Postitused: 2,534
Teemad: 258
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
99% , et seda ei saa arvele, ülejäänud 1% ei ole legaalne tegevus
Postitused: 2,318
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
10-07-2014, 19:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2014, 23:11 PM ja muutjaks oli
pen.skar.)
Sain ka käest kätte käinud Suzuki omanikuks. Kindlustuspoliisi tegemisel tuleb välja viimane legaalne omanik, tema aadress. Kirjutasin sinna ja vastuskirjaga läksin ARK`i. Seal loeti see tähelepanelikult läbi ja vormistatigi ost-müük temaga ilma vahepealsete hädaomaniketa. No number sel masinal ikka on külges?
Postitused: 4,633
Teemad: 70
Liitus: Aug 2009
Maine:
23
Kõik ilus ilmselt seni kuni eelmine omanik veel siinilmas,kui juba peetruse juures siis käib see trall ilmselt läbi nootari juba ja maksab kenasti.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
tasub ark-iga suhelda. nad tegelikult painduvad kohati üsna palju. ja igasugu puuduvaid dokumente muldvanade masinate puhul saab sageli asendada oma allkirjaga mingil avaldusel, millega võtad vastutuse enda peale, kui mingi kamm peaks kunagi tekkima.
Postitused: 132
Teemad: 109
Liitus: Oct 2005
Maine:
2
11-07-2014, 12:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2014, 12:19 PM ja muutjaks oli
roosakummik.)
Ka mul tekkis küsimus.
Kui ma olen tsikli koostanud juppidest siit ja sealt (Vanarauast, vanatehnika laatatelt, müügiportaalidest), tekib küsimus kellega ma selle ostu- müügi lepingu, kust ma selle omaniku leian.
Kas siis ei ole võimalik, et teen seletuskirja ja soovin mootorratta esmaregistreerida. Kui tsikkel vastab tehnonõuetele. Ma arvan, et nullist on vist kõige kindlam.
Endalgi plaan nüüd, siis üks Kovrovets arvele võtta niimoodi, kui muu ei aita sõidan üle lahe, maksku mis maksab.
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Kogu see sõiduki omaniku teema on juriidiliselt veidi keerulisem, sest omandiõigus ja registreering MNTA-s pole üks ja sama. Lihtsustatult võib öelda, et MNTA registreerib sõidukeid ja nende omanikke, kuid ei tõenda omandisuhet.
@roosakummik
Seadus näeb ette, et varuosadest koostatud sõidukit ei saa arvele võtta. Kahjuks puudub MNTA-s minu hinnagul absoluutne pädevus (olen vaielnud päris mitme (tollal veel ARKi juhatajaga)) selle seadusepunkti mõistmiseks. Kõik nad väitsid, et kui osta vanatehnikaturgudelt tsikkel jupikaupa kokku, kaasa arvatud tehases korrektselt nummerdatud raam (mis pidi ju enne terviklikule tsiklile kuuluma), siis arvele ei saa, sest varuosadest koostatud.
Kui nüüd teoretiseerida, et võtan 100% originaalseisundis mootorratta restaureerimiseks lahti, siis on mul samamoodi hunnik varuosi. Kui panen tsikli uuesti kokku, siis on ta varuosadest koostatud. Ühtlasi pole põhimõttelist vahet, kas lahti võttis keegi teine või asendan varuosi kelleltki teiselt saadud varuosadega, kasvõi 100%. Seadusandja mõtles tõenäoliselt, et arvelevõtmine tuleb keelata juhtumitel, kus inimene läheb poodi, ostab nt üksikult varuosadena alates tsikliraamist kuni viimase kruvini kõik jupid, et neist ise tsikkel koostada. MNTA tõlgendab seda aga vaikimisi nii, et ühe korra lahtivõetud tsiklit pole enam põhimõtteliselt võimalik arvele saada, seda isegi siis, kui kõik registreerimiseks vajalikud dokumendid on olemas.
Rumalate vaidluste vältimiseks on mõttekas lihtsalt varuosadest koostamise fakt maha vaikida ja mõne sugulase-tuttavaga terve tsikli kohta ostumüügileping sõlmida.
Postitused: 3
Teemad: 1
Liitus: Aug 2014
Maine:
0
Kas oli lõpuks õnne? endal tuleb ka kogu see teekond nüüd ette võtta 1966 aasta mercedesega. head soovitused alati teretulnud!
Postitused: 198
Teemad: 29
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Sarnane probleem on minul 90'ndatel toodetud ТМЗ-5.951 'ga, sinine EV tehnopass. Ratas minu käes juba 6 aastat, tehnopassis mainitud omanik on Peetruse juures, ostsin järgmiselt omanikult ilma lepinguta. Registri tädi nähvas mõned aastad tagasi, et tuleb teha O/M leping pärijatega, kelle tuvastamine otsimine olevat minu enda teha. Loll lugu, äge ja Eestis mitte tihti esinev ratas, toimiv heas kompletsuses, aga arvele ei saa mitte. Hea meelega ostaks mingi paberitega rääbise ja ehitaks kahest rattast ühe, et saaks legaalselt liigelda.
Postitused: 749
Teemad: 61
Liitus: Oct 2008
Maine:
9
Peetruse juures oleva omanikuga auto enda arvele saamise teema on läbitud ja edukalt, kõik seaduslik ja suht lihtne aint aeganõudev.
Praegu hädas aga mootorrattaga (mopeediga), mis Saksamaal uuena poest ostetud, seal ka ilmselt suurema osa läbisõidust saanud, siis Eestisse toodud kuskilt vanakraami laadalt ostetuna. Paberitest on alles poest saadud garantii/hooldusleht, natuke isegi hooldaja poolt täidetud.
ARK-is on läbitud esmane ülevaatus, mootori ja raami number kõik aktis kirjas. Häda hakkas pihta siis, kui küsiti tehnilist passi, ehk registreerimistunnistust. 1981 aastal, kui mootorratas (80 kuubikut) osteti, ei käinud sellised sõidukid Saksamaal registris, seepärast meie ametnik seda ka ei leidnud aga keeldub uskumast, et sõiduk polegi pidanud registris olema. Kas kellegi on soovitusi kuidas edasi minna, sõita masinaga tahaks ikka rohkem kui lihtsalt koduaias tiirutada.
Do'nt panic
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
Tee neile eesti.ee kaudu sisselogituna ametlik kiri koos põhjaliku selgitusega ja soovitavalt ka viitega seadusele, mis lubas seda kunagi regamata kasutada. Oma mees Havannas on meil ksf impreza, platseerub Saksamaal ja muidu ka asjalik, ehk leiab tema viite tolleaegsele seadusele?
Ma olen korra ARK-le sellise päringu saatnud, üllatusin meeldivalt kui paari päeva pärast tuli taskusse kõne ja asi detailideni lahti seletati. Seal on kenasid ja asjalikke inimesi ka veel? tööl.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 603
Teemad: 39
Liitus: Apr 2009
Maine:
10
Talvel sai töökaaslase garaazist leitud vana kawasaki GPZ550. Ilmselgelt vedasin selle esimese silmapilgu armastuse peale minema. Sellepärast ma pead esialgu ei vaevanud, et dokumente pole. Siis aga lõi pähe, et tahaks ikka sõita jne. Kuna omaniku kontakte njetu, aga numbrimärk küljes ja ratas süsteemist täielikult kustutatud pole, siis sai ARK-i kiri kirjutatud, et kui võimalik, siis ehk saaksite esialgse omanikuga kontakti võtta ja ehk saan dokumendid temalt ära osta nõusolekul. Või siis ratta tagastada. Ja nii tegingi. Ma ei tea, kas vastaja oli ise ka tsikliinimene, aga päris südant soendav ja meeldiv kiri tuli vastu. Omanikuga sai kontakt loodud ning Paar nädalat hiljem olid dokumendid minu käes ja ratas minu nimel. Nüüd ajan vaikselt juppe kokku ja sean pilli sõidukorda.
Muidugi üks variant on kuskilt ebayst dok-idega raam sebida. Aga see ei pruugi asja lihtsamaks teha, sest näiteks kawale raami otsides koos paberitega ei leidnud ma suurt midagi.
Loodan, et saad selle elukaga asjad korda.
Almost Again