FORTSCHRITT E-280; E-281; E-281C
#81

(19-02-2013, 19:41 PM)huvi5 Kirjutas:  Kunagi sai ise ka E'ga niidetud, variaatoriga variant. Miskipärast käima sikutada teda ei õnnestunud, ainult starterist läks. Päris mitu tiiru sai ümber töökoja veetud kuid rattad blokkis ja ei midagi. Vanemad mehed ka imestasid, et mis nali see on, kolhoosi aeg läksid 53mega sikutades lupstigi käima.

Nii juhtub, kui jätta enne mootori seiskamist variaator aeglase kiiruse peale.
Vasta
#82

Kas siis see variaatori kiirus mõjutab mootori seiskamist.
Vasta
#83

see ei mõjuta mootori seiskamist vaid mõjutab hilisemat käima vedamist
Vasta
#84

Ok. Sain aruSmile Kas E 303 heeder on laiem kui E 302 oma. Paljud on väitnud et E 303 oma laiem.
Vasta
#85

(21-02-2013, 08:07 AM)deeremees Kirjutas:  Kas siis see variaatori kiirus mõjutab mootori seiskamist.

Sa ikka tead, mis loom on variaator? Ega autot ka 1. käiguga naljalt käima vea...
Vasta
#86

Natuke vanemat ka siia sekka. Põllumajandustööd Aravete kolhoosis. Paide rajoon 1983. Pildil siis näha E280, mtz 52 vanem versioon ja tagaplaanil mtz 82 tundub olevat ka vanemat tüüpi kapotiga. Mille jaoks need kollased kolmnurgad traktori kabiinil. Sellel pildil ka on mtz 52. Meil farmi juures oleval T 150 K on ka samasugune asi.
Vasta
#87

Nii tangiti siis Liikurhekseldid E 280. Arvatavasti on siis veoki kastis suur anum kus küte sees.
Lisasin ka teise pildi samast masinast. Kas E 280 oli ka samasugune kütusepaak nagu on E 281. Sellel pildil ja neid on teisigi on vaadist tehtud kütusepaagid. Ei tea miks siis originaal paaki ei kasutata.
Vasta
#88

Originaal paak on tal nii lollis kohas,et sealt ei saa küttet maha lastaBig Grin


Vasta
#89

(21-02-2013, 18:44 PM)deeremees Kirjutas:  Mille jaoks need kollased kolmnurgad traktori kabiinil. Sellel pildil ka on mtz 52. Meil farmi juures oleval T 150 K on ka samasugune asi.

Vana sääduse kohaselt oli see haagist vedava sõiduki tunnus
Vasta
#90

Ega seda kolmnurka nõuka ajal kõikidel traktoritel ei olnud. Siis olid need kindlad traktorid mis vedasid haagist ja oli see kolmnurk olemas. Kas oli nii. Võite parandata kui ma eksisin. Siis pidi ka olema mingi pirn nende sees et pimedas näha oleks. Uuematel mtz traktoritel olid juba kolm oranzi tuld.
Vasta
#91

Minu arust 1987.a? ENSV liikluseeskirjad pisut muutusid ja kolmnurk asendus 3 kollase tulega, autorongi jaoks? Kuid paraleelselt olid nii kolmnurk kui need 3 tulukest lubatud päris pikka aega. Kuni 1993.a mil tuli Eesti Vabariigi liikluseeskirjad ja koos sellega jäid edaspidi käibele ainult 3 tulukesega variant+ liikurmasinatele hakati nõudma ka seda oranzi kolmnurka. Mäletan kui ma seda esimest korda poes nägin oli selle hind ikka jõle röögatu, miski plekitahvli kohta. Sellepärast paljud tegid neid ka ise, käepärastest vahenditest. Kuid siis leidsid ametnikud,et see ei kõlba ja lubati ainult vastava tootja, märki kasutada.
Ma ei julge öelda,kas minu loetletud faktid liikluseeskirjade daatumite kohta on õiged. Seega palun ära padanadad need,kes teab 100% kindlusega kuna üks või teine eeskiri kehtima hakkas.


Vasta
#92

Jällegi kummaline pilt. Mtz 52 veab enda järel gaz 53. Ju siis ei olnud hetkel käru ja pidi sellist meetotid kasutama. Nüüd põhiliselt kasutatakse vilkureid, ja leidub ka kolme oranzi tuld. Oranzid tuled põhiliselt mtz traktoritel. Mina olen näind nii.

Fortschritt E 301 või E 302 pika haljasmassi niidukiga kapsa põllul Adavere näidissovhoosis.
Vasta
#93

Siin on tegemist KUF-... tüüpi haljasmassi kogujaga mis arvatavasti on haljasmassi lõpplao asukohast liiga kaugel ja otstarbekam on kasutada autot, millega saab kiiremini ringi tehtud. Kasutati arvatavasti mitut autot. Tavaolukorras pidi traktoriga pidevalt haakima. Käru täis, siis haagiti niiduk vahelt ära, toimetati haljasmass lauda, rohujahuveski või veel mingi kolmanda koha juurde, siis hagiti niiduk vahele ja jälle hakkas protsess otsast peale. Tülikas tööriist.

Haagise veol peab põlema kolm kollast tuld katusel. See on ametlik autorongi tunnusmärk. Vilkuri kohta katusel ütleb LE aga et, vilkur VÕIB olla paigaldatud ja sisse lülitatud kui toimub:
sõitmine põllu või metsamajandustraktoriga ja piiratud kiirusega sõidukiga või nende poolt veetavate järelhaagistega mis on laiemad kui 2,55 meetrit.
sõitmine mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus ei ületa 40 km/h.
See ehk seletab pisut olukorda, miks on Belarus varustatud vilkuriga.
Vasta
#94

Paar parandust. 1)E 280 küljepeal ikka silokonservandi mahuti. Sinna lasti londist tavaliselt soome viherhape( toodi 200 l roheliste plastvaatidega, mida maal veel nüüdki mitut moodi kasutatakse). Soomlaste 24v happekindel pump algselt oligi vaadile mõeldud, kuid vaadivahetus tülikas. Tehti Sakus klaasplastist E jaoks suurem, käppadega mahuti.
2) kapsapõllul juba "lehmanäljutajaks" ratsitud E 301. Lisatud omatehtud niidetud heina- pealsete transportöör.
3) traktor vedas Gaz`i sellepärast, et autol ei olnud parajat käiku.
4) sellele KUF`le riputati auto tagurpidi järgi ja ainult traktor vedas kogu kremplit kuni koorem käes. Niiduki vahelt võtmist ei praktiseeritud- seal vaja ka kardaani, hüdrot, massisuunaja lapatsi trossi on-off.
Vasta
#95

(23-02-2013, 21:27 PM)pen.skar Kirjutas:  3) traktor vedas Gaz`i sellepärast, et autol ei olnud parajat käiku.

No polnud seal käikude probleemi ega tahahaakimist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#96

Sellel järelveetaval KC oli veel eraldi kombainer peal. Kui ees kivi või mätas paistis, siis kukkus hoovaga sik-sik-sik pumpama. Lõikeaparaadi tõstmine käis käsihüdrauliliselt tungraua moodi süsteemiga. Aga mais on aavul vägev ja võeti roheliselt ära. Hiljem mindi kavalaks ja lasti esimesel külmal üle käia. Tuleb meelde lugu "Rohelisest Konnast" tulnud mehest, kes oma rubla25`ga miilitsa eest maisi kadus- "Emm" ikka järgi ei suutnud minna...
Vasta
#97

(23-02-2013, 23:52 PM)pen.skar Kirjutas:  Aga mais on aavul vägev

Pole minu, kasvas seal, kus praegu on Tln-Prnu mnt. ääres Orgital bensukas. Isa tehtud pildid. Ise olin tatikas ja samal põllul kõplamisega saime vennaga pooleks jalgratta raha välja teenitud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#98
Exclamation 

pen.skar kirjutas
Tsitaat: 1)E 280 küljepeal ikka Saku klaasplastist silokonservandi mahuti.

Kas tegu pole pritsi POU(POM) 300 l roostevaba mahutiga, kuigi postituse sisu sellest ei muutu.
Vasta
#99

Tänapäeval peaks haagist vedaval traktoril olema kas kolm kollast tuld ees kabiini äärel või ülemised gabariit/ääretuled. Ei pretendeeri tõele, kuid nii räägiti 2a tagasi kui T-kat lube tegin.
Vasta

Jürimehel õigus, parandasin ära! Tõesti sel on POY metallmahuti. Oskab keegi öelda, mis metallist see tehtud oli. Kerge, hästi keevitatav, keemiakindel- ega viimati titaanist?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne