volga mootor uazile ?
#1

Kas volga mootor sobib uazile või siiski mitte ?
Vasta
#2

mu kastiga 452D oli igatahes juba minu kätte jõudes 24-10 mootor peal. Mis seal ka ümber oli tehtud, ei tea. Aga nõukogude tehpass oli ilma kere ja mootorinumbrita Big Grin
Vasta
#3

Mul sõbral Gaselli mootor peal ja käis sellega Vladivastokkis ära.Seal pritsung ja muud lõbud peal ja jõudugi poole rohkem ökonoomsem ka tükk maad.
Vasta
#4

See Gaselli mootoriga isend nõudis sõiduküpseks saamiseks muidugi väga põhjalikku eeltööd. Aga vihjamisi saab neid asju lugeda siit: http://arnopavel.blogspot.com/

Lisaks saab hea ülevaate töökodadest, kust tasub kummaliste sõidukitega väga kaugele hoida, kuna tööd ei taha lõpule jõuda. Mõni "vana sõber" ka nende hulgas...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Olen pannud 24 mootori 452-le. Üldjoontes sobib, veidi ümbertegemist tuleb muidugi teha. Mootoripatjade kronsteinid on teise nurga all. Mina tegin ümber, aga samas olen näinud, et on jäetud niisama. Veidi väärakas on vaadata, aga toimib. Siduriketas on 24-l peenema nuudiga, seega ei sobi. Uaz-i ketas on suurem ja ei mahu 24-ja sidurikorvi. Mina panin tookord gaz 69 siduriketta - sama suur, kui 24-l ja nuut klapib uaz-i omaga. Arvestada tuleb ainult sellega, et gaz69 mootor on umbes poole väiksema võimsusega, kui volga, seega mingit offroadil vasupidavuse garantiid ei tasu loota. Veepumba ja termostaadi lõdvikute otsad vahivad vales suunas. Kas teha mingit lõdvikute suunamismängu, või paigaldada UAZ-i veepump, on maitse asi. Mina valisin viimase variandi. Õliradiaatori voolikud on teisel pool. Soperdasin tükk aega ja lõpuks loobusin õliradiaatorist hoopis. Kindlasti oli veel mingeid ümbertegemisi, aga kõike ei mäleta enam. Minul tuli ka gaasihoovastik ümber teha, sest peale läks gaz 24 kahe lõõriga karburaator. Üritasin ka volga õhupuhastit sinna lisada, aga mõistlike ümberehituste raames see sinna ei mahtunud. S.t ilma kabiini plekiosa ümberehituseta ei saanud. Kui mitte arvestada kolme purunenud kolbi ja tekstoliithammasratta pooldumist, oli süsteem täiesti toimiv. Sõita oli meeldivam, 93-l töötav 100 hj Volga vedas Uaz-i palju lõbusamalt edasi,kui originaal. Eksperiment kestis umbes 200 000 km, selle lõpetasid koostöös lääne masinate pealetung ja kere korrosioon.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#6

(13-07-2015, 02:15 AM)MTZ82L Kirjutas:  Kas volga mootor sobib uazile või siiski mitte ?

Võta 4x4 foorum ette. Seal olen teiste seas ka mina kirjutanud sel teemal. Isiklikult pookisin 3303- le 2410 moto peale. 
Vasta
#7

4X4 foorumis Ivan pani ise sissepurske uasikule peale,vist mingi lepo pealt aju ja toimetas.
Vasta
#8

(13-07-2015, 10:11 AM)Aspelund Kirjutas:  See Gaselli mootoriga isend nõudis sõiduküpseks saamiseks muidugi väga põhjalikku eeltööd. Aga vihjamisi saab neid asju lugeda siit: http://arnopavel.blogspot.com/

Lisaks saab hea ülevaate töökodadest, kust tasub kummaliste sõidukitega väga kaugele hoida, kuna tööd ei taha lõpule jõuda. Mõni "vana sõber" ka nende hulgas...

A.

 Samas, võib võtta ka nii et kappremonti vajavast Uasikust Länkkarit ei saa nii lihtsalt. J.Piirsalu Venemaa blogis ei tahtnud uhiuus Uaz Patriot'ki kesta, nüüd tahetakse paremat tulemust vanast Uazist?
Tsitaat:Villise remondiga on asjad natukene teisiti kui tänapäeva lääne autodega, ei tule välja ainult agregaatide või sõlmede vahetusega. Vaja mõelda, kombineerida, sobitada, kõik see võtab aega ja raha ei tule tasku harjumuspärase kiirusega. Siis püütaksegi osa vajalikke töid jätta tegemata, kontrollimised kontrollimata, katsetamised katsetamata.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#9

Omal paigaldatud UAZ 31512-le  GAZ 24 mootor. Midagi keerulist ka selle mudeliga  ei ole- kogu jutt põhimõtteliselt sama, mis kirjutas ksf Wiki. Siduriketta sain Tartust vene autoosade poest- oli selline spets ketas, mis sobis 24 korvi, samas nuudid UAZ omad. Hind veidi soolasem, kui gaz 69 kettal. Õhufilter jäi Gaz 24 oma, veepump UAZ-ilt, õliradikast loobusin. Mootori kinnituskronsteine ümber ei teinud. Siduri kahvlit ei saanud muidu kohale, kui tuli juba paigaldatud mootori tagumine ots koos käigukastiga uuesti võimalikult alla lasta (jäi raami kinni). Mingi probleem oli ka ühe käigukasti mutri kohale saamisega( probleem lahenes väiksema välimõõduga mutri abil). Siduri töösilindri ja kahvli ühendusvarras ka ca 10 mm pikemaks tehtud. Hiljem remondi käigus olnud veidi rohkem tegemist starteri ja bensiinipumba uuesti paika saamisega, aga suure naaberriigi mõne sõna abil ka sellest üle saanud.
Mingeid jõuülekande detailide järeleandmisi ei ole võimsam mootor küll põhjustanud, kuigi all 33x10 Fedima Sirocco-d ja masin kasutusel metsas koos haagisega.
Vasta
#10

Eelmine aasta panin uaz 31512 peale gaz24 mootori. Originaal uaz sidurikettaga sai selline asi tehtud, et treial tõmbas välimist diameetrit  maha, et gaz24 korvi ära mahuks ilusti. Katete needid jäid kõik ilusti alles sidurikettale. Gaz69 kettal see viga, et pole leevendus vedrusid küljes.
Veepumpa poleks põhimõtteliselt vahetama hakanud aga tekkis probleem, et kuhu termostaat-andur panna. Volgal on ta selles augus kus uaz salongisoojenduse jaoks vett võtab ja uazil on veepumba küljes. Gaz24 veepumbal anduri kohta ei ole.
2 tikkpolti ümber tõsta, et sobiks uaz käigukasti otsa, poldi augud on juba tehasepoolt olemas.
Olen sõitnud paar tuhat kilti mööda metsi, sidur on vastu pidanud.
Vasta
#11

Huvitav, minu pandud GAZ 69 sidurikettal olid küll leevendusvedrud. Muidugi ei mäleta pead anda, et antud detail oleks kandnud detailinumbrit 69. Teadjamad kommenteerivad.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#12

(03-09-2015, 23:02 PM)Wiki432 Kirjutas:  Huvitav, minu pandud GAZ 69 sidurikettal olid küll leevendusvedrud. Muidugi ei mäleta pead anda, et antud detail oleks kandnud detailinumbrit 69. Teadjamad kommenteerivad.

Ma ei pretendeeri mingile tõele, sul võib õigus olla. Tallinnas sai tol korral volga ja pirnitänava poed läbi käia ja nemad mulle sobivat ketast müüa ei osanud. Volga pood lubas hädapärast venemaalt tellida 69 ketta
Vasta
#13

Ülevalt alla:
Ford scorpio 2.9 siduriketas (diameeter sama mis uaz kettal!)
Volga ketas millel Uazi nuudid keskel.
[Pilt: IMG_0717.JPG]

Ja need peaks olema uazi originaalmootori sidurikettad.
[Pilt: IMGP6550.JPG]
Täpselt ei mäleta enam aga ma sain uazi nuutidega gaz24 ketta kas hiiu Uazi poest(mida seal enam kahjuks pole) või siis oli Pirni tänava vene autovaruosade poest(www.akuant.ee)
Vasta
#14

Kõik ongi nii nagu eelpool mainitud. Aga mina lasin hoorattale treipingis peale uazi korvi augud ja uazi ketas ja korv läksidki käiku. Karbussidest kasutame oma uazidel webereid. Sellele läheb peale sigulli õhupuhastaja. Õliradikast ka loobusin, mootori käpad jäid väärakad, veepump uazi oma, juhtmetega on ka onamist väheke. Siduri kahvliga probleeme pole kui kast patjadelt maha tõsta. Ega muidu jama ka kkasti mutreid keerata. Vajalik Z kujuga 19 võti. Väljalaske kolle nurk ka teine aga saab hakkama. Mäletan ka esimestel kordadel seksi kkasti võlliga, mis ei tahtnud kuidagi sisse mahtuda. Laagrid-puksid ongi vahest erinevad. Enne mõõda. 

NB! Ärge paigaldage volga sidurit uazile kui autoga metsas ohvroudi teete. See ei pea pooltki seda mis uazi originaal. Saba paneb nii ketas kui ka korv. Siduri vahetus niigi onamine läbi püksisääre! Mul võtab 4 tundi päevast ära. Kasutan ainult uusi detaile siduri lahkamisel.
Vasta
#15

Volga mootoreid on pandud juba tehases. Väljavõte 2002 aasta tehasejuhendist:
   
Ja tegelikult juba vana "nali". 1990 või 1991 toodi ühele maa-ambulatooriumile tohtri sõidutamiseks uus 31512, meditsiiniliste ekstratega (kanderaam jne) Volga mootoriga. Nüansse ei mäleta, lihtsalt Volga mootori fakt jäi meelde.

Aga mis mind antud teema juures huvitab...

Sain ma õigesti aru, et Volga ketas on väiksem (teoreetiliselt 225 mm), UAZil praktiliselt mõõdetuna 255 mm. Lisaks Volga südamikul väiksem nuut käigukasti võlli otsa?

Aga hoorattad, õigemini sidurikorvi kinnitusaugud? UAZi hooratas 21A koodiga, GAZ 24, 24-10 ja 31029 24 koodiga, 3102 (uuem) 4062 koodiga.

Eeldades, et 21A ja 24 hooratta välismõõt on sama, võtsin raamatust "B-kategooria autod" Volga siduri joonise ja püüdsin mingeid mõõte tuletada. Täpsus küll küsitav, aga tundus, et korvi väismõõt (kinnitusaukude vahe) sama. Või...? Äkki on kellelgi erinevaid hoorattaid ja sidurikorve (UAZ, GAZ) ja on võimalust/viitsimist nende anatoomilisi erisusi võrrelda?

Teadmised vajalikud selleks, et pealuu sees hakkas vasardama taldrikvedruga sidur. Peaks oma olemuselt igati tsiviliseeritum olema. Uuematel UAZidel on selline asi täitsa küljes. Iseasi, kust Venemaa põhjast ja millise hinnaga selle kätte saab. Ja milline on kvaliteet Sad  Vene saitidel ringleb ka suisa mitu UAZi LUK siduri koodi, aga kahjuks ei ole kodumaa pinna pial  õnnestunud neid leida.

Küll aga pakutakse Sachsi teostuses Volga taldrikvedruga sidurit, mis peaks sobima ka esimestele Gazellidele. Aga kas UAZi külge läheb? Räige mudas müttamine plaanis pole.
Vasta
#16

üks pilt ütleb rohkem kui mitu sõna
http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2440...et/313365/

[Pilt: 24406387f33738_l.jpg]

ja hooramise rattaid kah erinevates mõõtudes,  Kuid kuna elad minuga võrreldes teisel planeedil (profiil) siis loen sind eriti salajaseks persooniks ja planeetidevaheline  "OMNIVA" kah ei ole loodud...hea, et foorumgi toimib.... Toungue  olemas ka korvide katsetus-reguleerimise abinõu.

[Pilt: 1]


Ps. Kui Sa korralikku hansat saad, siis võime kõnõleda Smile
5157923   parimat   h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#17

Üks venelaste veebipood pakub tõsimeeli UAZile sobivat LUKi sidurit... Koodiga opereerimisel ilmneb hoopis, et originaalis mõeldud isasemate mootoritega BMW E28 külge Smile  Ketta mõõt 240 ja nuut pildi ja mõõtude järgi väga "volgane". (Kes kellelt kopeeris?) Big Grin  Korvi augud paistavad küll valesse auku minevat, aga ju siis ei pea venelased paljuks sobivaid puurida.

BMW valikus ka "päris" Volga mõõtu ketas olemas, kuid leevendusvedrudeta. Ju siis ei näinud sakslased ette, et "võrrimootori" puhul peaks midagi leevendama... See kõik teoreetiline targutus, ärge kõvasti lööge.

EDIT. UAZ/GAZ 21 hooratta kohta ei õnnestunud jooniseid leida, eks tuleb naturaalselt mõõta. GAZ 24 puhul on on sidurikorvi "poldivalem" 273 mm. Sama number ka uuema 100mm kolbidega UAZi 421-seeria mootori kohta (mida paigaldati ka Gazellile).  Mingi aeg pandi läbisegi nii "klassikalist" kui ka taldrikvedruga sidurit, 2001 otsustati lõplikult viimase kasuks. Ketta mõõdud vastavalt 254 ja 240 mm. Sachsi valikus täiesti olemas. 
Vasta
#18

(07-12-2015, 18:22 PM)oltsberg Kirjutas:  BMW valikus ka "päris" Volga mõõtu ketas olemas, kuid leevendusvedrudeta. Ju siis ei näinud sakslased ette, et "võrrimootori" puhul peaks midagi leevendama... See kõik teoreetiline targutus, ärge kõvasti lööge.

 Äkki on mõeldud kahemassilisele hoorattale, tollel ju endal vedrud sees?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#19

Olen ka paar korda kohanud neid ilmaleevenduseta kettaid-äkki mõeldud paadile või mujale kus neid mootoreid kasutati.
Vasta
#20

(08-12-2015, 09:25 AM)Tegelane5 Kirjutas:  
(07-12-2015, 18:22 PM)oltsberg Kirjutas:  BMW valikus ka "päris" Volga mõõtu ketas olemas, kuid leevendusvedrudeta. Ju siis ei näinud sakslased ette, et "võrrimootori" puhul peaks midagi leevendama... See kõik teoreetiline targutus, ärge kõvasti lööge.
 Äkki on mõeldud kahemassilisele hoorattale, tollel ju endal vedrud sees?
Ka enda mõte liikus sinna. Äkki vaatasingi kiiruga 524D/TD rida ja jäi ekslik mulje, et selliseid kettaid kasutati sealt veel "allapoole" ehk väiksematel bensiinimootoritel.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, vaid esitada lahkamisaruannet. Väljend võrdlev anatoomia ei sobi, sest GAZ 24 hooratta kohta olemas vaid joonis. GAZ 21/UAZ hoorattaga võrreldes mõõdud mõni mm siia-sinna. Oluliseks erinevuseks just see, sidurikorvi poldiring paineb 21 hoorattal 290 mm ringil, 24, nagu eespool mainitud, on 273 mm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne