Belaruss MTZ -5 LS, Беларусь МТЗ 5ЛС
#61

http://www.okidoki.ee/item/3663737/  Lüganusel veel üks analoogne müüa, piltidel tundub täitsa kobe.
Vasta
#62

(14-11-2014, 08:48 AM)Raudpats Kirjutas:  http://www.okidoki.ee/item/3663737/  Lüganusel veel üks analoogne müüa, piltidel tundub täitsa kobe.

Oma silmaga üle vaadatud. Lisaks kabiinile ja poritiibadele on ka mootor vahetatud uuema JUMZ-i  oma vastu. Välimus viisakas.
Vasta
#63

Kuldses börsis müüdi MTZ 5 nime all sellist isendit     . Tegemist siiski  MTZ 2-ga, millele hiljem paigaldatud  MTZ 5 kabiin. Seda kinnitab ka 1991 aastal välja antus tehniline pass. Olevat olnud alul Mõniste MTJ oma, hiljem Taheva Lastesanatooriumi ( või midagi sarnast) omanduses. Pärast seda liikunud erakätesse ja nüüdseks siis minu valduses.
   

 Aegade jooksul tehtud ümberehitusi:
 mootor D 36 asendatud D 48 L ga, 
 kellad hilisemalt mudelilt,
 monoplokk rippsüsteemi asemel JuMZ-i rippsüsteem (mittekomplektne),
 originaal esisilla tala külge aretatud hilisema mudeli rooliõlak ja roollivardad,
 16 tollised esirattad asendatud 20 tollistega,
 11x38 tagavelgede asemel hilisemad laiad veljed.

Kabiin (va presendid) hästi säilinud. Kahjuks peamootor jällegi kinni. Müüja väitis, et sügisel oli ringi käinud; võib olla pidas silmas käivitusmootorit. See nagu needus kõigi kateldega, mis minu vaatevälja satuvad. Ploki paremal küljel lapp allosas ja vasakul plokikaane küljel ka lapp. Käigukastis kah mingi kala (esimene ja tagurpidi käik ei lähe sisse). Käivitusmootori bensiinipaak jääd täis ja lõhki.

Veel pilte 
                                   
 
Masin, millest käesolev teema alguse sai. ootab kevadet. Puudub vaba ruum, milles sügisel-talvel toimetada. Seniks täiendan finantse ja hoian kätt pulsil, kui kusagil midagi vajalikku silmapiiril.
Kui kellelgi midagi pakkuda, võtke ühendust.
Vasta
#64

Eks sinna kus on tuleb ikka juurde. D48 plokkidest on kahju kuid suure tõenäosusega saab neist veel asja.  D65 mootoreid leidub asenduseks veel küllaga ja kinniroostetanud mootor pole tänapäeval veel mingi näitaja. Wink  Toungue   Russi hüllse-kolbe poodides lademetes ja väntvõlle lihvitakse väga professionaalselt, saalede rem komplekte oli viimati võrus täitsa saadaval.    

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#65

See minu mainitud lõuna eestist?
Vasta
#66

Käisin täna üle vaatamas isendit, mis oli müügis MTZ 5 margi all. Kohapeal selgus, et tegemist pigem MTZ 2 ga. Kõik muu peale mootori, esisilla ja rippsüsteemi aisade ning tõmmitsate iseloomulikud just viimasele mudelile. Mootor nagu ikka nendel isenditel, millised minu vaatevälja satuvad, ringi ei käi. Mootori plokk visuaalsel hinnangul D 48 hilisem mudel (üks õlifilter, õli täiteava mootori eespoolses osas). Birka ei ole loetav. Õhupuhastaja i ja väljalaskekollektor ilmselt originaalid. Pöörete regulaator minu jaoks tundmatu korpusega.  Veepumba korpus avatud (midagi sarnast D54-ga). Äkki originaalid? Tagaveljed ajastukohased 11 tollise laiusega, aga kahjuks suht pudedad.
Lisatud ka pilt MTZ 2 vrakist, mille omanik siitsamast foorumist  Viimas juures pakub enim huvi rihmaseib.                            
Vasta
#67

Kataloogi järgi Mtz-2 ühekettalise ka roomiktraktoril KD-35 kasutatava siduriga. Mtz-5 kahekettaline(jõuvõtuvõlli jaoks teine). Esisillal läheb Mtz-2 rooli pikihoob roolihoovale ja siis lühikese vardaga parempoolse käändteljehoova külge, paralleelvarras ise pikk . Mtz-5 paralleelvarras poolitatud, esisilla talale kinnituv roolihoob ühendab neid. Ja Mtz-2 esisilla tala lõhikud pigistatakse eraldi kahe paki vahele mõlemal pool. Viiel on talalõhikul endal poldikõrvad. Huvitav, et tollal oli olemas üheplunzriline kõrgsurvepump OHM-C1A, mida võidi kasutada Mtz-2 kuni Mtz-7. Mtz-2 pingeregulaatorita vahelduvvoolugeneraatori ajam on päevatööl hoovast väljalülitatav. Mtz-2 paagikork malmist, puhtustnõudva kirjega. Mtz 5 ja edasi tavaline Gaz 51 plekkkork. Mtz-2 mootori D-36 klapikambri kaas malmist, järgmistel plekist stantsitud. Õlifilter on siin küll huvitav, ilmselt D-48 oma. Kataloog pakub kõigile kahekopsikulisi. Esimene jäme kõigil ühesugune Dt 54 kasutatav kahekordne pilufilter. Kõrval siis peenpuhastus Mtz-2 ja Mtz-5 vahetatava pappelemendiga. Mtz-5k, -5M, -5L, -7M ja -7L on kõrvalfiltriks madalam tsentrifuug. Ilma kabiinita olid Mtz-2, -5 ja -5k, aga igatalvise remondi ajal võidi imesid teha.
Vasta
#68

Kas keegi teab  JUMZ tagaratta rummu koonuse poltide keerme mõõtu?
 Rattaid alt ära võttes sai keere kannatada. Et tulevikus oleks lahtivõtmisel jama vähem, tahan selle korrastada ja ka avad rummus keermepulgaga läbi keerata. Poldi läbimõõt keerme kohalt 17.86...17.88 mm. Ei sobi M18x2.5, 18X2 ega18x1,5 sammuga lõikaja. Sammu poolest keerab lõpuni 3/4 tolli. Viimane aga loksub keerme peal ja ei puhasta rikutud keeret korralikult st, et 3/4 keerme lõikajaga üle käidud polt  läheb avasse  normaalselt kuni rikutud kohani. 18x2,5;2; 1.5 pulk ei sobi ka rummu avasse.

Keerme harjade arvuks 25.4 mm peale sain 10 (ilma harjata, millel asus supleri algpunkt; kui paigutada algpunkt harjade vahele, jääb lõpppunkt harja peale.
Vasta
#69

M18 standard on 2,5 sammuga, seega on seal mingi tollmõõdus keere. Vaevalt et torukeermestajatest abi on, see oma maailm hoopis ja mõõt võetakse toru seest Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#70

(16-05-2015, 15:16 PM)jürimees Kirjutas:  ...
Keerme harjade arvuks 25.4 mm peale sain 10 (ilma harjata, millel asus supleri algpunkt; kui paigutada algpunkt harjade vahele, jääb lõpppunkt harja peale.

Kas mitu mm (võimalikult täpselt!) on 10 keermeniidi harjade vahe?
Keermekammi Sul pole, et profiili tuvastada?
Vasta
#71

Keerme teeb kindlaks treial kui ta ikka treial on. Tasub mõne igapäevaselt treitööga leiba teeniva poole pöörduda, vastav polt ette näidata ja tulemus on käes.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#72

Kümne harja vahekaugus 22,2...22,4 mm. Suht keeruline supleri haarad ideaalselt täpselt harja tippudele paika saada, aga selline tulemus. Keerme siseläbimõõt 15.3 mm(mõõdetud ava rummus).

Tollkeerme kammi kahjuks endal ja lähikonnas  kellelgi ei ole.
 3/4 tolli keerme välisläbimõõt tabeli järgi 19,06 mm, minul 17.8... 17.9 mm vahel, seega see mõõt langeb välja.
Kas oskab keegi pakkuda hästivarustatud kauplust, kelle poole koos poldi ja rummuga pöörduda, et lõikurit ja pulka hankida. Baltic Poldis kahtlen, kuna paari aasta tagune negatiivne kogemus olemas. 
Vasta
#73

See polt ikka 18x2,5 siis ju.Pole jumzil tollikeermeid,va.mõned stutserid anduritel ja kraanidel.
Vasta
#74

http://www.itctools.ru/lubero1.html
Tollikeermete tabel. Tabeleid on rohkemgi leida kui otsid: таблица дюймовых резьб

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#75

Keeret saab "kammida" ka teise poldiga, millel samm kindlalt teada, näiteks kuuene (M6) on x1, kaheksane x1,25, kümnene 1,5 jne. Supleriga tuleb mõõta ÜHETEISTKÜMNENDA harja tipuni, siis on 10 vahet ja jagades kümnega saab sammu. Täpsuse suurendamiseks võiks võimalusel mõõta 21. harja tipuni ja jagada loomulikult 20ga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#76

(17-05-2015, 14:44 PM)vanaain Kirjutas:  See polt ikka 18x2,5 siis ju.Pole jumzil tollikeermeid,va.mõned stutserid anduritel ja kraanidel.

Tõde selgunud, ksf vanaain õigus.
Õnnestus saada katsetamiseks paar päris uut polti. Need keerasin 18x2,5 keermelõikuriga läbi praktiliselt käte vahel.
Keerasin pärast seda ikka päris  tugevat jõudu rakendades ka ühe oma poltidest üle.
Rauapuru eraldus korralikult ja visuaalselt vaadates lõpptulemusena  ka keere võrreldes esialgsega nadim. Poldid olid enne seda protsessi leotatud roostesurmaga ja puhastatud traatharjaga.
Ilmselt pingutades ja lahti võttes aja jooksul algne  keere ikka tugevasti deformeerunud. Nüüd mõtlemise koht, kas tasub läbi lõigata ja keeret nõrgestada või pannna niisama kokku tagasi. Neil poltidel siiski küllalt tähtis roll.
Ootan kommentaare.
Tänan. 
Vasta
#77

Rikutud keermeid kokku vägistades võib tekkida nn külmkeevitus ja kogu sõlm muutuga lõikekettaga monteeritavaks, seega mina keermestaksin mõlemad pooled üle ja kinnikeeramisel selgub kas jäi tarvitamiskõlbulik.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#78

Üle ikka peaks keerama keermed.
Ega see vale profiiliga keere ka rohkem ei hoia kui üle lõigatud.
Arvatavasti on ava keermel põhjad lihtsalt roostet täis ja see rooste on päris kõva teinekord.
Sellise asjaga rikub ka uue keermepulga ära ning see ei kõlba enam näiteks pronksist detaili keermestamiseks ja seega võtta mõni vanem pulk selle töö jaoks.
Vasta
#79

[Pilt: 0108611977fc76d.jpg]

Rohkem pilte: http://fotoalbum.ee/photos/urmet48/sets/1426411

Ehk on abiks kellegile. Pildil olev isend on platsil ja hetkel tervikuna müügiks.
Vasta
#80

Palju siis tervik lahenduse eest raha soovitakse?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne