Vana hea "Družba"
#1

Panin meelega projektide alla, eks näis, mis välja tuleb. Kõigepealt vaja mootor käima saada.
Teadmata ajalooga kontaktsüütega "Družba-4". Sai diagnoositud surnud süütepool, asendus osutus samuti surnuks ning mähkisin originaali ümber. Tõsi, sekundaar sai 0,30mm traadist ning primaar neli kihti 0,7mm. Seega väljandpinge oluliselt madalam, kuid säde on vägev.
Süüde sai seatud nihiku abil 2,5mm enne ÜSS, tehase märge on jumala umbes, ilmselt on süütemäng teise aastakäigu masinalt. Kütust tuleb peale nii hästi, et pihustab õhupuhastisse tagasi. Küte jõuab ka silindrisse, väljub ta vähesel määral sidurikoja vändakaela tihendi vahelt (süütemängu poolset ei jõudnud vaadata veel, kuid susises too) ja summutist.
Karburaator uuemat tüüpi, kahe reguleerkruviga. Proovitud erinevaid küünlaid ja küünlavahesid, süütenurki ja reguleerkruvide asendit. Tõmmata ja lammutada muidu maru vägev, mootori ehitus kenasti selge. Aga tühja teha pole ka mõtet, pole ühtki turtsumist ka saanud. Kahtlustan sädet - õhus särtsub, silindris jääb väheseks.
Siit üleskutse - ehk on Paide ligi kellelgi töökorras süütepooli, mida proovida? Sealt vaataks edasi.
Vasta
#2

Endal oli kunagi taoline jama, et säde selline, et tapab pool küla maha aga popsu ei tee. Hädast aitas välja võrri 1 klemmiga süütepool, see peale ning paugupill.
Vasta
#3

See 2,5 mm enne surnud seisu on süüte jaoks liiga hiline,võid 4,5 mm panna. Aga see sae pätakas on paras pähkel teinekord. Hulgivigadega saagi annab päris käima kakkuda. Võid isegi õla ära sikutada.....Töökorras originaal süütepoole on juba raske leida. Muud kraami liigub rohkesti. Jõudu pusimisel!
Vasta
#4

(01-09-2013, 21:46 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  See 2,5 mm enne surnud seisu on süüte jaoks liiga hiline,võid 4,5 mm panna. Aga see sae pätakas on paras pähkel teinekord. Hulgivigadega saagi annab päris käima kakkuda. Võid isegi õla ära sikutada.....Töökorras originaal süütepoole on juba raske leida. Muud kraami liigub rohkesti. Jõudu pusimisel!

Sellise süüte asendiga peaks lubama ikkagi või tagasi lööma.
Vasta
#5

Süütepoole-mänge mul jagub aga kondekatega on tuuga.
Sellele putukale käib otsa veel veepump ja vints ka ja villise tahtis pooleks tõmmata kui too truubist läbi vajus.
Veepumbaga sai tiiki tyhjaks pumbatud ja asi lõppes, ummistumisega.Kogred olid lahti tulnud põhjaklapi võrgu vahelt pumpa pääsenud.
Vasta
#6

timm kirjutas
Tsitaat:Küte jõuab ka silindrisse, väljub ta vähesel määral sidurikoja vändakaela tihendi vahelt (süütemängu poolset ei jõudnud vaadata veel, kuid susises too) ja summutist.
Kas mitte seesama väntvõlli tihend ei ole süüdlane?
Vasta
#7

Ei taha uskuda! Sidurikojas oli vast viie tilga jagu kütust päeva käiamise peale. Enne süüteprobleemi täielikku välistamist ei tahaks uut tihendit käiku lasta.
Karburaatorist tagasi löömine on ilmselt vältimatu, st normaalne?
Andestagem võhiklikkust. Kuidas üles seada välist süütepooli? Minu katsetused 12V aku ja auto süütepooliga ei toiminud, kuigi ei välista halba ühendust skeemis.
Vasta
#8

2T mootoril karteri simmerid elutähtsad detailid, vanal seisnud mootoril oleks kõige targem need esimesena ära vahetada. Kui küttesegu juba simmeri vahelt välja voolab siis viimane kindlasti surnud.
Vasta
#9

Võrri oma ühendad juhtmega kontakti külge nii, et vana süütepool on ühendatud. 12v puhul tuleb tuua juhe välja ainult kontaktist ning ühendada pooli - klemmi külge.
Vasta
#10

Vaheta simmerid ära. Kui nad juba nii hõredad on, et isegi läbi tilguvad, siis ei saagi käivitamisest juttu olla. Kui ei usu, mõõda kompressiooni.
Vasta
#11

Natuke OT, aga mul vedeleb ka kasutult garaazi all vana družba.

Eelmine aasta kevad sai isegi pöördesse ajatud - mootori osa töötas, aga saeplaadi osa on puudu, seega masinaga midagi erilist teha ei osanud ja nii ta seisma on jäänud.

Pika jutu eesmärk on see, et kui võrumaale satud, siis võid 30 euro eest minu družba endale saada, kuna mina ei oska midagi sellega teha.

Jah - sümboolne väärtus on, aga kõike ei mahu ka säilitama - eriti veel kui asi ei ole komplektne.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#12

No hard feelings, aga HEA peaks olema jutumärkides, mitte Druzba Big Grin
Vasta
#13

(02-09-2013, 21:21 PM)vipi666 Kirjutas:  No hard feelings, aga HEA peaks olema jutumärkides, mitte Druzba Big Grin

Võibolla pole eelkirjutaja 60-ndatel metsas oma tarbrks puid varunud, et nii arvab. Igatahes oli vana hea Družba palju etem kui kahemehesaag. Tööviljakuse koha pealt. Polnud ju paremaid saada, neid tänapäeva viimase malli saage. Kuigi ka kahemehesaega on üksjagu tööd tehtud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

(02-09-2013, 21:21 PM)vipi666 Kirjutas:  No hard feelings, aga HEA peaks olema jutumärkides, mitte Druzba Big Grin

Hommik! Kõik siin ilmas on suhteline: hea, kole, ilus, vana(aegne) ning nende iseloomustavate väljendite kasutamisel oleks heaks tooniks arvestada, et maailma naba asub kusagil mujal...

Veel üks tähelepanek siit foorumist, mis puudutab pildistamist.
Tore on muidugi, kui " ISENDI" ( kuidas see ka ei kõla) pildistamisel on taustana näha omaniku töökoja- garaazi sisustust jms. See on huvitav kindlasti. Näed, mis mehega tegu, tema töökultuuri, korraarmastust jne.Tihti näeb ka midagi muud , mis tehtud või töös.

Vahel avaldatakse pildid tõelisest kolikambrist, kus on raske ära tabada eset, millest on jutt...No pole lihtsalt sõnu...

Edasi, poisid!

Tervitab Veteran.
Vasta
#15

Vägisi meenub lugu sellest kui jaapanlased esimest korda Druzbat nägid, arvati et selle pilliga veetakse metsa ka välja...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16

Oli täitsa olemas Druzbale külgekäiv vints- ilmselt küll püstijäänud puu mahatõmbamiseks. Siis langetuskiil väljaheitegaasi rõhu pealt. Eraisikutele müüdi külgepandavat veepumpa. Siis üks paadimootor, muruniitja olid Druzba baasil. Vast veel midagi?
Vasta
#17

Räägitakse, et alalisvoolugeneraator ГЗ-106А on samuti "Družba-4" baasil. Akude laadimiseks välistingimustes siis. Kaks motoblokki evib ka seda mootorit.
Vints on muidu väljanägemiselt tummine. Huvitav, palju temaga tõmmata sai?
Vasta
#18

Langetuskiil on hüdrauliline. Pump käib reduktori kolmnurkse kaane asemale. Ise pole elavat näinud. Aga tahaks küll. Võiks lausa omada, kui kellegi kuskil vedeleb...

Edit: Lisasin illustratsiooni:
[Pilt: 139.jpg]

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#19

Lisaksin nimistusse lattniiduki,latt 1m lai ja niitis mis jube.
Vasta
#20

(03-09-2013, 23:55 PM)Wiki432 Kirjutas:  Langetuskiil on hüdrauliline. Pump käib reduktori kolmnurkse kaane asemale. Ise pole elavat näinud. Aga tahaks küll. Võiks lausa omada, kui kellegi kuskil vedeleb...

Edit: Lisasin illustratsiooni:
[Pilt: 139.jpg]

Druzbast asi kaugel... vana laseb ju Uraliga...... Kas Urali kiil oli Druzba omaga sarnane või oli juba moodsam variant. Selles küsimus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne