Klass "Moodne klassik" ja olevik-tulevik
#21

OT: Ei tea kas Pillel lüüakse nüüd ka näpud sahtli vahele, autolehes ju Herki Celica pilt Marlboro reklaamiga. Ebaseaduslik reklaam või nii...
Vasta
#22

Hea teema tegelt!

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#23

Kas isetehtud liikuriga , mis on välimuselt FIA truck race series replica on ka tulevikus Talverallile asja ?Rolleyes
Vasta
#24

(27-02-2013, 14:31 PM)AsTroSS Kirjutas:  Kas isetehtud liikuriga , mis on välimuselt FIA truck race series replica on ka tulevikus Talverallile asja ?Rolleyes
Aga ehk äkki Kamaz Dakar 1988 Replica ntx? Big Grin Big Grin

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#25

(27-02-2013, 18:22 PM)ryblik1 Kirjutas:  
(27-02-2013, 14:31 PM)AsTroSS Kirjutas:  Kas isetehtud liikuriga , mis on välimuselt FIA truck race series replica on ka tulevikus Talverallile asja ?Rolleyes
Aga ehk äkki Kamaz Dakar 1988 Replica ntx? Big Grin Big Grin
Aga miks ka mitte.

Kui keegi sellise asja päriselt ära teeb ja neid igasuguseid replicaid rohkem kogunema hakkab, küllap siis neile ka eriauhind tuleb. Või miks mitte kasvõi eraldi replica-lisaklass.
Vasta
#26

(27-02-2013, 18:22 PM)ryblik1 Kirjutas:  
(27-02-2013, 14:31 PM)AsTroSS Kirjutas:  Kas isetehtud liikuriga , mis on välimuselt FIA truck race series replica on ka tulevikus Talverallile asja ?Rolleyes
Aga ehk äkki Kamaz Dakar 1988 Replica ntx? Big Grin Big Grin

siis tuleb jälle valgevenesse minna ja daugapilsiga piirnevas linnas elab dakari kamassi mehaanik, kes on ühtlesi ka kohaliku diskobaari sveitser ja kohaliku vorsti vabriku direktor, tuleb see mees kaarti lugema panna, allan teab ta aadessi, sest ööbis tema juures
vot, see oleks replika
Vasta
#27

[Pilt: kamaz1991dakar.jpg]

No, siinsetes oludes peaks ikka too Joel Tammeka tüüritud masin pildil olema. 1991

loll on loll olla.
Vasta
#28

aga olgem realistid, juba veoautoga rallile tulemine on majanduslik löök allapoole vööd, veel enam sellest replika tegemine, samas kui huvitavaid vanu sõiduautoid on suht mõistliku raha eest lademetes ja ka nendest saab replikaid teha jne
Vasta
#29

Ka minule meeldisid need Priidu postituses mainitud autod, plus veel mõned. Klassikalise vanatehnika kõrval on selliseid ilusaid replikaid lust vaadata ja pildistada.

(27-02-2013, 13:48 PM)zazik Kirjutas:  OT: Ei tea kas Pillel lüüakse nüüd ka näpud sahtli vahele, autolehes ju Herki Celica pilt Marlboro reklaamiga. Ebaseaduslik reklaam või nii...

Kui löövad, löön vastu Wink
Vasta
#30

(27-02-2013, 13:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  No ja Eesti Ladaklubile ka kergekujuline kont hambusse: MIKS pole keegi siiani tahtnud muidu kõige koledamat ja mõttetumat nõukaautot laada 2108 sputnik normaalselt replicaks ehitada nimetuse all Lada-Poch??? Siia juurde ka Niva-Poch! Ainuüksi need nimed, KES on selle autoga Dakari ja muid suuri maratonrallisid sõitnud (ja ka võitnud!), peaks igal autospordifännil suhteliselt kestva erektsiooni tekitama: Jacky Ickx, Patrick Tambay, Hubert Auriol, Salvador Servia, Didier Auriol aga ka meile "pisut" tuttavam mees Eugenius Tumaljavitšius! Sputniku Nivaga ristamine lihtsalt vinge väljanägemise jaoks ei tohiks ju probleem olla isegi ARK tarbeks... ja viilitud katel või suisa mingi V6 seal vahel oleks väga tegija.
[Pilt: 1990_01_Dakar_017B.jpg]

Jah ma tean, see kõik vajab kõigepealt raha, siis aega, siis korralikku töökoda jne aga need on lihtsalt ideed, MIDA võiks kaaluda. Üks asi on reaalne vana auto ja vana tehnika (vanatehnika") aga teine pool moodsam, mitte nii vana aga kohati kordades STIILSEM!
No ja on prantslased isegi null-viiest sellise masina ehitanud, see küll oli suht ebaõnnestunud:
[Pilt: 1987aAB369LACROIXSOALHATAB1stagea.jpg]
Priit rsk, siis kui ma sinuga rääkisin 2 aastat tagasi et Tauria NAMI ehitada talveralli jaoks
[Pilt: nami0290-2.jpg]
või dakari 08 siis oli seisukoht et liiga uued, siis pusisin muhule arbuusi puusade vahele (see sai ka oma kunstsüdame pärast ata-ata).
Noh võta nüüd kinni mida peaks tegema Cool
Vasta
#31

(28-02-2013, 12:21 PM)nymmik Kirjutas:  Priit rsk, siis kui ma sinuga rääkisin 2 aastat tagasi et Tauria NAMI ehitada talveralli jaoks
või dakari 08 siis oli seisukoht et liiga uued, siis pusisin muhule arbuusi puusade vahele (see sai ka oma kunstsüdame pärast ata-ata).
Noh võta nüüd kinni mida peaks tegema Cool

Tauria NAMI on suhteliselt "mittemidagi" ütlev auto. Ta lihtsalt ei sõitnud suurt kusagil ega midagi ja ühtegi NIME ka selle taga ei ole. Ümbes-täpselt sinnasamasse paika läheks ka 408 Turist ja 407 Kupee - viimane neist on ju imelihtalt teostatav!

Lihtsalt praeguseks on kätte jõudnud see aeg, kus nii nende isendite toorikud kui ka kuulsusrikkad ajad on piisava ajalise distantsi taga. Kõnealuste autode hiilgeajad jäid peaaegu samasse ajastusse kuulsa B-rühmaga ja nagu kõik teavad, siis alles eelmisest hooajast võeti B-rühmalt bänn maha ka historic-mõistes. Isegi Euroopa ja kogu maailma jaoks hakkab "Historic"-mõiste tugevalt ajastus ettepoole nihkuma. Vaadates, kuidas autoralli ja maratonrallide ajalugu muutus, siis WRC tasemel on selleks aasta 1990/91, kui tuli Subaru koos Coliniga alguses Legacy ja kohe järgi Imprezaga. Kuni selle ajani peaks tegelikult nimekirja pistma ka Subaru Leone, millega sõideti aktiivselt ja edukalt Safari rallisid. Jälle auto, mis on peaaegu kadunud aga seda ju müüdi meil Järvel enne EV väljakuulutamist juba... ning päris paljudes eksemplarides. Eelmise aasta lõpul oli üks punane igati OK raha eest saadaval (ja ma kaalusin tõsiselt selle ja mahlapakikatla-Audi Q vaguni vahel), enam leia ühtegi sellist. Raskuseid on juba isegi Soomega, hetkel ühe viskab sisse pluss veel vanema aga kahjus sedaani Subaru 1800.
[Pilt: Subaru+leone+rx+turbo.jpg]
[Pilt: 1989-leoneRallySafari01.jpg]

No ja siis veel samast ajastust, meil kunagi täitsa olnud ja natuke isegi "tavalistest" autodest, mis tänaseks kõik on kadunud või driftimeeste poolt peesse keeratud, Nissan Silvia või Mitsu Starion turbo.
[Pilt: 111-1988-silvia-200sx1.jpg]
[Pilt: Mitsubishi+Starion+Turbo.jpg]

Need oleks kõik 80'te koledisainid ehk nagu mina neid armastan kutsuda - seinameislid - mis niisama torkaks silma vaid tõsisemale autofriigile aga justnimelt oma ajastu täpse kleebisreplicana ikka sigavinge ja Pille muudkui pildistaks mõnuga Wink Aga et Sputnikust kui veel ühest samakoledast autost ei ole mitte ühte muud normaalset versiooni peale selle Poch'i, siis selle tranduleti puhul tuleb seda välise autentsuse mõttes ristata 4WD alusvankri ja suurte ratastega. Ning autode üle kleepimine ei riku neid tuleviku suhtes kuidagi originaalsuse kohalt, küll aga säilitades ja kasutades vaikselt tõstab nende hinda.

See ongi klass Moodne Klassik. Omamoodi ju moodsad võrreldes 60'te autodega aga teiselt pool absoluutsed klassikud. Kaks klassikut on veel: põhimõtteliselt Lancer EVO 0 ehk too 3.gen(88-91) Lancer 4WD GRS ja vähemalt 2 peaks neid Eestis alleski olema ning on sama ajastu ST165'ga ja kandiline Maxda 323 4WD. Nii ongi, et päris palju on selliseid autosid, mis vajaks suvalisel driftil, dräägil, jääradadel või rahvarallidel lõhkumise ja räige tehnilise poole ümberehituse asemel pisut teistsugust kätt ja suhtumist, et neid ka tulevikuks säilitada. Need on praegu 22-25 aastat vanad aga JUBA täiesti kadunud erilised isendid. Täna tasub rahaliselt ka tavaline 4X4 Sirje säilitamist ja originaalosadega remontimist lõhkumise asemel... Ning seda kõike, et 5 aasta pärast ei peaks siia foorumisse tegema järgmist "nostalgiast õhkavat" teemat: mul kunagi oli selline ilgelt vinge auto.

Edit: Pille piltidest veel üks näide seekordsetest lemmikutest. On küll mudelipõhiselt isegi vana aga niisama ilma disainita absoluutselt mittemidagiütlev auto. Sellisena aga vaat et edevus ruudus + väga heas korras!
[Pilt: uunik302.jpg]
Ja muidugi sellisena suisa "kuri ja ülbe" Fiat 600, see on täistabamus! Minu arust annab disain veel lisapunkte ülevaatusaktile juurde Wink
[Pilt: uunik127.jpg]
Vasta
#32

(28-02-2013, 13:37 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aga et Sputnikust kui veel ühest samakoledast autost ei ole mitte ühte muud normaalset versiooni peale selle Poch'i...

STOPP!

http://www.michalmusil.cz/?p=295
Vasta
#33

ma väga vihkan vene autosid aga 08 koos asjastutruu tuuninguga vahiks küll ehk siis: kapsariiv, lambo contachi stiilis veljed, koperatiiv "iris" tagaklaasi õhusuunjad ja 07 tagurpidi pööratud iluvõre. ning kõik see nn lühikese tiivaga varjandil.
PS 80nendate tuuning on ikka ülbe kuubis
Vasta
#34

(02-03-2013, 23:31 PM)supp Kirjutas:  ma väga vihkan vene autosid

Mõni vihkab sõdu, mõni rassismi ja ebavõrdsust, aga härra suppile on Nõukogude tehnika tekitanud sellise psühholoogilise trauma, et kodanik on vene autosi suisa vihkama hakanud.

Järsku ksf supp saadaks mulle oma pildi ning kodu ja töökoha aadressi, samuti pildid oma sõidukitest, siis tean keda tänaval märgates kahe jalaga piduripedaalile pean hüppama, samalajal tagurpidikäiku sisse lüües ja põgenemisteed otsides, millise auto kõrvale ma poe parklas oma Ladat seisma jätta ei tohi ja milliseid tänavaid edaspidi vältima peaksin - kes teab, järsku härra hakkab oma vihkamist ka tegudesse panema.

Vähem vihkamist ja rohkem tolerantsust, sest erinevus rikastab
Kytt
Eesti Ladaklubi juhatus

VAZ 2102
Hobitehnikaga mitte sõitmine kartuses et see tema turuväärtust vähendab on sama kui jätta oma naisega magamata, et järgmine mees "väiksemat läbisõitu" nautida saaks
Vasta
#35

(03-03-2013, 18:20 PM)krss Kirjutas:  Lisaks suutsid mõnedki tootjad "unustada" liinile mõne masina, mis oleks pidanud oma insenertehniliste lahenduste poolest juba ammu unustatud olema.
Krss, hetkel on alles jäänud ÜKS selline auto ja see tekitabki vaat et enim probleeme: Niva. Kuigi ka G-Wagen on täpselt samast aastast tootmises, siis praegune W463 erinev tehniliselt W460/461'est kordi rohkem, kui praeguse Niva 1700 sissepritsega katel algsest 1600-karpapajast.

Eelmise sellise igikestva klassiku - tellis-Volvo - tootmise lõpust on möödas juba 10 aastat. Algsest Minist 13, R4'st 21, 2CV'st 23 jne. Klassikute eluea näide oleks see, et Renault R4 läks tootmisesse samal ajal Ford Cortina Mk.I'ga aastal 1962 ja lõppes peaaegu samal ajal Ford Sierraga (1992 ja 1993). Sinna vahele jääb 2 põlve Cortinasid ja 4 põlve Taunuseid ja 3 põlve Sirjesid...
R4 kestis liinil enam-vähem sarnasena 30 aastat, Mini puhul tuleb vahet teha väga paljudel arenenud isenditel ja viimase lõpu Mini ja algne Mini on kaks erinevat autot. Jne. Aga Niva on tootmises 36 aastat, muutumatuna ja edu jätkub Wink Mis kõige hullem: ta kurat pole isegi täna veel vananenud, kui tatarlased viitsiks sinna 2-3 vajalikku lisa panna. Roolivõim, ABS ja 2 turvapatja ning veel 10 aastat oleks rahulikult kindlustatud.

Ehk margipõhiste klassikutega on asi lihtsam, kui esmapilgul paistab. Lisaks paarile eelkirjeldatule mahub klassiku mõiste alla (küll mitte vanatehnika kontekstis, seal võib kaaluda Mk.III), kus võib kohata ka 21.sajandi sünniaastat, Supra Mk.IV (kuni 2002), siis Datsuni S13 (eriti säilunud 1989 originaalauto) ja S14 essiksid, mis on enamuses praeguseks ära rikutud ning kohe esimese asjana rohkem klassikat meelde ei tulegi. W126 on niigi juba sünnipärane klassik, haininalised bemmid niigi vanad ja need ülejäänud on ka tegelikult tatsunid ja sellega asi lõppebki. Ahjah, Mazda RX-7 teine ja kolmas põlv ka aga kas neid üldse meil siin enam on. Üks kunagi oli... aga nende hinnaklass on niisamagi samas augus Ferraride, Porschede, Maseratide jms eksootilise klassikaga 80'te lõpust ja 90'te algusest.

Sinna lisandub päris mitu Itaalia moodsat klassikut, mileldest on ka juttu olnud a'la Alfa33, 75, Spider aga ka selline autoke, kui Uno ja ongi kõik.... Margiklubis pole ju mõtet hakata arutlema, kas tojootakorilla 80'te teisest poolest on klassik või mitte ja kas matsakolmkakskolmehff on kunagi üldse normaalne auto olnud. 90% 80'te lõpust tootmisse tulnud autodest on olnud sünnipärased nurisünnitused ja lähema 50 aasta jooksul nende üle arutleda pole mõtet.
Vasta
#36

(03-03-2013, 18:20 PM)krss Kirjutas:  Kui oleksid tsiteerinud terviklikku postitust, oleks sealt tulnud hästi välja, et hr Supp vihkab pealiskaudsust, mitte otseselt vene tehnikat.

No tee või tina, aga ka koos sm kärsa selgitava postitusega ei loe ma seda välja. Pigem jääb mulje, et kui vene autost pole palagani tehtud, siis neid näha ei taheta.

(02-03-2013, 23:31 PM)supp Kirjutas:  ma väga vihkan vene autosid aga 08 koos asjastutruu tuuninguga vahiks küll ehk siis: kapsariiv, lambo contachi stiilis veljed, koperatiiv "iris" tagaklaasi õhusuunjad ja 07 tagurpidi pööratud iluvõre. ning kõik see nn lühikese tiivaga varjandil.

Pole midagi teha, aga mina loen siit välja et need konkreetsed originaalile suht lähedased masinad oleksid võinud stardis olemata olla, polnud neil ju küljes ühtegi omaaegsele "tuuningule" iseloomulikku detaili :
[Pilt: picture-299.jpg]
[Pilt: picture-452.jpg]
[Pilt: picture-508.jpg]
[Pilt: picture-598.jpg]
[Pilt: picture-664.jpg]

VAZ 2102
Hobitehnikaga mitte sõitmine kartuses et see tema turuväärtust vähendab on sama kui jätta oma naisega magamata, et järgmine mees "väiksemat läbisõitu" nautida saaks
Vasta
#37

noh nii julm ma pole, et vene tehinkat parklas rammima hakkan, aga kuna minu nooruspõlv jäi sinna aega kui suuremjagu inimesi liikus vene tehnikal ja venelased suutsid luua lugematul hulgal igavaid masinaid (loe: sigull, mosse jne erinesid küll mudelite lõikes välimuselt aga sisu ei pakkunud midagi erilist ja neid toodeti terve igaviku), siis millegipärast tekitab minus see tülgastust (ju sai siis lapsepõlves kõrini, näiteks kuuaega tagsi sai tehtud ühele 03le kapitaal remont suurusjärgus 4000euri ja krt , masin sai küll kena aga ei ole see, no pole), aga see ei tähenda veel seda, et ma sarnase tehnika austajaid kuidagi alavääristada tahaks, ehk olgem ausad, minu poolt sel aastal presenteeritud warre on ikka julmalt kehvem auto kui zigull, mosse või volga, aga seeeest tehniliseld kordades huvitavam
Vasta
#38

Ply' jutule Minidest vöin vast lisada, et autode muutused tegelikult eriti suured ikkagi ei ole, kui nüüd vörrelda 58a ja 2000a väljalaset.
Tehniliselt: algsetel oli 4x trummelpidurid, viimastel tootmiskümnenditel ees kettad. Uuematel on ka pidurivöimendi. Algne veeres 10tollistel ratastel, viimased said 13tolli röngad. Jöuallikas oli algselt 850kuupi ja löpus 1300, siis juba sissepritsega. Cooper S millega rallisid vöideti oli siis kahe karbussiga nö tuunitud isend. Samas on mootor siiski pmtselt sama A-series mis 50-datel välja möeldi. Viimasel neljal tootmisaastal lisati rooli sisse ka airbag. Kereosas on tegelikult ka sama auto, muutused on kosmeetilist laadi. Vedrustus(ehk selle puudumine) oli löpuni sama.

Olid muidugi vahepeal ka turboga erimudelid, aga neid tehti siiski peale tehast ringi niiet mingist seeriaautost väga ei saa rääkida.

Ja olles söitnud 87a, 93a, 98a, ja ka oma 62a isendiga siis vöin öelda et köigis neis on sees suht ühesugune tunne, midagi kaotsi pole küll aastatega läinud, kuisiis ehk vajadus tooreklappi kasutadaSmile

Sry, täna peale möningast vaheaega jälle miniga lumes sumanuna tekkis vajadus seda juttu siia produtseeridaSmile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#39

(03-03-2013, 20:12 PM)90Deville Kirjutas:  Ply' jutule Minidest vöin vast lisada, et autode muutused tegelikult eriti suured ikkagi ei ole, kui nüüd vörrelda 58a ja 2000a väljalaset.
Tehniliselt: algsetel oli 4x trummelpidurid, viimastel tootmiskümnenditel ees kettad. Uuematel on ka pidurivöimendi. Algne veeres 10tollistel ratastel, viimased said 13tolli röngad. Jöuallikas oli algselt 850kuupi ja löpus 1300, siis juba sissepritsega. Cooper S millega rallisid vöideti oli siis kahe karbussiga nö tuunitud isend. Samas on mootor siiski pmtselt sama A-series mis 50-datel välja möeldi. Viimasel neljal tootmisaastal lisati rooli sisse ka airbag. Kereosas on tegelikult ka sama auto, muutused on kosmeetilist laadi. Vedrustus(ehk selle puudumine) oli löpuni sama.
Vihastades sm.Supp'i, siis täpselt sama aga oluliselt vähemate muutustega ajajoone ülevaate saame teha Mossest. M-408 kere koos esisilla ja roolisambalahenduse ning ripp-pedaalidega läks tootmisse 1964. Kestis seesinane platform koos kogu veermikuga aastani 1997. Selle juures kestis üks mootor tootmises mudelina 408 1964 kuni mudelini 2138 1982 ja teine 140 kuubikut suurem katel samas keres 1967-1997. Ainus muudatus veermikus puudutas vaid ette tekkinud ketaspidureid ja pidurivõimendit. Kereliselt oli vaid paar disainimuutust, peamiselt tõusnud jalakäija turvalisuse tõttu ehk uputatud ukselingid. Üldse kogu kolmanda põlve Mosse platformi kõige suurem ja nähtavam muudatus oli "eri"mudeli 2140SL plastist kaitserauad, suuremad tagatuled ja digikellaga armatuur. Rattamõõt oli algusest lõpuni sama, sissepritset ei tulnud lõpuni, turvavarustus - hea, et 1973 mitteinerts-turvavööd pandi ja vist lõpuni ei tulnud midagi paremat.

Kui võtta aluseks kasvõi algse Mini armatuur vs MkVII omaga ja panna sinna kõrvale 408 oma vs 1997 Kombi oma, siis seal polegi põhimõtteliselt vahet! Isegi rooliratas oli lõpuni sama... Mini muutus tegelikult ajas rohkem, kui seesinane õnnetu Mosse. Välja mõtlemise ajas seejuures vahet pole, Issigonis tegi asja kiirelt valmis ja lükkas pool-toorena kohe tootmisse, venelased "juurutasid" ammu välja mõeldud disaini ja lahendusi aastaid...
Ehk tegelikult on mõlemad väärilised uunikumid viimase tootmisaastani välja, kuigi pildilt nähtav 1997 Cooper küll väga uunikum välja ei näe Wink Ja ajaloo huvide: 1964-1971 oli "kummipalli" asemel kasutusel hydrolastic-vedrustus. Pluss arenenud käigukastid, automaadi olemasolu jne: ei saa üldiselt keegi venelaste vastu igaviku täpselt sama asja tootmises Wink
Vasta
#40

Hydrolastic oli siiski option minuteada mitte standart.
Automaadiga pole endal kogemust veel olnud, öeldakse suht naljakas olema.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne