Belaruss MTZ -5 LS, Беларусь МТЗ 5ЛС
#21

Sügav kummardus minupoolt, pidin juba ise hakkama helistama et kas lähed järgi või mitte... Wink

Jääme edasisest protsessist pilte ja infot ootamaWink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#22

Üks sooloks tehtud(vist) seisab xxxxxxxxx ja paistab,et pole ammu liikunud.
Vasta
#23

Kaks ja pool nädalat mööda läinud, aga aega masinaga tegeleda olnud vähe. Käsil oli külapäeva korraldamise projekti elluviimine. Päevakorras kohe LTZ ja UAZ. Hetkeseis siis järgmine:
kabiini põrand linnus...ast enam vähem puhastatud. Survepesuks vaja traktor veel teise kohta tarida. Et õuemuru rohkem mitte rikkuda, pean enne teisaldamist ära vahetama ühe esi- ja ühe tagarehvi, millistel väliskummi karkass ilmselt tühjana seismisest ja tühja rehviga transportimisest murdunud. Esirehvi ventiil sisekummi küljest ka kohe-kohe irdumas. Tühi tagarehv tühjeneb pumpamisel pea sama kiiresti, kui õhk sisse läheb. Tagaratastel rummud paigaldatud selliselt, et rummu ja velje poldid-mutrid sissepoole. Osa rummu kinnituspolte enne mind katki keeratud. Et tagaratast kätte saada, tuleb see alt ära võtta koos rummuga. Samas tegevusruum piiratud ja ühe rummu poltidele pääseb nurga all ligi vaid silmus- ja lehtvõtmega, teisel pool ainult lehtvõtmega. Tänaseks ära kulunud poolteist pudelit roostesurma ja õnneks rummu murdumata poldid liikuma saadud. Rummud ise poolteljel ei liigu, kuigi saanud pikka aega roostesurma ja kuvaldat. Ilmselt vaja kombineerida mingi tõmbits.
Roostesurm ja kang aitasid liikuma saada ka tagasilla difri blokeerimispedaali ja sellega peaks nüüd olema tagarattad blokist vabastatud. Pedaal nimelt oli kinni kiilunud/roostetanud lukustatud asendis.
Ka diisli sain liikuma. Imelik aga seejuures, et esimeste pööretega kaasnes karteri põhja õliavast ca teeklaasi jagu puhta vee väljavoolamine. Minu valdusesse jõudmisel jahutussüsteemis vett sees ei olnud (plokikraan lahti, radika kraan hoopiski puudu) ja karteri põhja all õli kork puudu. Kes oskab põhjust pakkuda, ootan arvamusi.
Vett tuli ka siduri karterist, kui alloleva ava ära puhastasin. Sellega seoses kolmandiku jagu peasidurist roostes, aga tundub, et veab ja lahutab.
Midagi juhtus käivitusmootori siduriga või pendiksiga- reduktori hammasrattast ringi ajades ei võta enam suurt katelt kaasa.
Veel niipalju, et kütuse hoova sain liikuma. Murdunud on õhupuhasti ja väljalasketoru kinnitusjalad ja geneka kronstein. Esimesed kaks asendatavad D65 omadega, viimane aga ei ole sama Jumz-ga. Kui algul tundus, et rikutud vaid kabiini tagaosa, siis ka kabiini esisein deformeerunud.
Käisin vaatamas ka ca viisteist aastat õues seisnud MTZ-i, millelel peal 1972 aasta kap. remondi D65. Selgus, et viimane kahjuks ka kinni. Traktor ise ilmselt mingi üleminekumudel MTZ 5-lt MTz 50-le. Äkki MTZ 50 L (birkal tekst kulunud ja loetav vaid sissepressitud 62, ilmselt vl 1962)?
Mootor D65 (originaalis oli olnud D48), kapott MTZ 5, vahekasti ei osanud määrata, kõik muu aga välisvaatlusel (tagasild, käimakast, hüdraulika, roolisüsteem, esipruss, esisild, kabiin, esikannel) puhas MTZ 50. Seejuures kabiini külgaknad on mitteavatavad ja kabiini tagaseinas kaks mitteavatavat akent. Tundub olevat vabriku töö. Fotokas oli kaasa, aga ei taibanud pilte teha. Ehk edaspidi, kuna ei asu minu igapäevasest tegevuspiirkonnast kaugel. Mootorist omanik nõus loobuma. Ülejäänut hoiab doonoriks teisele Russile. Iseasi, kas mootoriga on midagi teha.
Vasta
#24

MTZ-50PL. Kirjelduse järgi kõik, sh väljalaskeaasta, klapib. Tegu on tõesti üleminekumudeliga MTZ-5lt MTZ-50le. Originaalis jah mootoriks D-48. Väidetavalt ei suudetud piisavalt kiiresti MTZ-50 "oma" mootori D-50 tootmist organiseerida ja see asjaolu saigi sellise üleminekumudeli tekkimise põhjuseks. Peaks olema üsna haruldane asi, kuna selle tootmisaeg oli üsna lühike (1962-1963, s.t. kuni MTZ-50 seeriatootmise alguseni).

Ega selle mudeli kohta Internetist eriti infot leia, aga siin Vene foorumis mõned pildid:

http://rcforum.ru/showpost.php?p=2449123&postcount=1554

Edu MTZ-5 taastamisel, hoian teemal huviga silma peal!

(26-08-2014, 00:45 AM)jürimees Kirjutas:  Käisin vaatamas ka ca viisteist aastat õues seisnud MTZ-i, millelel peal 1972 aasta kap. remondi D65. Selgus, et viimane kahjuks ka kinni. Traktor ise ilmselt mingi üleminekumudel MTZ 5-lt MTz 50-le. Äkki MTZ 50 L (birkal tekst kulunud ja loetav vaid sissepressitud 62, ilmselt vl 1962)?
Mootor D65 (originaalis oli olnud D48), kapott MTZ 5, vahekasti ei osanud määrata, kõik muu aga välisvaatlusel (tagasild, käimakast, hüdraulika, roolisüsteem, esipruss, esisild, kabiin, esikannel) puhas MTZ 50. Seejuures kabiini külgaknad on mitteavatavad ja kabiini tagaseinas kaks mitteavatavat akent. Tundub olevat vabriku töö. Fotokas oli kaasa, aga ei taibanud pilte teha. Ehk edaspidi, kuna ei asu minu igapäevasest tegevuspiirkonnast kaugel. Mootorist omanik nõus loobuma. Ülejäänut hoiab doonoriks teisele Russile. Iseasi, kas mootoriga on midagi teha.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#25

Sillu kirjutas
Tsitaat:MTZ-50PL. Kirjelduse järgi kõik, sh väljalaskeaasta, klapib. Tegu on tõesti üleminekumudeliga MTZ-5lt MTZ-50le. Originaalis jah mootoriks D-48. Väidetavalt ei suudetud piisavalt kiiresti MTZ-50 "oma" mootori D-50 tootmist organiseerida ja see asjaolu saigi sellise üleminekumudeli tekkimise põhjuseks. Peaks olema üsna haruldane asi, kuna selle tootmisaeg oli üsna lühike (1962-1963, s.t. kuni MTZ-50 seeriatootmise alguseni).

Pidasin ka silmas MTZ 50 PL. Minu viga, et ei kontrollinud enda kirjet. Kabiini aknad väärivad siiski tähelepanu (vabrikutöö või väga kvaliteetne isetehtu).
Vasta
#26

    Mõned pildid                                                    
Vasta
#27

Kui mastile silindreid vaja,siis ühes vähem tuntud vanaraua kokkuostus on neid praegu 2-3 tk. Kui huvi võin PS teel edasi rääkida.


Vasta
#28

Ehk mõni JUMZ asjatundja oskab öelda, kas tagaratta rummu kinnituskoonuse mõnes avas on keere, et poldi abil koonust välja suruda. Kui ja, siis keerme mõõt? Senised pingutused rumm liikuma saada ebaõnnestunud. Abiks seni olnud roostesurm, tõmmits, kuvalda, tuli ja külmasprei. Koonuse poldid ca 10...15 mm lahti keeratud. Polte kätte ei saa (pooltelje käise laagrikaas lähedal). Poltide vahel koonuses ava, mis tundub olema keermestatud ja rummus sama koha peal murdunud polti ei ole.

       
Vasta
#29

Kas see leht ei anna mingit selgust?
Või on selline [Pilt: 86090511_1_1000x700_stupitsa-zadnego-kol...itopol.jpg]

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#30

Kui rumm oleks õiget pidi, siis saaks mõlemasse keermestatud avasse (küsimärgi avasse) poldid keerata ja koostu lahti pressida. Kuna selleks ruumi ei ole siis mina prooviks koostu kiiludega lahti lüüa ja välimisele osale pitsiga kuuma anda.
Vasta
#31

(03-09-2014, 21:33 PM)metsakohin Kirjutas:  Kas see leht ei anna mingit selgust?
Või on selline [Pilt: 86090511_1_1000x700_stupitsa-zadnego-kol...itopol.jpg]

Selline nagu pildil. Kui keere olemas ja saan keerme mõõdu teada, ehk annab lühikese poldi sisse keerata ja suruda koostu lahti. Rummu ja koonuse flantsi vahele ava alla peab ilmselt siiski panema lattraua (polt, mida võimalik paigaldada, jääb lühikeseks). Seni rummu ja koonuse flantsi vahele valu andnud lindipoldist valmiststatud väikese koonilisusega meisli ja suure haamriga.
Teen ilmselt ka teise tõmmitsa ja tugevdan nii olemasolevat kui ka uut lattraua lisamisega külgedele. Nagu pildil näha, 40x40 kant annab järgi. Midagi kobedamat käepärast ei olnud.
Vasta
#32

Kas sinna ratta ja käigukasti vahele kahte õlitungrauda ei õnnestuks mahutada? Üks üles, teine alla?

3D modeleerimine.
Vasta
#33

Kahjuks keerme mõõtu ei tea, pildi panin lootuses, et targemad saaks mõõdu öelda. Selline ka vanematel JUMZidel, kusagil teemas oli juttu ka, mis aastani toodeti.
Ehk keegi teab või on lihtsam mõõta. Tungid on ilmselt natuke palju 5+5 tonni - tükid taga.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#34

Klassikaline õlitungraud kipub küliliasendis jonnima (õhku ahmama) ehk aitab pumba allapoole sättimine.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#35

Tsitaat:Klassikaline õlitungraud kipub küliliasendis jonnima (õhku ahmama) ehk aitab pumba allapoole sättimine.
Korraliku firma tung töötab ka külili maas.
Vasta
#36

Miks sinna lihtsalt kahte meislit vahele ei või lüüa rummu koonuselt mahavõtmiseks?
Mingi hädine tõmmits on ka tehtud sellega niipalju pinget kui kannatab, siis 2 kiilu kummaltki poolt vahele ja kus ta pääseb.
Vasta
#37

(03-09-2014, 11:27 AM)jürimees Kirjutas:  Ehk mõni JUMZ asjatundja oskab öelda, kas tagaratta rummu kinnituskoonuse mõnes avas on keere, et poldi abil koonust välja suruda. Kui ja, siis keerme mõõt? Senised pingutused rumm liikuma saada ebaõnnestunud. Abiks seni olnud roostesurm, tõmmits, kuvalda, tuli ja külmasprei. Koonuse poldid ca 10...15 mm lahti keeratud. Polte kätte ei saa (pooltelje käise laagrikaas lähedal). Poltide vahel koonuses ava, mis tundub olema keermestatud ja rummus sama koha peal murdunud polti ei ole.

Poldi jämedus on 22 mm ,pikkus keermel on 42 mm ja keerme samm on 1,5. Need mõõdud on muidugi mõõdetud 90. a Jumpzi kastis olevatelt poltidelt
Vasta
#38

Viimasest postitusest palju vett merre voolanud, erilisi tulemusi ette näidata ei ole.
Lõpuks ratas kätte saadud ja rehvimeeste juurde toimetatud. Kas saab asja või tuleb teine muretseda, selgub lähipäevil. Mõõt vähelevinud 12-38.
Pärast tõmmitsa tugevdamist andsid järgi mutrid (keere viskas üle). Asendasin pikematega nn jätkumutritega. Järgmiseks nõrgaks lüliks osutus nõukaaegne silmusvõti. Ega ei jäänud muud üle, kui tuli jälle linna sõita ja korralik võti muretseda. Valik langes kuuskant padruni ja 3/4 kaheosalise saba kasuks. Olemasolevat 1/2 ei hakanud proovima. Ühtlasi külastasin Baltic Bolti ja ostsin veidi kõvemad poldid, et aidata koonust rummust eraldada. Et ruumi poltide kohale panekuks vähe, tuli polte lühemaks lõigata ja ots koonusesse käiata. Treipinki endal kahjuks ei ole. Järgmine probleem, nagu ette võis arvata, oli see, et poldi lõpuni keeranud, ei ulatunud see rummuni. 4 mm paksune (paksem ei mahtunud) lattraua tükk vahele ja uus katse. Paraku pressis vahelt välja. Puurpingis väike süvend poldi otsa kohale ja nüüd asi toimis. Tõmmitsa mutrid pingutasin nii, kuis kahe jätkuga saba võimaldas. Veljet tõmmitsa kinnituskohalt näpuga katsudes tundus, et velje kergelt kummis. Järgmisena rummule tuld, meisel rummu ja koonuse vahele, "kuvaldaga "otsa ...käis kõva pauk ja käes ta oligi. Ah jaa- vahepeal tuli "kuvalda" teisega asendad, kuna poest ostetul (mitte kõige odavamal) eraldusid vars ja vasar teineteisest. Roostessurm oli ka oma töö teinud, kogu rummu ja koonuse kokkupuutepind korralikult läbi imbunud.
Kui keegi teine räägiks, et rummu kättesaamine nii aeganõudev, ega vist ei usuks... aga aeg teinud oma töö. Seni kõik märgid näitavad, et all esimesed rehvid. Eks teise poolega ootab ilmselt sama ees. Õnneks ei ole hetkel otsest vajadust, kuna rehv peab õhku. Vahepeal käis peast läbi ka mõte võtta rehv niisama ratast alt võtmata veljelt maha,aga seekord võitis eestlaslik jonn. Rummu keeran nüüd küll teistpidi, et edaspidi saaks vajadusel ratta alt ära võtta vaid velje mutreid lahti keerates. Kuna rumm maas, vahetan üksiti ära ka pooltelje tihendi. Eks seegi on aja jooksul ilmselt kalgiks muutunud, kuigi kes k... nende kaasaegsete kummitoodete kvaliteetigi teab.
Aja jooksul velje disain veidi muutunud: keskava serv muutunud sirgeks ja suurte velje avade(aukude) ümbruses velje pind tasapinnaliseks. Või see 12 tolli laiuse velje eripära?
Tänaseks vanarauaplatsilt koju taritud kaks käivitusmootorit eri ajastutest: ühe birkal aastaarv 1981, teist ei tea (birka puudub). Esimesel kolb liigub, visuaalsel vaatlusel üks kolvirõngas katki (kriime kolvi pinnal mootorit lahtivõtmata ei tuvasta), murdunud üks silindri kinnituskõrvadest.Teine oli minu kätte jõudes kinni, aga meelitades ja õlitades hakkas liikuma. Tõin viimase koju, et sellelt võtta hammasvööta rihmaseib. Aja jooksul on veidi muutunud silindri valuvorm, või valmistati neid erinevates tehastes? Kui keegi oskab pildi põhjal öelda, mis masinalt vanem käivitusmootor pärineb, ootan huviga. Osta ee kaudu hankisin ka vanemat tüüpi kopa. Mitte küll 0,15 kandine, nagu peaks, aga ikkagi mitte päris kaasaegne mudel. Ei taasta masinat igapäevaseks tööks, pigem võimalikult ajastukohaseks liikuvaks eksemplariks.
Hetkel oleks vaja konkreetse mudeli käivitusmootori bensiinipaaki koos kronsteiniga, generaatori kronsteni, kopa pöördstutsereid, tagaklaasi (veel parem, kui terve korralik kabiini tagasein). Melliste vanavara laadal sain jutule müüjaga, kes väitis olevat kodus "kata" käivitusmootori bensiini paagi. Kas see sama, mis MTZ 5-l- ehk keegi teab? Pakkuda võib ka kõike muud antud mudelile sobivat.
Vanarauaplatsil jäi silma üksik kapoti külg, mis peaks kuuluma uuemale JUMZ -le. Võtsin kaasa, ehk kellelgi vaja. Kui ei ole jUMZ-i oma, või ei ole kellelgi vaja, kulub ehk kunagi endale marjaks ära. Mine tea, mis mõtted pähe tulevad.
                                               
Vasta
#39

Sul oli seal 4 auku tõmbamiseks. Miks sa ainult kahte kasutasid kui asi jonniga kinni istus? Oleks tekkinud keermetele/mutritele/võtmetele 2x väiksem pinge, samas oleks tõmbetugevus kasvanud.

Muide, kui sul asi juba käpas on momendil, siis proovi ka teine pool lahti saada. Üks tegemine. Ehk kulub tulevikus ära.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#40

See uuema JUMZi kapoti külg oleks väga meelepärane detail minu taastatavale masinale. Kui jääb üleliigseks, oleks huviline. Ega samal platsil teist plekki ei vedelenud?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne