutas suur mõra ülevalt alla.Küljes olid veel põlvekaitsmed( tuulepeletajad).Sinna oli sisse moditud suunatuled.Sai korralikult tsikkel kuuri lohistatud ja alustasime tema lahti kaiskumist algosadeks.Olin siis noor tatt , ning ei teadnud mitte midagi veel eeltöödest veel vähem värvimisest.Sai kätte võetud liivapaber ning ajahamba poolt puretud detailid kõik üle vuristatud.Nühitud sai nii kõvasti,et isegi mõni detail tundus ,et on terasharjaga üle lastud.Tollal ei teadnud samuti ka tööriistadest mitte midagi eriti.Tundus küll loogiline nii eeltöö teha .Lõpuks sai nühitud kõik jubinad ja oli aeg kruntida ja värvida.Mäletamist mööda sai sinna lastud punane "Sadolini" mingi odavam variant värvist.sai kokku taaskord laotud ,küll aga mitte nii nagu ta alguses oli.Ei mõistnud enam kuidagi kokku laduda.Seega jäi külgkorv puutumata ning vedelema ta jäigi ,kuni tänapäevani vedeleb kuuri all.Käima sai tsikkel alguses lükatud ,kuid siis läks asi väga kehvasti,nimelt tsiklil jäi gaasitross kinni ning pani hirmsa hooga minema.kukkus külili ja tegi veel mitu ringi maas.Selle laksuga kaasnes ka päris suur kahju - Kett lendas sidurisüsteemi sisse ja murdis kinnitus kõrvad ja pidurihoova.Lõpuks sai kka aparaat tööle pandud normaalselt vändast ning külavahel kiiremaid tehtud ( ega tollal ei olnud küll sooja ega külma tsikli tegelikust väärtusest ja tema ajaloost.)Kalal sai ikka päris omajagu käidud tsikliga.Uhke tunne oli küll sõita.Kriips oli koguaeg kõrvuni.Tsikkel jäi seisma,kuna üks veohammasratta laager oli ribadeks lennanud ja võlli kõveraks kiskunud sees.Suve möödudes sai tuhin läbi tsikli ehitamisest,seega jäi ta jällegi mitmeks aastaks seisma-ootama paremaid ja helgemaid aegu.
Aastaid oli tiksunud 2004/05 vististi ,kui sai tsikkel uuesti kätte võetud ja uuesti laiali lammutatud algosadeks.Selleks korraks oli juba mõistust juurde tulnud ja natuke nupp nokkis otsas.Jupid sai viidud Liivapritsi tõrvandisse.Krunditud sai samuti suhteliselt samaaegselt(küll aga mitte väga korralikult).Mootor sai ka Sõbra juures lahti kakutud ja vahetatud sai tollal simmerid ja laagrid ning tagatipuks sai sisse pandud täiesti uus originaal väntvõll,peale seda tekkis jälle umbes 3 aastane paus.Kuna polnud enam aega tegutseda ning kool tahtis lõpetamist.Jupid sai toodud tuppa kuiva,ning sinna nad jäid jälle umbes 1.5 aastaks seisma.Vahepeal sellel ajal sai tsiklit toas kokku proovitud panna ja niisama uuritud mis konditsioonis jubinad on.tundusid suhteliselt säilinud olevat.Muuhulgas sai endale soetatud ka doonor jawa.sealt sai tagumise poripleki mis käib kahe küljekarbi vahele ja hulgaliselt muid vidinaid ,mida võib tulevikus vaja minna.
2009 aasta alguses sai ennast kätte võetud korralikult ja tsikkli jubinad taaskord täiesti ülekäidud liivapaberiga/terasharjaga.Krundi ja pahtli peale oli aegade jooksul tekkinud väheke roostet.Sai siis järjest detail haaval jupid pahteldatud,lihvitud.Kõige suurem töö oli paagi pahteldamisega ( Paagi sain sõbra käest,mis oli väheke tervem ,kui mu endine paak) .Paak oli külgedelt mõlkis ja väikseid täkkeid täis.ning lenksu liikumispiirkonnas oli samuti mõlgid tekkinud.Esimese porikaga oli ka küllaltki palju tegemist.Aegade jooksul oli tekkinud pärispalju täkkeid ja mõlke,eriti just kivi löögist.(vanasti polnud eriti palju korralikke asfald teid Eestis).Lõpuks sai enamus detaile ikka niimodi pahteldatud ,et ise vähemalt rahule jäin.Sai devorist toodud Volvo 117 värvi.Krunt oli mul endal olemas õnneks sellega polnud probleeme.Läksin peale suurt lihvimist ja pahteldamist , juba järgmise sammu võrra kaugemale,nimelt Värvimine!.Tänu sõbrale sai tsikkel taaskord krunditud ja värvitud! Tulemusega jäin rahule.Peale seda otsustasin ikkagi proovida neid kuldtriipe teha peale.Alguses ei tulnud absoluutselt välja,kuid pärast hakkas asi juba täitsa sujuma.Kasutasin disainteipi.Paras nokerdamine on aga sain hakkama,ise jäin vähemalt rahule tulemusega.Nüüd siis ,kui jubinad olid värvitud ja ootasid kibeledes kokkuladumist,alustasin mootori kohendamisega ja kokkuladumisega.
Mootoriga väga palju ei jõudnud tehagi.Sai uued tihendid pandud ja kolvirõngad samuti asendatud.Silindrid tundusid seestpoolt korras olevat,väga väike oli lõks kolbidel,peaaegu olematu.Mootor sai puhtaks nühitud ja sai väheke ilmet ka juurde.Süütekontaktid ( Tsehhi toodang) sai peale pandud tutikad ning karburaator samuti tutikas" Pacco" toodang.Käigukasti läks ikkagi Valvoline Durablend käigukasti õli 75w-90.Vahepeal siin sai juba mootorile uuesti hääled sisse puhutud ja oli võimas tunne küll üle pika aja taaskord kuulda jawa hääli
Hetkel oleks hädasti tarvis uusi sumbutajaid,leegitorusid ja korralikke velgi koos rehvidega.Kurtna laadalt sain korralikud nikeldatud küljekarbid ,mis ootavad värskendamist.Siis võks minna ARKi ning asi arvele võtta,kuna dokumendid on olemas.
Sai küll väheke pikk tekst siia kirjutatud,kuid ma usun ,et foorumikülastajatel endil on ka huvitav lugeda.Pilte lisan ka järkjärgult .
Pilt Hetke konditsioonist.
Kohe hetkel on raske meenutada ,mis täpselt selle jawaga juhtunud/tehtud on ja kus käidud on.Kuid kunagi rääkis vanaisa,et ta oli selle tsikli saanud täiesti tutikana ja otse tsehhist.Sõitis sellega suhteliselt korralikult.Mingil ajahetkel kui tulid muud huvid ja tegemised,oli tsikkel jäänud lihtsalt seisma kuuri ja tolle seismise ajal oli teda üritatud varastada päris mitmeid kordi.Paaki oli tahetud kangiga maha kangutada ,kuid tulutult.Huligaanid tekitasid ainult suure mõlgi ,paagi alumisesse osasse.Aastatega seismisega oli ta päris korraliku tolmu kihi ja lehtede all kuid sugugi mitte mädanenud olekus.
Aasta oli vist siis 1999/2000 ,kui sai vanaisa jawa 360 endale maale toodud ja nokitsemiseks ettevõetud.Mäletan seda,et alguses oli tsikkel täiesti komplektne koos velorex külgkorviga mille tuuleklaasil laiutas suur mõra ülevalt alla.Küljes olid veel põlvekaitsmed( tuulepeletajad).Sinna oli sisse moditud suunatuled.Sai korralikult tsikkel kuuri lohistatud ja alustasime tema lahti kaiskumist algosadeks.Olin siis noor tatt , ning ei teadnud mitte midagi veel eeltöödest veel vähem värvimisest.Sai kätte võetud liivapaber ning ajahamba poolt puretud detailid kõik üle vuristatud.Nühitud sai nii kõvasti,et isegi mõni detail tundus ,et on terasharjaga üle lastud.Tollal ei teadnud samuti ka tööriistadest mitte midagi eriti.Tundus küll loogiline nii eeltöö teha .Lõpuks sai nühitud kõik jubinad ja oli aeg kruntida ja värvida.Mäletamist mööda sai sinna lastud punane "Sadolini" mingi odavam variant värvist.sai kokku taaskord laotud ,küll aga mitte nii nagu ta alguses oli.Ei mõistnud enam kuidagi kokku laduda.Seega jäi külgkorv puutumata ning vedelema ta jäigi ,kuni tänapäevani vedeleb kuuri all.Käima sai tsikkel alguses lükatud ,kuid siis läks asi väga kehvasti,nimelt tsiklil jäi gaasitross kinni ning pani hirmsa hooga minema.kukkus külili ja tegi veel mitu ringi maas.Selle laksuga kaasnes ka päris suur kahju - Kett lendas sidurisüsteemi sisse ja murdis kinnitus kõrvad ja pidurihoova.Lõpuks sai kka aparaat tööle pandud normaalselt vändast ning külavahel kiiremaid tehtud ( ega tollal ei olnud küll sooja ega külma tsikli tegelikust väärtusest ja tema ajaloost.)Kalal sai ikka päris omajagu käidud tsikliga.Uhke tunne oli küll sõita.Kriips oli koguaeg kõrvuni.Tsikkel jäi seisma,kuna üks veohammasratta laager oli ribadeks lennanud ja võlli kõveraks kiskunud sees.Suve möödudes sai tuhin läbi tsikli ehitamisest,seega jäi ta jällegi mitmeks aastaks seisma-ootama paremaid ja helgemaid aegu.
Aastaid oli tiksunud 2004/05 vististi ,kui sai tsikkel uuesti kätte võetud ja uuesti laiali lammutatud algosadeks.Selleks korraks oli juba mõistust juurde tulnud ja natuke nupp nokkis otsas.Jupid sai viidud Liivapritsi tõrvandisse.Krunditud sai samuti suhteliselt samaaegselt(küll aga mitte väga korralikult).Mootor sai ka Sõbra juures lahti kakutud ja vahetatud sai tollal simmerid ja laagrid ning tagatipuks sai sisse pandud täiesti uus originaal väntvõll,peale seda tekkis jälle umbes 3 aastane paus.Kuna polnud enam aega tegutseda ning kool tahtis lõpetamist.Jupid sai toodud tuppa kuiva,ning sinna nad jäid jälle umbes 1.5 aastaks seisma.Vahepeal sellel ajal sai tsiklit toas kokku proovitud panna ja niisama uuritud mis konditsioonis jubinad on.tundusid suhteliselt säilinud olevat.Muuhulgas sai endale soetatud ka doonor jawa.sealt sai tagumise poripleki mis käib kahe küljekarbi vahele ja hulgaliselt muid vidinaid ,mida võib tulevikus vaja minna.
2009 aasta alguses sai ennast kätte võetud korralikult ja tsikkli jubinad taaskord täiesti ülekäidud liivapaberiga/terasharjaga.Krundi ja pahtli peale oli aegade jooksul tekkinud väheke roostet.Sai siis järjest detail haaval jupid pahteldatud,lihvitud.Kõige suurem töö oli paagi pahteldamisega ( Paagi sain sõbra käest,mis oli väheke tervem ,kui mu endine paak) .Paak oli külgedelt mõlkis ja väikseid täkkeid täis.ning lenksu liikumispiirkonnas oli samuti mõlgid tekkinud.Esimese porikaga oli ka küllaltki palju tegemist.Aegade jooksul oli tekkinud pärispalju täkkeid ja mõlke,eriti just kivi löögist.(vanasti polnud eriti palju korralikke asfald teid Eestis).Lõpuks sai enamus detaile ikka niimodi pahteldatud ,et ise vähemalt rahule jäin.Sai devorist toodud Volvo 117 värvi.Krunt oli mul endal olemas õnneks sellega polnud probleeme.Läksin peale suurt lihvimist ja pahteldamist , juba järgmise sammu võrra kaugemale,nimelt Värvimine!.Tänu sõbrale sai tsikkel taaskord krunditud ja värvitud! Tulemusega jäin rahule.Peale seda otsustasin ikkagi proovida neid kuldtriipe teha peale.Alguses ei tulnud absoluutselt välja,kuid pärast hakkas asi juba täitsa sujuma.Kasutasin disainteipi.Paras nokerdamine on aga sain hakkama,ise jäin vähemalt rahule tulemusega.Nüüd siis ,kui jubinad olid värvitud ja ootasid kibeledes kokkuladumist,alustasin mootori kohendamisega ja kokkuladumisega.
Mootoriga väga palju ei jõudnud tehagi.Sai uued tihendid pandud ja kolvirõngad samuti asendatud.Silindrid tundusid seestpoolt korras olevat,väga väike oli lõks kolbidel,peaaegu olematu.Mootor sai puhtaks nühitud ja sai väheke ilmet ka juurde.Süütekontaktid ( Tsehhi toodang) sai peale pandud tutikad ning karburaator samuti tutikas" Pacco" toodang.Käigukasti läks ikkagi Valvoline Durablend käigukasti õli 75w-90.Vahepeal siin sai juba mootorile uuesti hääled sisse puhutud ja oli võimas tunne küll üle pika aja taaskord kuulda jawa hääli
Hetkel oleks hädasti tarvis uusi sumbutajaid,leegitorusid ja korralikke velgi koos rehvidega.Kurtna laadalt sain korralikud nikeldatud küljekarbid ,mis ootavad värskendamist.Siis võks minna ARKi ning asi arvele võtta,kuna dokumendid on olemas.
Sai küll väheke pikk tekst siia kirjutatud,kuid ma usun ,et foorumikülastajatel endil on ka huvitav lugeda.Pilte lisan ka järkjärgult .
Pilt Hetke konditsioonist.