Baueri? tehase naistekas
#1

Õnnestus mõni aeg tagasi oma erakollektsiooni, nagu siin armastatakse öelda, soetada üks daamidele suunitletud jalgratas, mille kohta ei ei julge oletusi teha enne kui targemad või rohkem näinud isikud (nende kirjelduste vahele ei julge võrdusmärki panna) on samuti arvamust avaldanud.

Enda tähelepanekud:
Säilinud on 1 käepide, millelt võib tuvastada kirja "Hebie".

Raaminumber on 0806732

Keskjooksu all on markeering BA või RA(??)40. Vt pilti

Kahvli otsad on olnud kroomitud/nikeldatud

Porilauad samuti kroomitud/nikeldatud ning keskel on jooksnud roheline triip. Tagumisel porilaual seelikuvõrgu augud ning triibutuse järgi võib oletada, et ka marki märkiv vesipilt on tagumisel porilaual ilutsenud, kuid kõik loetava on aeg sealt ära kaotanud.

Triibutus raamil on olnud valge ja rohelisega ning alusvärv ise must.

Pulgal on olnud valget värvi kiri, kuid see on väga kulunud ning vähenäinud ning mitte veel ka targa inimesena jällegi ei hakkaks huupi pakkuma. nähtavad tähed võiksid olla SAR?? rohkem nagu midagi välja ei loe. Vt pilti

Sildiaukude (või kassiaukude? ma pole päris kindel, kas uutel huvilistel lubatakse neid nii nimetada ja jääme siis esialgu sildiaukude juurde ) vahe on nähtav pildilt ning august auguni ca 40mm

Pedaalid, jooksud, pakiraam ja sadul on ilmselt NSVL päritolu ja nendest täpsemaid pilte ei teinud. Mida ketirattast arvata?

[Pilt: large_28822641_1q3C.jpg]
[Pilt: large_28822643_fo76.jpg]
[Pilt: large_28822645_31M5.jpg]
[Pilt: large_28822647_GozW.jpg]
[Pilt: large_28822649_TfRQ.jpg]
[Pilt: large_28822653_Vy2d.jpg]
[Pilt: large_28822655_Mx5D.jpg]
[Pilt: large_28822657_AIKK.jpg]
[Pilt: large_28822659_Celn.jpg]
[Pilt: large_28822661_F1Dp.jpg]
[Pilt: large_28822663_93Fo.jpg]
[Pilt: large_28822665_yUhK.jpg]
Vasta
#2

Osade detailide ja kujundusosade tegumood oleks nagu sarnane selle minu 1938. aasta naisterahva-Rudoniga http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=33244 , aga mine sa võta kinni, kas see seos on olemas.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Tänan näitamast!
Pole oluline, keas keegi on uus, noor või juba vana ja põdur huviline, kõik on ühtviisi olulised ja teretulnud toimetama vanaratta imelisse maailma! Cool
Ja Kass pole mingi foorumi püha loom ega erivajadustega alfaisane ning tema augud on laiadele huvilistehordidele alati avatud. (seda muidugi kujundlikus keeles ja ülekantud mõttes!)
Valdo tugeva analüütikuna ja pool sajandit teemaga tegelenuna näeb muidugi igasuguseid seoseid ja molekulaartasandi kattuvusi rohkem kui kõik teised huvilised kokku.
Mina seostaks seda aparaati pigem selle isasloomaga
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42654
Paraku pole ka seda isendit õnnestunud minul täpsemalt märatleda. Muidugi on seda meestekat Rudoniga juba palju lihtsam seostada.
Olen kohanud viiteid mõnele jalgrattale, milledel on kasutatud sellist laia rohelist ilutriipu koos valge peene triibuga, üks ratas oli Victoria (aga need ei velod siin ei ole arvatavasti mitte Victoriad, ka Rudolf Niibo müüs vististi Victoriaid?), teine kellegi lätlase lehel vist Lippertsiks või Livaks nimetatud (tegelikult ilmselt ikkagi mingi saksa ratas, ei leia enam üles seda kohta).
Antud isendi ketiratas on igal juhul "Vana", kas algne, seda ei oska kommenteerida.
Vasta
#4

Tänan kaasa mõtlemast. Rudoniga on välist sarnasust ja ka raaminumbreid löödi Rudonile päris suuri, kuid..kas Rudonisid tehti ka ilma iseloomulike nn kiirteta? Samuti oleks kasulik võrrelda sildiaukude vahet Rudoniga (kahjuks mul ei õnnestunud foorumist antud suurust leida hetkel). Kas on keegi tuvastanud, et Rudoni on kasutanud Hebie käepidemeid (see oleks muidugi kaudne juhtlõng kuna ka minu ratta käepide ei pruugi algupärane olla)?

Ka isand kassi viidatud rattal on olemas metallist tugevduskiired, mida minu rattal ei ole. Kas on ka infot, mis sellel sildiaukude vahe võiks olla ja kas keskjooksu all ka mingi markeering on nagu minu omal? Triibutus ja raaminumber on väga sarnased, kuid isegi kui siia seos luua, siis kasu sellest hetkel ei ole kuna ka teine ratas on anonüümne ning noore ja kärsitu inimesena tahaks ju kohe kõik päevapealt välja selgitada.

Kui nüüd tulla kirja juurde raamil, mis algab minu hinnangul tähtedega SA ning kolmandana tähena võiks olla B, R vms ei viita senipakutud variantidele. Üleüldse rikub see kiri raamil kõik vähegi mõistlikumad leitud seosed ära ja parem oleks vist see kiri sealt mehaaniliselt eemaldada, et silma ja hinge kraapima ei jääks ja jõuda järeldusele, et tegemist on jalgrattaga ja mingi tõenäosusega Riga või koguni Desnaga...
Vasta
#5

?


Pole hullu, täna noor ja kärsitu, homme juba keskeakriis ja kliimaks, tean omast käest! Ja varsti kena vaikne vanainimene valmis!
Kasu oleme kindlasti saanud, seoste loomisega jne. Tekib kvantiteedi kuhjumine, mis mingil kriitilisel hetkel kasvab uueks kvaliteediks, ehk on tekkinud juurde uurimisobjekt, mis annab meile infokillukesi edasiseks analüüsiks.
Peamine võit, mida võime sellest teemast saada ongi Rudoni jalgrataste (raamide?) tootja väljaselgitamine. Siiani me ei tea, kes ja kus need raamid tootis. Rudoni sildiaukude (vist ca 78 jne mm?) võrdlemine tundmatute rohetriibulistega ei aita, tegu on eri mudelitega/brändidega, aga pole võimatu, et toodetud on need jalgrattad/raamid kõik ühes tehases, ja mitte väikeses tehases. Nüüd oleks järgmisena vajalik võrrelda Rudonide ja rohetriibuliste isendite sõlmi, lahendusi ja otsida ühiseid jooni ja stiilielemente. Ring tõmbub järjest koomale.
Rohetriibuline "kiirtega" raam on ksf! Illi123 erakogus, loodan, et ta asja uurib.
Hebia lenksukäepidemeid jms tooteid kasutas pool Euroopat, see meid edasi ei vii, lenksegi kasutasid tootjad erinevaid jne...
Tähed/sõnad raamil võivad olla ka mudeli nimi jms, tootjal võis olla mitmeid eri minega mudeleid, võis olla ka muidugi tootja enda nimi. Kas tagaporikalt tõesti midagi välja ei loe. Rudonil oli ka tagaporikal ringikujukine vesipilt....
Muide, mis sellest osta vedrukahvliga Royal-Enfieldist? sai?
Vasta
#6

Varjatud eesmärgist või koguni vandenõust infokildude põhjal välja selgitada raamide suurtootja mina amatöörina ei osanud esialgu mõelda ega unistadagi. Igatahes, kui asi selliselt sõnastada, et keegi kuskil tootis mitmete markide jaoks raame ja selle välja selgitamine aitaks edasi mitmete tundmatute raamide identifitseerimiseni, siis tundub võrdlus ja infokildude kogumine mõistuspärane ning mõtted Rigast ja Desnast võib vast kõrvale visata.

Tagaporilaua osas mälus sobrades hakkan mõtlema, et ehk triibutus katkestati hoopis helkuri tarbeks, kuigi mälu järgi auku porilauas täpselt seal ei olnud ja seepärast eeldasin logo võimalikku asukohta. Aga ehk toimub muundumine kenaks vaikseks vanainimeseks oodatust kiiremini ja sellega seoses veab ka minu mälu alt ja oli porilaual ka auk selles kohas sees helkuri tarbeks või oli helkuri sellise kujuga, et kattis suuremat pinda ja passis sellesse auku, kus hetkel nõukaaegne helkur paikneb. Samas jälle viirastub mingi seos, et vaevumärgatav sõõrjas valge värvi jäänus võis porilaual ju olla, peab võimalusel üle kontrollima. Rudoni logo tundub Valdo meestekal helesiniste servadega, mis jällegi justkui ei klapiks valge värviga.

Aga seoses selle kirjaga raamitorul peab ilsmelt hakkama süstemaatiliselt otsima nii tootja kui mudelinimesid, mis algaksid tähtedega SA.

Maastikurataste vaimustusega seoses on esiamordiga meestekate järele turul suur nõudlus ja sellest tulenevalt kerkis ka hind suuremaks kui mina tol hetkel maksta soovisin...
Vasta
#7

Olen siin mõelnud, et ehk on Rudonide ja rohe-triibuliste jalgrataste valmistajaks olnud saksa Baueri tehas? Kiitke takka või lükake ümber! Kas on kellegi vaba aega ja Baueri tehase jalgrattaid, et võrrelda ?
Aga olgu, keegi nagu-nii ei viitsi ega ole huvitatud seda hüpoteesi lahkama, lisan siia Tilmani baasist Baueri tootmisaastad/raaminumbrid, Rudonile nagu hädapärast sobiks, olen seda enne ka vaadanud
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/bauer.pdf
Seda arvamust, et Niibo lasi kusagil Koplis mõnel antvärgil raamid kokku joota ja toksis uhkuse pärast 6-kohalised numbrid raamidele peale, pole ma kunagi toetanud.
Bauer kasutas raamide nummerdamisel sarnast 08xxxxx ja 09xxxxx numbrikuju (tõsi, neid oli teisigi), ka neid "tugevdus- ja ilukiiri" on Bauer oma toodangul kasutanud (jällegi, ka teised saksa tootjad on sellist asja oma toodangul kasutanud).
Vasta
#8

Mul on kuskil naiste Bauer kui aegavatan
Vasta
#9

Armexile tänu juba ette ära, vähemalt üks tõsimeelne vanade jalgrataste huviline mees! Cool
Ise olen teine, lisan siia veel ühe "rudoni-tüüpi kiirtega" Baueri raami
[Pilt: 2lk9qoi.jpg]

silt on ees rohetribulistelt ratastelt ja vist? ka Rudonilt tuttavate terasneetidega. Silte oli Baueril vist mitmeid, lisaks segane lugu LBC siltidega.
Vasta
#10

Väga tänuväärt, et tõsimeelsed vanade jalgrataste huvilised oma panused siia teemasse on andnud ja silmust aina koomale sikutatakse. Kuna mind lahutab antud teema kontekstis tõsimeelsest vanajalgratta huvilisest tuvastatav Baueri jalgrattas või selle jäänus minu omanduses, mida tuvastamata asjadega võrrelda, siis kolasin mööda internetiavarusi ringi mõttega leida mõne sarnase Baueri pilt või mudelinimesid aga esialgu tulutult.Aga jonni veel ei jäta ja ehk lisandub siitkaudugi veel midagi põnevat
Vasta
#11

(17-07-2014, 12:47 PM)s2si Kirjutas:  Kuna mind lahutab antud teema kontekstis tõsimeelsest vanajalgratta huvilisest tuvastatav Baueri jalgrattas või selle jäänus minu omanduses, mida tuvastamata asjadega võrrelda, siis kolasin mööda internetiavarusi ringi mõttega leida mõne sarnase Baueri pilt või mudelinimesid aga esialgu tulutult.

Paraku tõesti ennesõja Baueri jalgrataste kohta eriti midagi asjalikku võrgust ei leia, kuigi peaks nagu raaminr-te järgi tegu olema üsna suure tootjaga. Ka meil Eestis pole eriti sage leid. Lgp. ksf! Manicu suurepäraselt lehelt võib küll näiteks lugeda, et 1937-38 müüs AS Kapsi & Co Baueri jalgrattaid "Pfeil", samuti on Saaremaalt 1941 rekvireeritud jalgrataste nimekirjas otseselt Baueri nimelisi üsna mitu. Lisaks veel need LBC (Ludwig Bauer & Co) sildid, mis on kindlasti Baueri tehase omad ja milledel Baueri nime välja kirjutatud ei ole, nendele veel juurde LBC sildiga jalgrattad, mis kindlasti ei ole Baueri omad.
Lisan viite samast foorumist ära kadunud kaasfoorumlase (äkksf! Oldmopedi kunagisest Baueri naistekast
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=34489

veel Baueri silte foorumist
[Pilt: 11in5eu.jpg]
[Pilt: attachment.php?aid=40283]

Ja olgu siis üks LBC silt ka

[Pilt: a5xdu.jpg]

Keegi pole mu eelnevat juttu lugenud (või vaevunud kommenteerima) Rudoni siltide terasneetide kohalt (või nagu siin tavaks on öelda - metall-... Toungue ). On siin näha olnud Rudoni silte kruvide/poldikestega, messing- ja terasneetidega (hilisem, 30-ndate lõpu seeria?), mine võta kinni, on meil küll ka ju "seibitäpsusega restaureerimist, aga...?)

Ehk siis jälle mitte midagi siia juurde minu poolt.
Vasta
#12

Ka Waffenkönig oli Baueri kaubamärk :

http://www.ebay.com/itm/WAFFENKONIG-FAHR...7675.l2557#

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#13

No näed, ilmselt neid kaubamärke/mudeleid on veel hulga. Aga ka see Waffenköning on Eestis täiesti olemas olnud, jällegiSaaremaalt rekvireeritud rataste nimekirjas W-köningid nr 0.96xxxx ja 1.00x.xxx
http://eag.vanatehnika.ee/ewrattad-saaremaa1942.html
Vasta
#14

Varastatud rataste nimekirjas lisaks 0751611.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#15

Muutsin teema pealkirja kuna targemad selles teemas (http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26773) leidsid, et Bauer sedalaadi raame toota võis (vihjati jube ettenägelikult sellele varemgi) ja neid ka Eestisse omajagu jõuda võis.Kiitus hea töö eest!

Muuhulgas on sarnasusena ühel Rudoni teema raamil ka keskjooksu alla sarnane markeering nagu selle teema rattal.
Vasta
#16

(25-07-2014, 10:18 AM)s2si Kirjutas:  Muuhulgas on sarnasusena ühel Rudoni teema raamil ka keskjooksu alla sarnane markeering nagu selle teema rattal.

Ega väiketootjad ise muhve ei tootnud nagunii, kasutasid suurte Lääne tootjate standardmuhve. Sealt ka siis need markeeringud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

(18-07-2014, 13:19 PM)kass Kirjutas:  No näed, ilmselt neid kaubamärke/mudeleid on veel hulga. Aga ka see Waffenköning on Eestis täiesti olemas olnud, jällegiSaaremaalt rekvireeritud rataste nimekirjas W-köningid nr 0.96xxxx ja 1.00x.xxx
http://eag.vanatehnika.ee/ewrattad-saaremaa1942.html

Saksamaalt teada ka Claire ja Hessland

Ekstratugev raam, pakuti ka ilma esisildita.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#18

Nagu dotsent Illi123 värskelt kindlaks on teinud, tundub, et ka HANSA jalgrattad on Baueri tehases valmistatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne