Vanasti oli rohi rohelisem ja taevas sinisem
#1

...siinkandis nostalgikud rääksid, et ZIL lumesahad lükanud vanasti ka nabani hanged teelt ära, TEHO tänapäevased sahad jäänud eelmine aasta saapasääreni lumme kinni kui kakihädad...

Tea, kas vastab see tõele ka või?
Vasta
#2

(10-01-2010, 22:28 PM)Soobel Kirjutas:  ...siinkandis nostalgikud rääksid, et ZIL lumesahad lükanud vanasti ka nabani hanged teelt ära, TEHO tänapäevased sahad jäänud eelmine aasta saapasääreni lumme kinni kui kakihädad...

Tea, kas vastab see tõele ka või?
Zilide poolt ära lükatud hangede kõrgust ei oska kommenteerida, aga TEHO sahk istus tõepoolest põlvekõrguses lumes Majaka ristmikul. Tuletõrje 6x6 Kamaz käis teist välja tõmbamas.
Vasta
#3

Eks nende sahkade kinnijäämist põhjustab ka juhtide saamatus. Uue aja masinad ja tõenäoliselt uue aja autojuhid ka, eks vast liiga hea auto on juhid ära hellitanud ja pole enam meestel seda vanakooli sõidugeeni.
Vasta
#4

(11-01-2010, 12:50 PM)zazik Kirjutas:  Eks nende sahkade kinnijäämist põhjustab ka juhtide saamatus. Uue aja masinad ja tõenäoliselt uue aja autojuhid ka, eks vast liiga hea auto on juhid ära hellitanud ja pole enam meestel seda vanakooli sõidugeeni.

...kui muru oli rohelisem ja vesi vesisem...
Vasta
#5

Kah siis OT-d

Kusjuures, olid vist tõesti mehed rauast nagu ka masinad. Ka rohi oli rohelisem (sel lihtsal põhjusel, et praeguses Eestis on paljud põllud parka kasvanud ja oma olmeuselt ka suvel rohkem kulu värvi ja mitte rohelisedWink, vesi oli ka sinisem sest niipalju ei sadanud, et jõgi enamus suvest häguse veega oleks)Big Grin
Eelmise talve lumetormi ajal olin sunnitud mööduma kuskil 30 aastasest meeskodanikust kes Vineeri trammipeatuse lähedal ristmikul oli kinni jäänud. Soovis ka vasakpööret Luha tänavale teha, kuid ei suutnud võimaluse avanemisel enam kohalt minna - jäi kinniBig Grin Land Cruiser selline uuem, oli istumise all. Kuna sellest kohast alla pöörata ei saanud siis ajasin natuke tagasi, keerasin uuesti Pärnu mnt peale ja TKTK eest keerasin Väike-Ameerika tänavale. Mina sõitsin poekott tüüp 309-ga. Ei vea tagumine sild ega midagi. Samal õhtul ennem ja varem nägin küllusega nooremaid mehi ja naisi kes istusid ka 20-35 cm lumega igalpool kinni (nagu ka luha ja vineeri ristil). Huvitav, et ükski keskealine või vanem kinni ei olnud, kuigi sõitmas neid oli küll... Isiklikult pean heaks treeninguks Gaz-51 krossiautoga lumeraja sõitmist mis ilmselt oli õpetanud teatavad refleksid ja oskused kinnijäämise vältimiseks sellises olukorras. A miks ülejäänud ei suuda? Need kes sõidavad ainult elektroonikat täis autodega mis peaks küll omama eri reziime lumes ja liival ja jopp-antonio mis pinnastel sõitmiseks. Miks nemad väikses kihis lumes hakkama ei saa? Aga vanemad inimesed kes on harjunud sõitma juba ilmselt Nõuka ajal - nemad suudavad. Seleta see kuidagimoodi usutavalt ära. Või on mul ja paljudel vanematel isikutel lihtsalt mingid "hämmastavad võimed"? Peaks siis vist ravile minemaBig Grin
Vasta
#6

(11-01-2010, 16:07 PM)cesium Kirjutas:  ...kui muru oli rohelisem ja vesi vesisem...

Isa (sündinud 1919 a) ütles alati, et kui on kaasas näpitsad ja meeter okastraati, tuleb iga autoga tee pealt koju. Ja tõesti, tema on teepeal valanud pobediidist uued saaled, et koju jõuda.
Minul nii karm elu pole olnud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

Tsitaat:tema on teepeal valanud pobediidist uued saaled


Vist ikka babiidist valati saalesid ennemuistsel aal Smile
Vasta
#8

(11-01-2010, 16:52 PM)gruppen Kirjutas:  Kah siis OT-dVõi on mul ja paljudel vanematel isikutel lihtsalt mingid "hämmastavad võimed"? Peaks siis vist ravile minemaBig Grin
Veel OT: Jah, need ongi hämmastavad võimed ja seda ilma jutumärkideta. Tänastel noortel on paljudel "õpitud abitus", milles oleme ka meie, nende vanemad, paljuski süüdi. Kuid osa süüst veeretaks siiski idioodistunud ühiskonna kaela: ära löö last (ja siis tuleb välja, et seda räägib räige pedofiil), ära pane last tööle (kas keegi on kuulnud 20 aastat sõna ÜKT ehk vajadus olla ühiskonnale kasulik?), ära sõida siledate rehvidega - ühesõnaga, ära mõtle ja vastuta! Kui julged lapsevanemana seda teha, tuleb onu miilits ja paneb vangi. Ja suuremana ka, oma peaga mõtlemine on keelatud - kus siis detsembris +10 kraadi juures uute suverehvidega sõita tohib... Vanasti anti Automi sõidumeistri kleepse, täna peaks jagama sõidudebiiliku omi.
Vasta
#9

Uutel elektroonikat täis ja automaatkastiga autodel pole enam seda mõnusat "tagumikutunnet" nagu nt. mossel või sigullil. Juht ei tunneta enam autot iga oma keharakuga ja nii ongi nt. oht külglibisemise algus maha magada, samuti ei tunne lumes seda "magusat" momenti, millal siduri ja gaasi või rooliga õige liigutus teha. Või kui tunnedki, sekkub kohe mõni elektrooniline "abimees" ja talitab ikka omasoodu.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#10

Teine oskamatuse põhjus, mis ma oskan välja pakkuda on see, et nõuka ajal sõitsid maasturitega ikka rohkem need kellel neid vaja oli. Ja UAZi asfaldi rehvist (et kütust vähem kuluks ja ei lärmaks) ei osanud keegi undki nähaCool
Samuti vabamüügis olevad talverehvid Smile pole süüst puhtad- tänapäevane korralike naeltega esiveoline ostukäru VS aimatava mustriga rehviga kopikas. Arvata on, et üks talv sellise Ladaga annab ikka meeletult rohkem kogemusi kui 10 aastat selle esiveolisega.Toungue

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11

... ja auk oli väiksem" ohkas kurvastades üks vanamemm.
Smile
Vasta
#12

Ma ei kahtlegi, et kõik masinad on võimalik ära "uputada".
Tänane elektroonilisi abilisi täis auto annab mõned eksimused andeks ja teeb juhtimist pisut mugavamaks kuid ega ta ise ei sõida ja otsusta. 40 vs 5 aastat juhistaaþi- no võib vist oma panused üsna julgelt suurema staaþiga juhile panna. Juhtub, et isik on lisaks veel ralliga tegelenud või elu aeg bussi/veoka juht olnud ei pea vist rohkem rääkima.
Kokkuvõttes:
Oma pisut iroonilise alatooniga repliigiga tahtsin öelda, et EELKÕIGE loeb läbitud kilomeetrite summa erinevates oludes, oma vigadest arusaamine ja nendest õppimine ehk kogemus. Ei nõustu tänapäeva-autod-ei-kõlba-kusagile või vot-siis-olid-rauast-mehed-tapsid-tiigreid-paljakäsi stiilis väidetega.
Vasta
#13

cesium, sellega on nii-ja-naa.

Vanasti oli rohi rohelisem kindlasti ja kui polnud, siis värvisime! Kasvõi hambaharja ja õlivärviga, kui oodata oli mõnda järjekordset kindralit Big Grin

Kuid nüüd autode juurde tagasi. Ka siis oli "rohelisem" aga seda paratamatuse ja tehnikaarengu tõttu. Nõus, aeg teeb omad korrektuurid ja annab tohutu eelise: ma ei oska öelda, mitu korda on tulnud selle aja jooksul kohalt võtta ja lõplikult seiskuda. Kordused, kordused, kordused. Selge, et aasta sõitnud inimene ei saagi olla seda samapalju teinud. Kui selles kogemsutepagasis on ka kõikmõeldavad ilmaolud ning erisuguse tehnilise korrasolekuga autod, seda enam.

Kuid selle kogemusega pole mitte midagi peale hakata, kui antakse kätte Enzo ja pannakse Nürburgringil mingi "keskmise taseme Enzo-mehe" ringiaeg ette. Kui pole elus kunagi varem kasvõi natukenegi "sinnapoole" autoga kiiresti kurvi sõitnud, situd ennast lihtsalt hirmust täis. Konkreetselt. Või 50 aastat kolhoosis brigadir olnud ja ainult UAZiga uhanud mees ei tee EVO X rooli sattudes ka mitte midagi. Jah, ta sõidab EVOga kindlakäeliselt 4-promilliga 45 km/h mistahes maailma punkti avariivabalt, mitte ei drifti seda teed kaine peaga läbi 145 km/h.

Mis on praegu veel Eesti ja ka Soome noorte rallipoiste eelis paljude teiste riikide poiste ees ongi kogemus kiiresti ja täpselt sõita halbade autodega. Need hetke ~20-aastased on kõik alustanud küll sapikaliigas, niisama romuLadadega külavahel kihutades, mingite lääne pool-laipadega asfalti rullides jne. Ise neid lappinud, füüsikaseaduste kehtimist testinud ja ennast lappinud. Märtinit kiideti selle eest, Hirvoneni on kiidetud, ka Latvalat, kuigi Tema veel "tutvub mõnikord füüsikaga".
Meilt siit hetkel terve plejaad tulemas, Tänak juba murdis läbi ja tõestas enanst aga seljataga on veel hunnik reaalselt "pasaga" sõitma õppinute kaader (Aus, Ollino, Kers jne).
Vasta
#14

Mulle jääb mõistmatuks, miks küll selle "õpitud abituse" üle kurta? Ma näiteks ostsin sügisel odavad naelkummid ja paar viimast nädalat on mul mikrorajoonis ainsana isiklik parkimiskoht - keegi teine ei söanda sinna mülkasse ronida, sahk ka õnneks põlgas ära (igaks juhuks seisin seal risti ees, rind punnis, kui sahk käis).

Üleüldiselt ma arvan et inimesed õpivadki aina rohkem tehnikat usaldama ja süvenevad vähem selle hingeellu, mul näiteks on elupõline vaen pesumasinatega, koguaeg on kas uks kinni ja vesi väljas või uks lahti ja vesi alguses sees aga üsna varsti väljas või lihtsalt klõpsub aga vett sisse ei tule jne, nii et Land Cruiseriga kinni jäänu vaatenurk on mingis plaanis mõistetav. Kindlasti kellegi arvates tuleks mind selle aparaadi opereerimiselt riiklikke sunnivahendeid kasutades kõrvaldada, näiteks nende nelja naabri arvates, kelle lagi pärast viimast avantüüri tilkuma hakkas. Aga noh olen lisaks lollile ka laisk ja käsitsi ka ei viitsi pesta, nagu LC omanik ei viitsi jala käia.
Vasta
#15

No eks vanasti õpiti sõitma ja omandati füüsikaseadusil.Kapoti all oli kolm kaitset.Ka talvel lasti siledate kummideaga ringi.Ja eks katse eksituste meetodil need teadmised omandati.Lolluses polnud süüdistada kedagi peale iseenda.Tänapäeval autod ainult arvutitest koosnevad.No kui need juba kõike juhivad,eks nad siis ka kõiges süüdi.On jõutud isegi niikaugele,et häda tagaveoga või automaatkast süüdi,et talvel kinni jääb.Omast kogemusest soovitaksin sõita sel puhul täis paagiga ja visata graniidi kott kah lisaks,et taga rohkem raskust oleks.Mul kestab ta reeglina aastaid vajaduseta avada.Kui kulub, siis rohkem teiste hädaliste abistamiseks.Venelased ütlevad selle kohta et lolli peaga võib ka XY( ja üks tundmatu täht nende järel) ära murda.
Aga kes pole kordagi elus lumme kinni jäänud visaku minu pihta kivi.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#16

Üldiselt leian ma ka, et vähemalt autoga sõitmise osas oli küll vanasti rohi rohelisem (mis sellest, et ma olen noorema põlvkonna esindaja).

Minu jaoks üks imelikumaid asju tänapäevaste raalautodega kraavisõitjate puhul ongi just see suhtumine, et teelt väljasõidu või muu avarii puhul oli süüdi libe tee, ABS (või selle puudumine), TCS (või selle puudumine), ESP (või selle puudumine), oleks lamellide asemel naastud olnud (või vastupidi), automaatkast, liivatamata tee ja sada kümme muud häda. Samas on üliharva kuulda seda, et näe, läksin liiga optimistlikult kurvi ja ei vedanud välja või hakkas külg ette minema, aga jäi oskustest puudu, et tagasi tuua. Tuletab nüüd meelde, millal Reporteris viimati näidati sellist tegelast, kes ütles "mhmh, liiga suur kiirus oli, ei saanud hakkama". Mina ei mäleta (võib-olla ei ole piisavalt tihe vaataja).

Jesperi võrdlus pesumasinaga on loomulikult huvitav, aga minu arvates pole see päris see. Pesumasinal saab minu meelest ühte nuppu kruttida (pesureþiim) ja teist nuppu vajutada (sisse-välja). Edasi saad jääda ainult lootma, et kõik toimiks. Autoroolis on ikka natuke rohkem tegutsemisruumi, arvestades sellega, et käsutada on rool ja kaks või koguni kolm pedaali, mille kõigi asendite kombinatsioone on lõpmata palju. Pealegi, kui Sa just järjepidevalt iga päev ei uputa naabreid, nii et laekonstruktsioonid lagunema hakkaks, siis pesumasina põhustatud üleujutustest kellegi elu eriti ei sõltu. Küll aga võib maanteel mustale jääle sattudes tagumikutunnetusest ja oskustest sõltuda väga otseselt nii enda kui ka teiste tervis. Jah, ee-ess-pee võib antud olukorras aidata, aga ma kahtlen, kas see päästa suudaks. Paraku pole mul olnud au libdedal sõita ühegi elektroonikat täis topitud liikuriga, nii et ei tea hinnata, mida ja kuidas see elektroonika teeb. Küll aga olen ma päris heaste kursis füüsikaseadustega Smile

Joonas,
kah sõitnud vanakooliautodega ning üliõnnelik nende kogemuste üle
Vasta
#17

(15-01-2010, 01:12 AM)Peter Kirjutas:  Aga kes pole kordagi elus lumme kinni jäänud visaku minu pihta kivi.

Kivi pole visata aga kogemus lumest küll. Nüüd usun tehasejuttu, et kui lumes kinni, siis ära nõksuta automaatkastiga edasi-tagasi. Miski 15 a tagasi sain sel moel kasti remondi võrra kooliraha maksta.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

(15-01-2010, 12:22 PM)aavu Kirjutas:  
(15-01-2010, 01:12 AM)Peter Kirjutas:  Aga kes pole kordagi elus lumme kinni jäänud visaku minu pihta kivi.

Kivi pole visata aga kogemus lumest küll. Nüüd usun tehasejuttu, et kui lumes kinni, siis ära nõksuta automaatkastiga edasi-tagasi. Miski 15 a tagasi sain sel moel kasti remondi võrra kooliraha maksta.


Automaat kastiga võid lumes nõksutada küll, aga mõistusega. Põhi viga mis tehakse, lumes lastakse drive-ga ratas nii ringi, et kast jõuab juba kolmanda või neljand käigu panna ja kui siis mingi pidamine tekkib, on see kastile päris valus löök. Muidugi kangi R ja D või soovitavalt 1 vahet liikutades oodata kuni ratas on seiskunud.

Aia Racing
Vasta
#19

Viimasel korralikul tuisuilmal(23. või 24. nov. 2008) tundus küll enamus liikumatuks jäänud sõidukiteks olema linnaliinibussid(automaat) ja autorongid, ülejäänud liiklus takerdus nende taha. Sõitsin sel õhtul Kumust koju mööda Valge tänavat, kus buss peaaegu risti teel oli, sõiduautod olid muidgi leidnud juba kõrvalpõike võimaluse osaliselt kõnniteelt, nagu ka mujal Lasnamäel, aga üldiselt sai paigalt minema teise käiguga. Kui kõnnitee äärt oli vaja paigalt võttes ületada, sai sidurilõhna ka tunda(auto on tagaveoline ilma "abilisteta" Volvo 740). Kõige eredam mälestus on MB AMG 55 juht ja kaassõitja, kelle tee sai otsa Valge tänava keskosas, sest sõidurada lõppes ära. Ega kaassõitja siis oma jalakest lumme ei pannud ja lükkama läinud kui auto lumes kinni jäi... Juht ukerdas kuidagi tee kõrvale ja küllap sinna ka hommikuni jäi. Tulevikus üritan ikka paremini ohtraks lumeks valmistuda, algus selleks on juba tehtud.
Üks video ka teemasse, ei ole ise uurinud, aga kas BMW X5 ei ole mitte neliveoline?
Vasta
#20

(15-01-2010, 19:41 PM)Martti Kirjutas:  Üks video ka teemasse, ei ole ise uurinud, aga kas BMW X5 ei ole mitte neliveoline?

Vot see ongi tüüpiline näide "uue aja autojuhist". Arvab, et 4x4 ja kõikvõimalikud tähekombinatsioonid sõidavad, endal pole mõistust tarvis.

"Uue aja autojuhi" sündroomi põhjustab ka see, et load saab kätte igaüks, kuna see on lihtsaks tehtud. Varasemal ajal kui autosid oli vähem, said neid ehk juhtima ka inimesed, kel selle tarbeks mõned positiivsed omadused olemas olid.
Antud isik BMW X5 roolist tundub küll nii loll olema, et ühiskonnale oleks parem kui ta eluaeg kuskil hanges kinni istuks, mitte oma saraga liikluses poosetaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne