DT20 arendus
#1

Tere, olen foorumis värske kasutaja ja teen oma esimese teema. Olen noor poiss ja töötan ning remondin kodus traktorit DT20 ning mõtlesin, et siin oleks hea koht tehtud tööte kirja panemiseks, nõu saamiseks ja teistele näitamiseks.
Alustan siis sellega, et eelmise aasta augustis sai tarktoril vahetatud lekkiv hülsitihend ja masin käima tõmmatud peale 10-t aastat kuuris seismist. Peale seda sai juba aina tihedamini hakatud traktorit kasutama ja kuna originaalstarter andis otsad ja käima ei saanud ka kogu aeg tõmmmata, siis sai ostetud peale Jubana päritolu starter, mis sel ajal hiljuti oli müüki tulnud. Starter sai peale ja koos starteriga tuli ka plokisoojendus lisaks. Peale seda oli hea traktorit 30min juhtme otsas hoida (termostaat tühi ja veering on avatud) ja nupust käivitades tööle ta hüppaski. Natuke hiljem sai ka püstise summuti peale ja pihustit peale keeratud, kuna enne tahmas päris hullusti, tegi jubedat häält ja viskas kogu suitsu maapinnale. Peale sai veel pandud uued tuled, mis muutis välimuse natuke tänapäevasemaks ja jõulisemaks, et ei oleks enam väike kartlik kahe ümara tulega väike põka. Siis muutsin ka kapoti lahtikäimise suunda, enam ei tõsta üles vaid tõmban ette lahti (nagu T25), siis ei ole seda jama et peab alati kuskilt ülevalt seda kapotti upitama hakkama. Kahjuks on kõik uued plokikaanetihendid ära kasutatud, aga hetkene tihend lekib ja oleks vaja uus muretseda...
    traktor algselt
    uued tuled
    kapott
Vasta
#2

Kuna viimane nädalavahetus oli vihmaga väga nadi sõita, siis otsustasin lõplikult, et kabiin läheb peale. Kunagi on sellele kabiin kokku aretatud ja selle ma olin varem vanarauast kuuri alla vedanud. See nädalavahetus lõikasin selle juppideks, vedasin tükihaaval traktori peale ja veetsin kaks päeva järjest selle ehitamisele. Sai kabiin korralikult kinni pandud ja katus plekist ehitatud Smile Nüüd jäi pooleli uue sidurihoova ehitamine porilaua külge (nagu mtz-il on kangid külje peal), et saaks uksest sisse käia ja hoob ette ei jääks. Järgmine nädalavahetus tuleks ehitada uks, aknaraamid ja siis muretseda kuskilt võimalikult odavad pleksiklaasid, sest muud ma sinna küll ei oskaks panna. Pean ilmselt plaanitud akende suurust ja arvu vähendama, kuna muidu lähevad klaasid kalliks mu jaoks. Edaspidi on kabiinis plaanis reversi kang rooli alla pikendada, põrand ehitada, puhastada mustusest ja tuua ka hüdrojagaja kang porilaua kõrvale. Tulevikus tahaks mingi väikese radika kabiinist läbi viia, et soojendada ja muidugi ka kõik üle värvida. Aga nüüd väike küsimus, et kuidas saaks panna rooli liikuma nagu tänapäeva traktoritel, et väljudes lükkaks rooli üles? See takistab väljumist päris palju hetkel, ise mõtlesin mingit liigendit roolilati vahele...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#3

Tahad väga DT- 20 kaasajastada. Kuuluta siin, et  vahetada T-25 vastu. Võibolla  mõni on vanakssaanud T 25 asemel omale sinise või rohelise tööloomaks toonud ja tahab just ürgset põkat värava kõrvale.
Dt 20 plokikaanetihend oli paar kuud tagasi Viljandis Sanoki -äris letikaup.
Vasta
#4

Siin küll letilt otsa saanud https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et
Vasta
#5

Nooh kuna see traktor siin majas aastakümneid elanud ja uue vastu ei julgeks ka seetõttu vahetada, et ei tea ju võõra masina vigu ja sisemist seisukorda Sad seega jääb mul praegu ikka töötama kuni varuosadega tõesti täitsa otsas on, siis ei jää muud üle, kui uus muretseda. Pm kaubamaja oli mul just nimekirjas, et sealt saan, kui mujal ei ole, aga võta näpust, ongi otsa saanud. Eks pean siis homme pilgu sinna Viljandi poodi viskama, kuigi kodulehel pole mainitud plokikaanetihendit..
Vasta
#6

Veel mõni aeg tagasi oli saada Võrus traktorikaupade poest, Kreutzwaldi tänaval
Vasta
#7

Midagi väga toimunud pole, üritanud kaks päeva tulutult ehitada uuut sidurihooba, mis ei jääks sisenedes ette, aga praegu panin originaali tagasi ja tegin natuke tööd. Samuti pühkisin jalgealuse puhtaks, et põrandat hakata tegema.
   
Vasta
#8

Väike küsimus siis, et milles asi kui mootor ei taha üldse ilma kuumaõhu fööniga kuuma õhku sisselaskesse laskmiseta käivituda, isegi mitte sooja mootoriga? Kas hakkab mootor hõredaks jääma või on asi klapivahedes nt?
Vasta
#9

Eest vändaga keerata ja on kohe selge kui hea kompressioon on.
Vasta
#10

Vändast läheb ikka nii, et mina oma 55kg keharaskusega võin sinna peale kogu keharaskusega minna ja siis ta vaikselt susisedes liigub, aga selle järgi ei saa hinnata kopressiooni ometi
Vasta
#11

pump ja pihustid oleks vist vaja kontrollida. Mõni postitus varem käivitus aparaat poolest pöördest. Ega see kompressioon nii ruttu ära ei kao mõistliku kasutamise korral. Kui stendi ei ole võimalik viia, siis võta pihusti mootorist välja ja ühenda toru otsa tagasi ja siis kruti starteriga ja vaata pihustamist. Pihusti augule oleks muidugi vaja mingi teine närakas ette panna, et oleks õigem ettekujkutus vända pööretest käivitamise ajal. Ega see meetod stendi ei asenda, aga midagi  on võimalik diagnoosida, kui on olemas mingid eelnevad teadmised.
Vasta
#12

Ja esimeses postituses on juttu pihusti pealekeeramisest .... mida siis täpsemalt tehti ikkagi? Oskamatu (või siis ka oskusliku) "pealekeeramisega" on võimalik üsna ruttu mootorist viimane välja võtta.
Vasta
#13

Kas sul see lisapump, mis käivitamisel sisselaskekollektorisse kütet pihustab on ikka töökorras ja kas kasutad ka. Ega ta ilma sinna kütust pumpamata ei taha käima minna
Vasta
#14

Pihusti keerati oskaja poolt 50ati peale, ise kipun arvama et uus plokikaanetihend parandaks olukorda... Sisselaske kollektori pump töötab ja kasutan ka seda, aga paremaks ei tee. Klappe viimati regullides tuli torust kütus küll ajal kui mõlemad klapid suletud olid.
Vasta
#15

Sisselaske kolle pump töötab koos hõõgküünlaga,ilma ei ole sellest mingit tolku.Ja kui mootor on korras ehk kompressioon on piisav ,läheb niisama ka käima.Ja suht hästi kusjuures.Tasuks üle vaadata kas klapid peavad ja palju neid juba freesitud on.Iga pesade freesimine mõjutab päris tublisti mootori tööd.
Vasta
#16

(10-05-2016, 17:00 PM)JaagupS Kirjutas:  Pihusti keerati oskaja poolt 50ati peale, ise kipun arvama et uus plokikaanetihend parandaks olukorda...  Sisselaske kollektori pump töötab ja kasutan ka seda, aga paremaks ei tee. Klappe viimati regullides tuli torust kütus küll ajal kui mõlemad klapid suletud olid.

 Pakun välja, et pihusti avanemise rõhk peaks olema 125atm. Kui tõesti oskaja mees selle 50 peale keeras, siis ..... . Aga ega mul selle traktoriga kogemus puudub ka, lihtsalt vene omadel vanematel enamusel on 125atm
Vasta
#17

http://tractorforum.ru/market/forsunka-d...tora-dt-20
Loogika ei vedanud alt, 125atm on õige rõhk.
Vasta
#18

Vabandust härrad Big Grin Pihusti oli algselt 50 ati peal ja tema keeras selle 130 peale, väga lolli jutu kirjutasin Big Grin
Vasta
#19

Niinii, Viljandist Sanoki äri kõrvalt poest toodi mulle kolm viimast plokikaanetihendit. Eelmine nv hakkasin uut põllumaad kündma, sai atra seadistatud. Nüüd tuleb aretada jalagaas ka juurde, pole nii palju käsi, et kõiki kange vao otsas korraga tõmmata Big Grin
Vasta
#20

(17-05-2016, 18:47 PM)JaagupS Kirjutas:  ... Nüüd tuleb aretada jalagaas ka juurde, pole nii palju käsi, et kõiki kange vao otsas korraga tõmmata Big Grin

no milleks see jalagaas? Mulle just meeldibki nende vanade trakatsite juures see, et paned hommikul gaasi kangist paika ja enne ei puutu, kui maha ronid, kiirus kogu aeg paigas. Ainuke mida vajutad on sidur, käigukangi (edasi/tagasi) ja hüdrot liigutad  ka ja kogu energia kulub roolist kinni hoidmisele, et sadulast ei lendaks. Jalaga hüppavad pöörded ja kiirus igal jõnksul, sama on automaatkastiga masinatel, no kui on väega sile maa ja vedrustatud masin, siis veel kuidagi saab pedaalidega kiirust regullida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne