30-06-2012, 20:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-06-2012, 20:19 PM ja muutjaks oli karvik.)
(30-06-2012, 15:34 PM)oovi1220 Kirjutas: Mitte see, lootsin leida sellist:
Miskise püsimagnetmootori võib-olla saan, aga sellega läheb veel natuke aega. hetkel tuult kah niikuinii pole.
Mull oli täna piisavalt tuult, et tuulik toodaks. Küll vähe aga siiski.
Sarnane pildipeal olev mootor on mull 1,88m tiiviku küljes ja projekt ootel, et keegi leidur pakuks hea lahenduse pinge ära kasutamiseks. Ei taha mähiseid ümber ühendada ja tuulik hakkab tööle 80v juures ja ülemine miski 350v ilma koormuseta. 72v on tegelikult alumine kriitiline. Kõrgema pinge mastist alla saamine oluliselt odavam ja väiksemate kadudega.
Euroopas on neid LG masinate küljes ja märksõnaks on direct drive .
Teisi tootjaid on ka nendega aga ma ei tea kuidas nime järgi leida ja LG oli esimene kes neid euroopasse tooma hakkas ja neid on juba järelturul.
usa maal on ta smart drive.
väike link ka http://www.thebackshed.com/windmill/FPRewire.asp
(29-06-2012, 08:38 AM)Basilio Kirjutas:(29-06-2012, 01:09 AM)karvik Kirjutas: ...Rootori keskosa töötab põhiliselt käivitumise juures ja laba ots hakkab tööle pöörete juures. Seetõttu on ehitatud ka tuulikuid kus ainult laba ots ongi ja muud ei ole. Siis küll peab nurka valima et ta käivituks...Vat seda nüanssi ma ei teadnudki! Tegelikult väga loogiline jutt ja muutub ka minu jaoks täiesti klaariks, miks tööstuslikel tuulikutel on laba pisut "väänatud" kujuga.
kui sa mõtled väänatud kuju all seda, et laba nurk on laba eri lõigus erinev siis jah nii on hea ja minu HAWT-id on mõlemad sedasi tehtud.
Laba joon kiirus on erinev eri lõikudes ja selleks on vaja et kohtumis nurk ja laba laius oleks erinevad, et terve laba käimisel töötaks. Ohver on siis viletsam käivitus aga see mõjub ainult siis kui on raskesti käivituv tuulik.