EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...?
#41

(14-10-2010, 22:04 PM)diesel Kirjutas:  minul on kaks täiesti identset vag 1.9 diisliga masinat. ühel neist sai üsna uuena egr-ile pime ette pandud ja nüüdseks sellises seisus umbes pool milli sõidetud. teine on alles tubli kolmsada kiloversta sõitnud ja egr-i puutunud pole. pimeda masina küttekulu on stabiilselt vähemalt pool liitrit sajale väiksem. kas kuluvahe on egr-ist põhjustet või mitte, seda ma kosta ei mõista.

ja mis sõidustiili puutub, siis tiksutan kogu aeg viienda ehk kõrgeima käiguga. linnas siis põhimõtteliselt tühikäigul ja maanteel lahja kahe tuhande pöördega. miskit pole siiani ää surnud ja ülevaatused ka probleemitult mõlema masinaga läbinud.

õppinud autoinsenerist hää semu aga ütleb konkreetselt, et egr on saatanast. põhimõtteliselt nõustun temaga.

paljudel uuematel aparaatidel ei saa enam pimedat ette panna, kuna egr-ile on pandud asendi andur ja kui aju leiab, et lambda näit ei vasta ootuspärasele, vaatamata sellele, et egr justkui pärani lahti siis keeratakse kone "limp home" reshiimi. võimalik, et pädev häkker lahendaks ka selle probleemi.

Kahjuks jääb arusaamatuks,mis aasta mudelitega tegemist ja kuidas on lahendatud EGR.

Üldiselt on nii,et mida vanema tüübi diiselmootor seda rohkem on mehhaanilst osa ja vähem mõeldud heitgaaside puhtuse peale.

EGR klapp sisselaskes on isegi kui ta midagi muud ei tee peale eksisteerimise siis takistus õhuvoolule.

Internetist natukene keeruline leida korralikku skeemi vanema Golfi kohta. Vb teed mõne pildi vms?
Vasta
#42

Kodanik diesel peaks ringi põristama skoodaroosetsitega...

EGR on vajalik ainult ühel põhjusel - vaid nii saadi omal ajal diiselmootori heitgaasid alla kokkulepitud EURO2 normi. Kurb on see, et tasuta lõunaid pole ja põlemise puhtus, mootori hind ja ökonoomsus ei ole kunagi kolmekesi kõrged...

Ehk puhtalt ja ökonoomselt ei saa odavalt (ja ka kallis lahedus ei ole tegelikult korraga mõlemat täielikult), odavalt ja ökonoomselt ei saa puhast põlemisprotsessi kogu tööpöörete (ja koormusreþiimide) vahemikus ning lõpuks odav ja puhas lahendus ei ole ökonoomne.

Ega need EGR-id ja AdBlued ole autotootjalegi meeltmööda (OK, müügipetsialitsidele vast on kah), kuid teisiti pole täna mõeldav, sest nii on kokku lepitud.

Üsna huvitavaks läheb elu siis, kui tänased EURO4 mootorid saavad kümneaastaseks. Karta on, et enamus neist kaob enne Paldiski lõunasadama kaudu ringlusesse, kuna nende käigushoidmine pole enam majanduslikult mõttekas... Küll aga oannavad nad seni rohkelt ainest hamamstekrigistamiseks. Annavad juba praegu, kuigi AdBlue-süsteemid on alles kasinalt kolmeaastased...

Mis aga diisli mõttekusse puutub, siis see on isiklike eelistuste taga kinni. Ning tunnistan paadunud diselistina, et uued fööniga mikrobensukad on tegelikult täitsa vahvad, kui nende kiiksudega ära harjuda... Kuigi igapäevaautona pean endiselt pre-EGR diislitToungue
Vasta
#43

soodad neh, ksf! v6sa on hästi informeeritud. Smile
1.9 tdi, 90 hobust, agr mootorid mõlemad.

kasutajanimele kohaselt pean mainima, et tõsine tehnika liigub diisliga, bens on detailide pesemiseks.

siia ka üks täiesti teemaväline küsimus. teab keegi juhatada, milline võiks olla väikseim/kergeim täismehhaaniline romulatest saada olev diiselmootor?
Vasta
#44

Isiklikult soovitan BMW 2.4TD. Ta küll kõige väiksem ja kergem pole kuna tegu 6 silindrilise mootoriga aga ainukene elektroonilise asi on kui sul on nö. gaasipedaal elektrooniline ja suretusklapp. Vanem tüüp kõrgsurve pumpasid oli vaakumiga. Neid vähem saada ning pole siiamaani kuulnud,et kellegil vähemalt pumba elektroonikaga oleks probleeme.

2.4TD peamised plussid on,et tal on peaaegu bensiinimootori omaduses. Käib sul ilusti 1000-4700 pöördeni. Maks on 5250. Natukene ennem lõppu kaob jõud ära.

Kui mootor korras siis läheb pöördesse ka tohutult hästi võrreldes teiste diislitega.

Viimased isendid veeresid välja 5. nda seeria peal 1994 vist.
Vasta
#45

(15-10-2010, 13:48 PM)Gravity Kirjutas:  Isiklikult soovitan BMW 2.4TD. Ta küll kõige väiksem ja kergem pole kuna tegu 6 silindrilise mootoriga aga ainukene elektroonilise asi on kui sul on nö. gaasipedaal elektrooniline ja suretusklapp. Vanem tüüp kõrgsurve pumpasid oli vaakumiga. Neid vähem saada ning pole siiamaani kuulnud,et kellegil vähemalt pumba elektroonikaga oleks probleeme.

2.4TD peamised plussid on,et tal on peaaegu bensiinimootori omaduses. Käib sul ilusti 1000-4700 pöördeni. Maks on 5250. Natukene ennem lõppu kaob jõud ära.

Kui mootor korras siis läheb pöördesse ka tohutult hästi võrreldes teiste diislitega.

Viimased isendid veeresid välja 5. nda seeria peal 1994 vist.

Toetan eelöeldut täielikult.
Nii ergast ja pika veoga diislit pole seni veel kohanud ja tegelikult ongi tegemist bensiinimootorist tehtud diisliga ja sellest tulenevalt on kaalulisa minimaalne.
Ilmaasjata ei öelnud sakslased, et diisel Bmw sõidab nagu Bmw, mitte nagu diisel.
Lisaks on tegemist väga pommikindla mootoriga.
Mul on ta sõitnud 744000 ja ei võta ta õli ja käivitub ka -30 juures ilusti.
Ilmselt mädaneb enne kere ära kui mootor laiali läheb.
Vasta
#46

baieri mootorivabriku koned on kahtlemata väga head. pidasin silmas siiski oluliselt pisemaid konesid. no ühe-kahe pütaseid väikse kubatuuriga ilmselt romulatest ei leia, aga kolmeseid äkki? või mingeid alla liitriseid neljapütaseid?
Vasta
#47

(15-10-2010, 21:10 PM)diesel Kirjutas:  baieri mootorivabriku koned on kahtlemata väga head. pidasin silmas siiski oluliselt pisemaid konesid. no ühe-kahe pütaseid väikse kubatuuriga ilmselt romulatest ei leia, aga kolmeseid äkki? või mingeid alla liitriseid neljapütaseid?

Mis otstarbeks üldse jõuallikat vaja on? Palju peab võimsust olema?

Pigem osta võimsam kuid väga levinud ja odav mootor kui mõni harudlus.

Kui seljas vedama ei pea siis võib olla traktori mootor,näiteks T-25 oma? 2 silindrit ja 25 hp. Töökindel nagu kivi,joob kõike,õhkjahutus. Sügavalt soovitan.'

Uuemad BMW diislid kui 2.4TD on siiski paras peavalu ja remondirõõm. Jah mõnel inimesel veab sellega,et keegi on tema autot ennem palju remontinud või siis "mõned jupid" järgmisele omanikule vahetada.
Vasta
#48

pagan küll, egr-i teema on täiega rikutud. a ehk moded splitivad kui tarvilikuks peavad.
otstarve on puhtalt hüpoteetiline. vedeleb üks lõhki läind konega atv. idee ammu peas küpsemas, et teeks mänguasja baasil hoopis tööriista.
Vasta
#49

(15-10-2010, 09:44 AM)diesel Kirjutas:  siia ka üks täiesti teemaväline küsimus. teab keegi juhatada, milline võiks olla väikseim/kergeim täismehhaaniline romulatest saada olev diiselmootor?

Mida kujutavad endast kalapaadidiislid? Need, mis vanasti üle vee popsutasid. Aeglase käiguga aga vist rasked oma võimsuse kohta. Pidid vähemalt väga lihtsad olema.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne