Mis võiks olla auto mark?
#1

Mis margiga võiks tegu olla? Pildi allkiri 1926 a. 21. nov. Johann Martini loteriiga võidetud auto.

edit:
jutuksoleva margi pilt: http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=56646

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#2

Vot see on hea küsimus... paneb kohe pikalt mõtlema.  Kas viiteid rohkem  kah saaks?  Kas pilt on värviline või mustvalge?    Big Grin
ja üldse kahtlen kas keegi siin tehnikafoorumis margikogumise tarvis aega viitsib raisata

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#3

Ma kogun marke natuke, aga selle aasta Martini loteriist ei ole kuulnudki, kataloogidest kah nagu ei leia praegu. Mis riigi mark see võiks olla ja mis nominaaliga?
Vasta
#4

Ei julgenud kohe välja öelda, et tegelt ka minule meeldivad margid... eriti kangemat sorti

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

(20-02-2016, 12:42 PM)h2rra Kirjutas:  Ei julgenud kohe välja öelda, et tegelt ka minule meeldivad margid... eriti kangemat sorti

Ohh! Avalikus ruumis võiks siiski jääda lahjemate markide juurde Wink

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#6

oleks ilmselt üksjagu abiks kui teemaalgataja raatsiks jutuks olevat pilti jagada. erinevate markide kanguste teemalisi soovitusi võiks jagada seejärel kui margihuvilised ja peent sarkasmi viljelevad kaasfoorumlased on jutuks võetud automargi ää tuvastand.
no kui jutuks olev pilt salastatud on, siis mõistagi tuleb selgeltnägemise ja markidest rääkimisega edasi tegeleda.
Vasta
#7

(20-02-2016, 15:17 PM)diesel Kirjutas:  oleks ilmselt üksjagu abiks kui teemaalgataja raatsiks jutuks olevat pilti jagada. erinevate markide kanguste teemalisi soovitusi võiks jagada seejärel kui margihuvilised ja peent sarkasmi viljelevad kaasfoorumlased on jutuks võetud automargi ää tuvastand.
no kui jutuks olev pilt salastatud on, siis mõistagi tuleb selgeltnägemise ja markidest rääkimisega edasi tegeleda.

Kurjam! Ja foto jäi tõesti lisamata Smile

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#8

(20-02-2016, 15:46 PM)hõbekaru Kirjutas:  
(20-02-2016, 15:17 PM)diesel Kirjutas:  oleks ilmselt üksjagu abiks kui teemaalgataja raatsiks jutuks olevat pilti jagada. erinevate markide kanguste teemalisi soovitusi võiks jagada seejärel kui margihuvilised ja peent sarkasmi viljelevad kaasfoorumlased on jutuks võetud automargi ää tuvastand.
no kui jutuks olev pilt salastatud on, siis mõistagi tuleb selgeltnägemise ja markidest rääkimisega edasi tegeleda.

Kurjam! Ja foto jäi tõesti lisamata Smile

Sai ka ise pisut pusitud ning vastus peaks olema - Opel 4/12 "Laubfrosch"("Roheline konn"), mida toodeti aastatel 1924-1931 ning oli esimene mudel mida hakati tootma konveierliinil. Autol oli 1liitrine mootor, max kiirus 60 km/h ja kütusekulu erinevatel andmetel 5-7l/100km.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#9

Küsimus: kus pilt tehtud on? ehk keegi tunneb?  Kas Tallinn?

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#10

Auto esivõre on I maailmasõja aegse või eelse perioodi Opelilt. Loterii kuulutustes üldiselt auto marki ei mainitud, välja arvatud vahetult enne loosimist 20.11.1926 Postimehes, kus autot nimetatakse 12/26 hj Ferroks, millise margi olemasolu kohta mul andmed puuduvad.
Kuna tegemist oli Tartu Tööstuskooli hoolekogu poolt kooli õpilaste toetuseks korraldatud loteriiga, võis see olla tööstuskoolis kap-remonditud / ümber ehitatud vanematüübiline auto. Võib-olla Opel, aga võib-olla mitmest margist kokku ehitatud.

Pildistatud arvatavasti kuskil tööstuskooli juures. Kooli kantselei asus sel ajal Meltsiveski ja Liiva tn nurgal. Kas ka mujal ruume oli, ei tea.


   

   

   

   
Vasta
#11

Tänan, uudishimu rahuldatud. Võib laupäeva jätkata.    Smile

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#12

(20-02-2016, 15:57 PM)hõbekaru Kirjutas:  
(20-02-2016, 15:46 PM)hõbekaru Kirjutas:  
(20-02-2016, 15:17 PM)diesel Kirjutas:  oleks ilmselt üksjagu abiks kui teemaalgataja raatsiks jutuks olevat pilti jagada. erinevate markide kanguste teemalisi soovitusi võiks jagada seejärel kui margihuvilised ja peent sarkasmi viljelevad kaasfoorumlased on jutuks võetud automargi ää tuvastand.
no kui jutuks olev pilt salastatud on, siis mõistagi tuleb selgeltnägemise ja markidest rääkimisega edasi tegeleda.

Kurjam! Ja foto jäi tõesti lisamata Smile

Sai ka ise pisut pusitud ning vastus peaks olema - Opel 4/12 "Laubfrosch"("Roheline konn"), mida toodeti aastatel 1924-1931 ning oli esimene mudel mida hakati tootma konveierliinil. Autol oli 1liitrine mootor, max kiirus 60 km/h ja kütusekulu erinevatel andmetel 5-7l/100km.

4.12 assotsieerub mulle küll seoses millegi muu kui autoga Big Grin
Vasta
#13

(20-02-2016, 21:43 PM)maitus Kirjutas:  4.12 assotsieerub mulle küll seoses millegi muu kui autoga Big Grin

noor mees, kui nüüd häste meenutama hakata siis kunagi hilisemal vene ajal vist oli sihuke number ka laialdaselt kasutusel. Mul ikka tuntavalt väiksemad numbrid nagu mälestustes, 3.62 põhiliselt, aga varasemast ajast ka 1,90 jms numbrid.
Vasta
#14

(20-02-2016, 18:23 PM)manic Kirjutas:  Auto esivõre on I maailmasõja aegse või eelse perioodi Opelilt. Loterii kuulutustes üldiselt auto marki ei mainitud, välja arvatud vahetult enne loosimist 20.11.1926 Postimehes, kus autot nimetatakse 12/26 hj Ferroks, millise margi olemasolu kohta mul andmed puuduvad.
Kuna tegemist oli Tartu Tööstuskooli hoolekogu poolt kooli õpilaste toetuseks korraldatud loteriiga, võis see olla tööstuskoolis kap-remonditud / ümber ehitatud vanematüübiline auto. Võib-olla Opel, aga võib-olla mitmest margist kokku ehitatud.

Pildistatud arvatavasti kuskil tööstuskooli juures. Kooli kantselei asus sel ajal Meltsiveski ja Liiva tn nurgal. Kas ka mujal ruume oli, ei tea.

Tänud väärt lisainfo eest! Foto on tehtud Tartus, Liiva 22 ees ehk Tööstuskooli juures, mis asus tõesti Liiva-Meltsiveski nurgal.
https://www.google.ee/maps/@58.3895141,2...6656?hl=et

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#15
Photo 

Tööstuskool oli see madalam nurgapealne maja


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#16

Väike kokkuvõte Tööstukooli ajaloost
http://e-ope.khk.ee/oo/2012/TKHK_ajalugu...ki_13.html

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#17

Ferro Machine&Foundry Co tegutses eelmise sajandi algul Clevelandis  ja tegeles põhiliselt paadimootorite ehitusega       www.gasenginemagazine.com/gas-engines/why-auto-marine.aspxtidele
Vasta
#18

[Pilt: ImageServlet?id=1176414&thumb=false&museaal=false]
Pildike ka tagumisest poolest

CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#19

Kui kellegil oleks võimalik suurendada armatuuris olevat vasakpoolset lülitit koos paneeliga.... kahtlaselt tuttava välimusega? Wink Tänan.
Vasta
#20

   

Aga palun! Vähe pudrune sai aga loetav.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne